پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت طنز کشور را دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: سال گذشته این جشنواره برای اولین بار در کشور به میزبانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد و استعدادهای نیکو و ویژه‌ای در آنجا درخشیدند.
بازخوردهای مثبتی که از اجرای جشنواره به دست آمد
وی افزود: البته اولین جشنواره در سطح استان اصفهان به اجرا درآمد اما به دلیل بازخورد مثبتی که از اجرا مشاهده شد برآن شدیم تا دومین جشنواره استعدادیابی را در سطح ملی برگزار کنیم و درصددیم که سال آینده نیز این جشنواره به میزبانی اصفهان و هرچه بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
مدیر ویژه برنامه‌های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به قوه طنزپردازی اهالی اصفهان اظهار داشت: از دیرباز طنز اصفهان زبانزد و آوازه همگان بوده و ما نیز با برگزاری چنین جشنواره‌هایی امیدواریم بتوانیم این طنزپردازی را به اصفهان برگردانده چراکه طنزپردازی در ذات هر اصفهانی است همچنین کاری کنیم تا شهر اصفهان را به عنوان پایتخت طنز کشور انتخاب کنند.
استقبال بیش از ۳۰۰ نفر از جشنواره
وی پیرامون آثار ارسالی به دومین جشنواره استعدادیابی «پایه خنده» بیان کرد: برای این دوره از جشنواره بیش از ۳۰۰ اثر استند آپ کمدی به دست ما رسید که از آن میان ۷۰ اثر برگزیده شد و در طی ۷ شب این افراد متونی که از قبل برای دبیرخانه جشنواره فرستاده بودند را روی صحنه اجرای زنده کردند.
حسینی ادامه داد: تمامی استندآپ‌هایی که در طول این ۷ شب اجرا شد توسط ما ضبط و فیلم آن بلافاصله پس از اتمام برنامه برای داوری به دست هیأت داوران در تهران می‌رسید و صبح روز بعد نظرات آنان جمع آوری می‌شد اما برای اعلام نتایج قطعی و برندگان مسابقه لازم است تا تمامی داوطلبین اجراهای خود را نمایش دهند و نظرات داوران نیز به صورت کامل جمع آوری شود.
وی با اشاره به همکاری‌های این جشنواره با برنامه خندوانه تصریح کرد: خوشبختانه یکی از مهم‌ترین عواملی که اجرای امسال را بهتر کرد بالا بودن سطح کیفی استند آپ‌ها بود و این مسأله در برخورد با عوامل برنامه خندوانه نیز مطرح شد و آنان اذعان داشتند در این جشنواره استعدادهای بسیار خوبی کشف شد که سطح کیفی آنان نیز بسیار پسندیده و بالا بود.
** جزئیات برگزاری مرحله دوم
مدیر ویژه برنامه‌های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نهایت ۱۵ نفر در مرحله سوم به رقابت خواهند پرداخت، گفت: در ۳۰ فروردین ماه کارگاهی با حضور رضا ساکی برای تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره برگزار شد و برای ۱۵ نفر برگزیده نیز مجددا دو کارگاه تخصصی و آموزشی دیگر در تاریخ‌های ۳ و ۶ خرداد ماه توسط رضا ساکی و امیر کربلایی زاده برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان به لحاظ علمی آموزش‌های لازم را ببینند.
وی بیان کرد: اختتامیه برنامه نیز در تاریخ ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه همزمان با میلاد امام حسن(ع) با اجرای نفرات برگزیده آغاز خواهد شد و این نفرات طی دو شب باید تمام توان خود را به نمایش بگذارند و از بین آنان ۳ نفر توسط داوران و ۱ نفر با رای مردم برای مرحله نهایی انتخاب خواهند شد.
حسینی در ارتباط با وجه تمایز این دوره از جشنواره استعدادیابی «پایه خنده» با دیگر جشنواره‌ها گفت: سال گذشته برای اولین بار در کشور برگزاری چنین برنامه‌ای رقم خورد و پس از آن دیگر شهرها نیز با الگو برداری از این جشنواره مشابه آن را در شهر خود برگزار کردند.
وی افزود: اما آنچه وجه تمایز ما با دیگر شهرهاست این است که جشنواره اصفهان به صورت کاملا حرفه‌ای برگزار شده و حتی برای انتخاب داوران نیز دقت بالایی شده است و حساسیت‌ها در این زمینه بسیار بالا بود تا کسی به عنوان داور انتخاب شود که صرفا بازیگر طنز نباشد و علاوه بر طناز بودن سابقه داوری را داشته باشد.
مدیر ویژه برنامه‌های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه داوران سطح کیفی جشنواره را ارتقا بخشیدند، تصریح کرد: برای این دوره امیر کربلایی‌زاده، رضا ساکی، آقای امینی و الیکا عبدالرزاقی به عنوان هیأت داوران انتخاب شدند که تمامی آن‌ها علاوه بر بازیگری طنز سابقه حرفه‌ای در داوری جشنواره‌های بزرگ و علم طنز و استندآپ را نیز دارا هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا