پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امام جمعه اصفهان: انجام کارهای بسیار خوب شهری در زمان بسیار کم/ تلاش جهادگونه شهرداری اصفهان درسی برای سایر مدیران

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید یوسف طباطبایی نژاد در آیین بهره برداری از سامانه اتوبوس تندرو اصفهان و خط میدان امام علی (ع) تا پایان شهدای ارغوانیه همراه با خط ۲۲ خیابان ابوریحان کوی ولی عصر و ۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو که در قالب پنجاه و هفتمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح شهرداری اصفهان صورت می گرفت، اظهار کرد: شهردار محترم اصفهان را در کارش موفق دانسته و به وی و همکارانش در مناطق مختلف شهر اصفهان تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان کارهای بسیار خوب زیاد را در زمان کوتاه انجام داد، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده تلاش جهادگونه شهرداری اصفهان است و این درسی است برای کسانی که حال کار کردن ندارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: رکود حاکم به شهرداری ها به دلیل اینکه عمده درآمد آنها از ساخت و ساز حاصل می شود بیشتر اثر گذار است اما این موضوع در شهرداری اصفهان نتوانسته اثر خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری آمار عملکرد خود را می دهند اما این آمار برای مردم محسوس نیست، افزود: این در حالیست که شهردار در صورتی که آمار هم ندهد عملکردش برای مردم محسوس است.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دولت اگر درصد شهرداری ها از درآمد نفتی را به آنها می داد چه کارهایی که در شهرداری اصفهان صورت نمی گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی گردشگری وارد کشور می شود ابتدا زیبایی و ظاهر شهرها را مشاهده می کند و این ظاهر شهرها آبروی کشور است بنابراین باید دولت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه شهرهای کشور پیشرفت خوبی داشته اند، گفت: اصفهان همواره در همه زمینه ها پیشتاز بوده است و کسانی که در راس امور شهر بودند، نگذاشتند این کلانشهر از پیشتازی متوقف شود.

وی عنوان کرد: از مجموعه شهرداری تشکر می کنم که با اقدامات خود اصفهان را نصف جهان حفظ کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به احداث مسیر اتوبوس تندرو از پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) گفت: از شهردار اصفهان و مدیر منطقه تشکر می کنم که این خط را در این مسیر راه اندازی کردند، البته در این مسیر باید در جهت ارتقا فرهنگ مردم نیز گام برداشت تا از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و با ترافیک کمتری مواجه شویم.

وی با بیان اینکه این خط به وسیله نرده محصور نشده و این فرهنگ مردم را نشان می دهد که از این مسیر عبور نکنند، افزود: باید فرهنگ را در بین مردم تلقین کنیم که از مسیر سامانه اتوبوس های تندرو عبور نکنند.

   **راه اندازی خطوط بی آر تی تا تکمیل فاز سوم قطار شهری/ شهرداری به عهد خود با مردم پایبند است

در ادامه این مراسم ،شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

بر اساس این گزارش ،مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم بهره برداری از سامانه اتوبوس تندرو اصفهان و خط میدان امام علی (ع) تا پایان شهدای ارغوانیه همراه با خط ۲۲ خیابان ابوریحان کوی ولی عصر و ۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو که در قالب پنجاه و هفتمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح شهرداری اصفهان صورت می گرفت، اظهار کرد: قول داده بودیم ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان را جوان کرده و متوسط عمر این ناوگان که حدود ۹ سال است را به ۴ تا پنج سال کاهش دهیم که این وعده هم اکنون در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته همچنین قول خریداری ۸۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ و یورو ۵ را داده بودیم، افزود: خوشبختانه ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها سال گذشته به شهر اصفهان اضافه شد و در سال جاری نیز سایر اتوبوس های باقی مانده به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس ها را در مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان اضافه می کنیم، افزود:سامانه اتوبوس های تندرو از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال که نخستین خط هوشمند بی آر تی نیز محسوب می شود در پنجاه و هفتمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح شهرداری اصفهان با ۶۰ دستگاه اتوبوس و فاصله زمانی سه تا پنج دقیقه راه اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه در فاز نخست این خط ۱۹ ایستگاه تعبیه شده است، ادامه داد: فاز دوم خط سامانه تندرو نیز از میدان امام علی(ع) آغاز و با عبور از خیابان های عبدالرزاق، مسجدسید و صمدیه به دانشگاه پیام نور ختم می شود.

جمالی نژاد با اشاره به جزئیات هزینه احداث فاز اول خط گفت: تاکنون برای مسیرسازی خط  ۷۰ میلیاردریال،برایآسفالت ۴۸ میلیارد،برایاحداثایستگاههایخط ۳۰ میلیارد ریال، برای پل احداث پل عابر پیاده ۳۰ میلیارد ریال، برای دوربین های ترافیکی ۱۲ میلیارد و برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: با راه اندازی شبکه بی آر تی، شبکه قطار شهری و شبکه تراموا که در حال مطالعه است روان سازی بسیار مناسبی را در شهر اصفهان شاهد خواهیم بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال فراهم ساختن زیرساخت ها هستیم تا شهروندان عزیز کمتر از وسایل نقلیه استفاده کنند، گفت: اگر قرار باشد تمام زیرساخت ها و وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود و در کنار آن بازهم شهروندان از خودورهای شخصی استفاده کنند آلودگی هوا سرجایش باقی مانده و ناوگان حمل و نقل عمومی بلا استفاده خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شبکه بی آر تی دسترسی برای شهروندان را تا شعاع ۵۰۰ متری برای هر شهروند در آینده ای نزدیک فراهم می کند، ابراز داشت: در مسیر خط اول هوشمند تندرو نرده گذاری نشده است، چرا که در نظر داریم از طریق دوربین های ترافیکی نصب شده در مسیر، فرهنگ ترافیکی شهروندان را ارتقا دهیم.

جمالی نژاد تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

وی با بیان اینکه به عهد خود با مردم پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود غیرقابل باور بودن برای برخی ها به زودی وعده تکمیل فاز سوم قطار شهری نیز محقق می شود و مترو اصفهان از اواخر خرداد یا اوایل تیرماه به میدان آزادی می رسد.

شهردار اصفهان در خصوص برنامه های پویش مردمی ترافیک، گفت: پویش مردمی ترافیک فقط به سه شنبه های بدون خودرو محدود نمی شود و قرار است پویش یکشنبه های با اتوبوس را نیز اجرایی کنیم.

  **تبدیل شعارها به عمل در دوران طلایی مدیریت شهری اصفهان/ ایجاد جهش عمرانی در هر گوشه از شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: تبدیل شعارها به عمل در این دوره طلایی از مدیریت شهری اصفهان به منصه ظهور رسیده است.

رضا مختاری در آیین بهره برداری از سامانه اتوبوس تندرو اصفهان و خط میدان امام علی (ع) تا پایان خیابان شهدای ارغوانیه همراه با خط ۲۲ خیابان ابوریحان کوی ولی عصر و ۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو اظهار کرد: طی مدت کوتاهی که مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان بوده شاهد تلاش خستگی ناپذیر و جهادی وی بوده ایم که این اقدامات ارزشمند برای شهر اصفهان جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه در هر گوشه از شهر شاهد اجرای چندین پروژه هستیم، تصریح کرد: جهش عمرانی بسیار ارزشمند در هر گوشه از شهر اصفهان رخ داده که این موضوع در کشور مثالزدنی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: آرزوی دیرینه شهروندان اصفهانی با بهره برداری از فاز اول و دوم قطار شهری به تحقق پیوست و فاز سوم آن که تا میدان آزادی را شامل می شود طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تبدیل شعارها به عمل در این دوره طلایی مدیریت شهری اصفهان به منصه ظهور رسید، اضافه کرد: رینگ چهارم شهر اصفهان که آغاز آن از منطقه ۱۵ کلید خورده اقدام بزرگی است که حمل و نقل شهر اصفهان را دگرگون خواهد کرد.

مختاری گفت: ۸ پل بزرگ عمرانی در میدان استقلال در زمان بسیار کم در حال بهره برداری است که کار بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ نمایشگاه بین المللی اصفهان در مدت یکسال با سرعت زیاد در حال احداث است، افزود: پردیس بزرگ شهر واقع در کوه نخودی آغاز شده و شبیه به کوه صفه است که در منطقه ای محروم از شهر فضای تفریحی با نشاطی را برای مردم فراهم می آورد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اصفهان باید به جهش بزرگ عمرانی شهر توجه کنند، یادآور شد: احداث ۱۱ ورودی برای شهر اصفهان در حال رقم خوردن است که این موضوع همت جهادی شهرداری اصفهان را می رساند.

وی بیان داشت: احداث پمپ بنزین های کوچک در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا بسیار موثر بود. پروژه ای که برای نخستین بار در شهر اصفهان کلید خورد و نظیر آنرا در سایر شهرهای دیگر کشور نداریم.

مختاری با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی، کجای کشور را سراغ داریم که هر هفته چندین افتتاحیه را در آن شاهد باشیم، تاکید کرد: نهضت بزرگ آسفالت با حدود یک میلیون تن آسفالت با تلاشی خستگی ناپذیر در شهر اصفهان کلید خورد و هم اکنون کمتر کوچه و خیابانی را داریم که با مشکل آسفالت مواجه باشد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به پروژه های منطقه ۱۵ افزود: احداث ورزشگاه های متعدد، خیابان سازی در گورت، منبع آب هزار متر مکعبی در شهرک الهیه در راستای گسترش فضای سبز شهری، احداث فرهنگسراهای متعدد و ایجاد سامانه هوشمند اتوبوس های تندرو که از ارغوانیه آغاز شده و به میدان امام علی (ع) ختم می شود، از جمله برخی از این پروژه هاست.

وی با بیان اینکه سه پل بسیار بزرگ بر روی کانال های بلوار آب و مالک اشتر در راستای دسترسی آسانتر شهروندان احداث کردیم، گفت: این پروژه ها در نوبت افتتاح شدن هستند.

مختاری با اشاره به پروژه هایی که شهرداری اصفهان در تکمیل آنها مشارکت کرد، یادآور شد: مصلی بزرگ اصفهان، ورزشگاه بزرگ نقش جهان، بازسازی سینماها در راستای اقدامات فرهنگی، احداث سالن گلستان شهدا، ایجاد خانه های حکت و فلسفه، شعر و ادب و چندین و چند پروژه دیگر از جمله برخی این پروژه هاست که تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر کارهای بسیار بزرگ عمرانی که در این دوره انجام شد در حوزه فرهنگی نیز اقدامات بسیار زیادی انجام شد، انجام جشن های فرهنگی برای نخستین بار در منطقه ۱۵، ایجاد کمپین هوای شهر را داریم، پیاده راه کردن چهارباغ در راستای سلامت شهروندان نیز از جمله برخی این کارهای فرهنگی است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا