پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

معلمان این استان فرهنگ پرور، مسئولیتی فراتر از دیگر معلمان دارند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم بزرگداشت هفته ی معلم و یاد روز معلم شهید مرتضی مطهری و تجلیل از معلمان نمونه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید،ضمن تبریک روز معلم و اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: استان اصفهان خود یک ایران است به همین دلیل هم چه شخصیت ریاست جمهوری و چه دیگر اعضای کابینه برای افتتاح پروژه‌ها به این استان سفر می‌کنند و در طول سال گذشته به طور میانگین هر ۱۰ روز یک‌بار یکی از اعضا کابینه دولت یازدهم در استان اصفهان حضور داشته است.
زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان یک استان فرهنگی و هنری است، گفت: این استان در طول تاریخ ۴ بار پایتخت ایران بزرگ بوده است، امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
رسول زرگرپور با اشاره به ظرفیت های گردشگری و توریستی استان اصفهان، اظهارداشت: در یک ماه گذشته ۸۵ هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کرده‌اند که این میزان در کل سال ۹۲ تنها ۶۵ هزار گردشگر بوده است و این موضوع به میهمان نوازی، جاذبه های استان و دستاوردهای برجام باز می گردد.
زرگرپور با بیان اینکه دولت یازدهم در مقابل این حجم کثیر توریسم برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است، ادامه داد: اقدامات دولت یازدهم در حوزه گردشگری بسیار وسیع بوده است و در طول این مدت تعداد تخت های اقامتی استان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت به ۲۰ هزار تخت رسیده است و ۳۹ هتل نیز در حال ساخت است.
وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: به لحاظ نظری هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نیست که به اهمیت کار معلم و رسالت آموزش و پرورش اذعان نداشته باشد و آن را تصدیق نکند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وقتی یک نظام حکومتی به عرصه عمل گام می نهد باید تمام امکانات و سازوکارها آماده گردد و در جهت عملیاتی شدن نظریه های خود بکوشد، اظهارداشت: این وظیفه برای نظام ما که بر پایه ی بنیان های فرهنگی بنا شده بسیار خطیر و سنگین تر است.
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید مشکلات آموزش و پرورش را جامع دید و راه حل جامعی برای آن پیدا کرد، افزود: نگاه موردی به این مشکلات و مطالباتی که فرهنگیان بزرگوار با آن مواجه هستند ما را به مدار فرسایشی بی فرجام می رساند.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که اسناد بالادستی آموزش و پرورش در حال حاضر زمینه های این نگرش جامع را فراهم کرده است و امیدواریم که با رفع تدریجی تنگناهای مالی که کشور سال هاست با آن مواجه است بتوانیم قدم های موثری در این زمینه برداریم.
استاندار اصفهان افزود: والایی جایگاه معلم چه به آن اعتراف شود یا نشود در چشم و نظر و قضاوت مردم همه دنیا پذیرفته شده است و همه ی ما نیز در هر جایگاهی که قرار داریم در پرتو تلاش و هدایت معلمان بالیده ایم و خود را مدیون آنان میدانیم.
وی افزود: با این وجود معلمان این استان فرهنگ پرور مسئولیتی فراتر از دیگر معلمان دارند، همچنان که هنرمندان، عالمان، صنعتگران و حتی مدیران اجرایی این استان از این تفاوت مسئولیت برخوردارند.
رسول زرگرپور یادآور شد: بزرگان این استان در عمق تاریخی درخشان قله هایی را فتح کرده اند که ما نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم.
وی اضافه کرد: وقتی بنای فاخری ساخته شده ما نمی توانیم در مسایل کوچکتر این سازه را متوقف شویم و فرایند تکوین علمی و فرهنگی را نادیده بگیریم.
مدیر ارشد استان تاکید کرد: باید همه ی معلمان این تفاوت در والایی شأنشان را همواره چون تابلویی در برای خود ببینند و سعی کنند بیشترین بهره برداری را از دستمایه های بزرگان فرهنگی استان داشته باشند و نردبان تکامل و ترقی را در پله های فرازین بپیمایند.
وی با اشاره به اینکه عالمان علوم تربیتی به دو نوع انگیزه ی درونی و بیرونی برای معلمان معتقدند، تشریح کرد: انگیزه ی دورنی ناظر بر شیفتگی و علاقمندی به کار است که معلم انجام آن را از دل و جان پذیرفته است و به همین اعتبار شهید رجایی می گفتند معلمی شغل نیست و عاشقی است.
زرگرپور اضافه کرد: انگیزه ی بیرونی به مسئولان بستگی دارد که باید شرایط را برای معلمان فراهم آورند و وظیفه دارند که به نیازهای معلمان توجه کنند و به رفع مشکلات و تقویت انگیزه های بیرونی آن ها بپردازند.
دکتر زرگرپور در ادامه تصریح کرد: از اینکه در هنگام سفر به دورترین نقاط استان مشاهده می کنم که حضور فروتنانه و ایثارگرانه ی یک معلم ، روستای فراموش شده ای را رونق بخشیده ، بر خویش می بالم.
استاندار اصفهان در پایان به نمایندگی از مردم این استان از تلاش بی‌دریغ همه معلمان استان اصفهان تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که هر روز شاهد تعالی این دستگاه عظیم انسان ساز باشیم و انتظارات مقام معظم رهبری را از بزرگترین دستگاه فرهنگی و اجرایی کشور برآورده سازیم.
گفتنی است در این مراسم مادر بزرگوار شهید سرافراز حاج حسین خرازی به صورت نمادین در حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان لوح سپاسی را به مدیر کل آموزش و پرورش تقدیم نمود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا