پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیوند خوردن پیشینه تاریخی اصفهان با فناوری های روز/ اقدامات شهرداری اصفهان در راستای روح و نماد جنبش پارالمپیک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به همراه مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان، ملاقات کردند. در این دیدار همچنین محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، علی قاسمی رئیس سازمان ورزش شهرداری اصفهان و مسئولان هیات های جانبازان و معلولان استان اصفهان نیز حضور داشتند.

مهدی جمالی نژاد در این دیدار با بیان اینکه اصفهان چهار عنوان جهانی شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمند، ثبت جهانی در صنایع دستی و پیوستن به شبکه شهرهای جهانی خلاق را یدک می کشد، تصریح کرد: اصفهان دارای ۱۹ شهر خواهر خوانده بوده و عضو سازمان های بین المللی بسیاری است.

وی تصریح کرد: شهرداری ها بیشتر در حوزه ورزش همگانی کار می کنند و سعی ما همواره بر این است برنامه های متنوعی را در این حوزه برگزار کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ادیان مختلف در کنار یکدیگر در اصفهان حضور داشته و در مراسم همدیگر شرکت می کنند، ادامه داد: اصفهان را به عنوان مهد ادیان و اقوام می شناسند و این ویژگی از گذشته در این شهر وجود داشته است به نحوی که از گذشته های دور اماکنی مانند صفاخانه وجود داشته که مذاهب مختلف با یکدیگر به مباحثه می پرداختند.

وی گفت: یکی از برنامه های بسیار خوبی که در شهرداری اصفهان در حال انجام است این است که در حال گسترش زمین های ورزشی روباز در تمام محلات اصفهان هستیم و این زمین ها می تواند کمک بسیاری به توسعه ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد.

جمالی نژاد در ادامه دی ماه سال جاری را زمان برگزاری چهارمین دوره از مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان خواهرخوانده های اصفهان ذکر کرد و از رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آورد.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک نیز در این دیدار اظهار کرد: افرادی که دچار معلولیت های جسمی و حرکتی هستند باید عضو کاملی از جامعه باشند. ورزش کردن سبب می شود این افراد از خانه های خود بیرون آمده و برای آینده خود تصمیمات بهتری بگیرند..

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی هایی که در ورزشگاه های بزرگ جهان وجود دارد این است که ورزشکاران می توانند در محل باقی مانده و ورزش را به صورت فشرده ادامه دهند، در صورتی که این موضوع برای مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان اصفهان نیز که به تازگی به بهره برداری رسیده رخ دهد ورزشکاران می توانند به نتایج بسیار بهتری دست پیدا کنند.

فیلیپ کریون توجه متولیان ورزش در ایران به ورزش جانبازان را قابل توجه دانست و گفت: در صورتی که نگاهی به استانداردهای بین المللی کشورهایی مانند کره، چین و برزیل بیاندازید متوجه نزدیک شدن ایران به استانداردهای بین المللی کشورهای چین، کره و برزیل از لحاظ تجهیزات و زیرساخت ها می شوید.

وی با تقدیر از شهردار اصفهان گفت: من معتقدم مجموعه های ورزشی تنها نباید در پایتخت قرار داشته باشد و به سمتی برود که همه ورزشکاران معلول بتوانند از آن استفاده کنند. کاری که شما انجام دادید در راستای روح و نمادهای جنبش پارالمپیک بوده است.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم ورزشکاران معلول در کشور شما این است که ورزش در ایران زیرمجموعه متولیان و سازمان های ورزشی است درحالی که در بسیاری از کشورها ورزش زیرمجموعه سازمان های بهزیستی است. مهم این است که شرایطی فراهم شود تا بچه های معلول از خانه ها بیرون آمده و کارایی آنها افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: دلیل حضورم در ایران دیدن شهر زیبای اصفهان و بازدید از امکانات ورزشی این شهر برای جانبازان و معلولان بود.

وی با اشاره به دیدارش با شهردار اصفهان، تصریح کرد: هدف اصلی از این دیدار شناخت لازم از یکدیگر بود. می دانم شهردار اصفهان حمایت بسیار خوبی از ورزش جانبازان و معلولان دارد و محور صحبت های ما نیز پیرامون ورزشگاه اختصاصی جانبازان و معلولان اصفهان بود که به همت شهرداری اصفهان برای این ورزشکاران ساخته شده است.

 فیلیپ کریون با بیان اینکه احساس بسیار خوبی از دیدار با شهردار اصفهان دارم، خاطرنشان ساخت: موضوعی که برای من در دیدار با شهردار اصفهان توجهم را جلب کرد دیدن علاقه قلبی دکتر جمالی نژاد به مردم شهر خودشان اصفهان بود و اینکه چگونه تلاش می کنند پیشینه تاریخی اصفهان را با فناوری های روز ترکیب کنند.

وی افزود: با بازدیدی که از مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان اصفهان داشتم این مجموعه را یکی از بهترین مجموعه ها نه تنها در سطح ایران بلکه در سراسر جهان دیدم.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک اضافه کرد: بسیار خوشحال می شوم بتوانم به اتفاق همسرم در مسابقات شهرهای خواهرخوانده اصفهان که در دی ماه برگزار می شود حضور داشته باشم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا