شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری نزدیک  مرکز تجاری فرانسه با اتاق بازرگانی اصفهان/هیات تجاری بند پایه فرانسوی خردادماه به اصفهان می‌آید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در دیدار با نماینده مرکز تجاری فرانسه در ایران گردشگری را یکی از بخش‌های مهم اقتصادی اصفهان برشمرد و گفت:استان اصفهان از سرمایه‌گذاران فرانسوی درزمینهٔهتل‌سازی و ساخت مراکز اقامتی استقبال می‌کند.

رناسی به سرمایه‌گذاری شرکت ونسی فرانسه در طرح توسعه فرودگاه اصفهان اشاره کرد و گفت:سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی استان می‌تواند زمینه همکاری اصفهان و فرانسه را تقویت سازد.

وی با اشاره به سفر هیات های تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به  فرانسه گفت:استان اصفهان می‌تواند در بخش‌های کشاورزی ،صنعتی و خدمات گردشگری همکاری نزدیکی با فرانسه داشته باشد.

کاترین… نماینده مرکز تجاری فرانسه در خاورمیانه  در این جلسه گفت:بیش از ۴۰ هزار شرکت فرانسوی  اهم از ایرباس،توتال ،رنو ،پژو و غیره در این مرکز عضویت دارند و به‌صورت کاملا مستقل از دولت فعالیت می‌کند.

وی ارایه خدمات فنی و مهندسی در ساخت جاده ،مترو، راه‌آهن ،برق و الکترونیک را  از ظرفیت‌های همکاری مرکز تجاری فرانسه برشمرد و گفت:ایران  یکی از کشورهای مهم موردتوجهاین مرکز است.

وی خواستار معرفی نیازها و توانمندهای واحدهای تولیدی استان اصفهان شد و گفت:مرکز تجاری فرانسه در ایران می‌تواند زمینه تامین نیازهای این واحدها را فراهم سازد.

وی از اعزام دو هیات تجاری بلندپایه فرانسوی طی خرداد و تیر به اصفهان خبر داد و گفت:در این هیات مدیران شرکت‌های بزرگ فرانسوی به اصفهان سفر می‌کنند.

علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:در سند آمایش سرزمین اصفهان صنعت پیشنهادی گردشگری است و شرکت‌های فرانسوی می‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی اصفهان را مرکز توریسم ایران برشمرد و گفت:راه‌اندازی خط هوایی مستقیم پاریس – اصفهان، همکاری آژانس‌های گردشگری دو طرف و تبادل دانشجو بین اصفهان و پاریس می‌تواند به نزدیک شدن روابط اقتصادی دو طرف کمک کند.

وی اصفهان را بزرگ‌ترینتولیدکنندهسنگ‌های تزیینی خاورمیانه معرفی کرد و گفت:پاریس و اصفهان می‌توانند در زمینه مصالح ساختمانی ،محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی  همکاری نزدیکی داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا