پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۱۲ اردیبهشت ماه)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی نوجوان با بیان این مطلب گفت: مراسم افتتاحیه پنجمین دوره تربیت مربی نوجوان رهیار با عنوان “ناباب و نایاب در تربیت” با برنامه های متنوع برگزار می شود.
مریم مزروعی اظهار داشت: این برنامه از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با حضور دکتر عبدالعظیم کریمی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: کتاب “ناباب و نایاب” بابی دیگر از تعلیم و تربیت نایاب را گشوده تا همه مؤلفه‌ها و عناصر تربیت آسیب‌زا به چالش کشیده شود که در همین راستا دکتر عبدالعظیم کریمی به عنوان کارشناس برنامه به بیان مطالبی در این زمینه می پردازد.
وی با اشاره به بخشی از مقدمه این کتاب، تصریح کرد: هدف تربیت تأیید کردن فطری افراد است و تربیت دینی شعله‌ور ساختن شور دینی و برانگیختن حس دینی برای زیست مؤمنانه است که در این نگاه نامعمول، معلوم می‌شود که پیشرفت تحصیلی، شتاب گرفتن دانش‌آموزان برای رقابت فرساینده در نمره و رتبه عالی نیست، بلکه یورش مشتاقانه به ناشناخته‌هایی است که بنیاد شناخته‌های آن‌ها را به طرزی مرموزانه والایی می‌بخشد.
رئیس دفتر تخصصی نوجوان ادامه داد: قرائت قرآن و پخش سرود ملی، اجرای تواشیح، پخش دو کلیپ با محوریت نمایش ارزش مربیگری و فرآیند برنامه های ۵ ساله طرح رو به دریا، اجرای مسابقه، اهدای گل و … از جمله بخش های این برنامه است.
مزروعی گفت: این برنامه به واسطه اجرای طرح رهیار در سال های گذشته، برنامه ریزی شده و با حضور ۲۷۰ نفر از مربیان و فعالان فرهنگی شهر اصفهان و عموم شهروندان به منظور فرآیند پذیرش و ثبت نام و به عنوان افتتاحیه پنجمین دوره طرح رهیار برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه دوره رهیار روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در محل کتابخانه مرکزی واقع درخیابان باغ گلدسته برگزار می شود.

** برگزاری کلاس آموزشی “کارگاه برای اجرای گارگاه” در بانوسرای آفتاب
کلاس آموزشی “کارگاه برای اجرای گارگاه” روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در بانوسرای آفتاب برگزار می شود.
رییس بانوسرای آفتاب با بیان این مطلب گفت: این کلاس آموزشی با حضور دکتر علی قاسمیان نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مشاور برگزار می شود.
لیلا لندی اظهار داشت: این برنامه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبین با برگزاری چگونگی برگزاری یک کارگاه مشاوره از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
وی افزود: مخاطب شناسی، ارائه راهکارهای استفاده از ابزار آموزشی در مقاطع مختلف و … از جمله سرفصل های آموزشی کلاس “کارگاه برای اجرای کارگاه” می باشد.
وی تصریح کرد: این برنامه روز پنجشنبه ۱۴ اردیببهشت ساعت ۸ تا ۱۲ ویژه کارشناسان ارشد مشاوره و عموم بانوان علاقه مند در محل بانوسرای آفتاب واقع در میدان قدس، ابتدای خیابان سروش، کوچه ۶۲ آفتاب برگزار می شود.

** اجرای کنسرت موسیقی “آوای وطن” در هنرسرای خورشید
کنسرت موسیقی “آوای وطن” به سرپرستی حمید جان فدا روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در هنرسرای خورشید اجرا می شود.
آوازهای محلی با سازهای جهانی از سوی گروه موسیقی “آوای وطن” به سرپرستی حمید جان فدا، خوانندگی یاسر تُرکی و تنظیم آرش مداح و حمید جان فدا اجرا می شود.
این برنامه موسیقی از سوی دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و گروه موسیقی آوای وطن روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در دو سانس در محل هنرسرای خورشید واقع در پل شهید چمران، کوی آفتاب، جنب شهرداری منطقه ۷ برگزار خواهد شد.
علاقه مندان برای تهیه بلیط و شرکت در این برنامه می توانند به سایت navayemehr.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس حاصل کنند.

** نمایش “بزبزقندی و گرگ ناقلا” تئاتری فانتزی و کودکانه
نمایش “بزبزقندی و گرگ ناقلا” به نویسندگی امیر شیخ‌جبلی با حمایت دفتر تخصصی نمایش تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۶ در مجتمع استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود.
به گفته نویسنده و کارگردان این نمایش، اصل قصه آلمانی است و چند روایت ازآن وجود دارد.
شیخ‌جبلی می‌گوید: من از روایت کابلی قصه که در آن تعداد بزغاله ها چهار تا و نام‌هایشان به ترتیب سنگک، منگک و گلوله سنگک و خاکستری‌جان مادر بوده و گرگ بزغاله های بزرگ تر را می‌خورد، در ساخت این نمایش الهام گرفتم.
کارگردان نمایش درباره موسیقی و افکت‌های کار گفت: بسیار سخت بود اما با قراردادن کاتالیزورهای مناسب در این رابطه برای بازیگران ناشنوا در اپیزودهای مختلف این اثر تعریف شد و با توجه به آموزش‌های تخصصی پانتومیم و تئاتر مبتنی بر حرکت که به طور مستمر در طول فعالیت این بازیگران در گروه تئاتر موسسه فرهنگی و اجتماعی نگار سبز توانایی فوق العاده‌ای در این حوزه کسب کرده و این مسئله سختی کار را کمتر کرد.
طراحی صحنه در عین سادگی ویژگی های بارز و کارکردهای لازم تئاتر فانتزی و کودکانه را داراست. محمد قبادی‌نژاد، سودابه آقاشریفیان که طراحان صحنه این نمایش هستند، با اجرای تکنیکی و استفاده از رنگ‌های جذاب و المان‌هایی که با خیال پردازی تماشاگر کامل می‌شود، طراحی صحنه نمایش را شکل داده‌اند.
در طراحی لباس که سما عطریان به عهده دارد و گریم که توسط مینا سلمانی صورت گرفته خلاقیت به وضوح به چشم خورده و در باور پذیری تماشاگر کوچکترین خدشه ی وارد نمی‌سازد.
بهره‌گیری از عناصری همچون نور، سایه و موسیقی بر جنبه‌های فانتزی اثر افزوده و تماشاگر را به خصوص کودکان را بیش از پیش با خود همراه نموده است. موسیقی جذاب که گاهی در پس زمینه و تکمیل کننده حرکت و اعمال بازیگران نمایش بوده، بازیگران ناشنوای نمایش را تکمیل و در خدمت اثر است.
بازیگر نقش اصلی نمایش (بزبزقندی) با بازی تاثیر گذارفاطمه سلطانی که هم‌چون پنج بازیگر نقش بزغاله‌ها که زهرا دوستی، مژگان مسیحی، زهرا آذری و سما زمانی به ایفای نقش می‌پردازند ناشنوا یا کم‌شنوا هستند به کیفیت اثر افزوده است و این موضوع نه تنها مشکلی پیش نمی‌آورد بلکه کمتر کسی احتمال این مسئله را نیز می‌دهد.
گروه تئاتر نگار سبز در حوزه تئاتر توانخواهان جسمی حرکتی و ذهنی نیز فعالیت های مثمر ثمری هم در حوزه تئاتردرمانی و همچنین تئاتر تعلیمی، آموزشی دارد.
نمایش “بزبزقندی و گرگ ناقلا” به نویسندگی امیر شیخ‌جبلی و کارگردانی محمد معلمی و امیر شیخ‌جبلی با حمایت دفتر تخصصی نمایش تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۶ در مجتمع استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود.

** تئاتر “پینوکیو” به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح می پردازد
نمایش کودکانه “پینوکیو” به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی، کاری از گروه نمایش نگار سبز زنده رود در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه رفت.
این نمایش شاد و موزیکال با حمایت دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ساخته شده و از ۱ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به اجرا در می آید.
در این اثر محمد قبادی نژاد، بهمن گرامی، عاطفه روستازاده، سید پویا امامی، زهرا گرک یراقی، آوا امامی‌کیا و امیر شیخ جبلی ایفای نقش می‌کنند.
آهنگسازی این اثر را پویا فرهنگ پژوه عهده دار است و طراح صحنه الهه جابرزاده انصاری و همچنین لیلی شایق در سمت دستیار کارگردان عهده دار مسئولیت در این پروژه هستند.
کارگردان نمایش کودکانه “پینوکیو” اعتقاد دارد این اثر در قالب تئاتر شاد و موزیکال با محوریت مخاطب کودک و خانواده اثری اخلاقی و تربیتی است، اما نه از آن گونه نمایش‌های خشک اخلاقی که کودکان را خسته می کند، بلکه نمایشی در قالب فانتزی که به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح می پردازد و کینه، انتقام، ظلم و دروغ را از صفات نا پسندیده می‌انگارد.
امیر شیخ جبلی در مورد استفاده فرمی و ساختاری در نمایش پینوکیو گفت: این نمایش بر اساس قصه‌ی خاطره انگیز “پینوکیو”و با ساختار شکنی در روایت قصه و تلفیق عناصر جذاب، فانتزی، خلاق و کاربردی در تئاتر کودک ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بارز و قابل توجه در این تئاتر حضور و مشارکت و نقش‌آفرینی کودکان آموزش دیده هنر تئاتر است که بازیگرانی چون شکیبا دهقان، اهورا دهقان، بردیا اوستا، هلیا طالبی، مانلی ساعد، شنتیا شریف، آیلار قبادی نژاد که در کنار بازیگران حرفه‌ای گروه نگار سبز زنده رود هنرنمایی می‌کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا