پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری “جشن عصر طنز” در دانشگاه اصفهان/محدودیت می‌تواند باعث خلاقیت شود/برگزاری نمایشگاه در اصفهان

به  گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، پیام پورفلاح مدیردفتر طنز حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: این برنامه که با همکاری واحد نشریات اداره کل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان برگزار می شود، در واقع این هدف را دنبال می‌کند که با کشف استعدادهای جوان در فضای دانشگاهی و از میان دانشجویان علاقه‌مند به طنز زمینه ورود جوانان را به این عرصه ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه افزود: در این برنامه که در ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در تالار آوینی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود طبق روال معمول طنزپردازان مطرح اصفهانی به طنزخوانی، نمایشنامه خوانی طنز، استندآپ کمدی می‌پردازند و در این برنامه موسیقی نیز اجرا خواهد شد.

گفتنی است، کلیه علاقه‌مندان به این برنامه می‌توانند در بعدازظهر روز دوشنبه در تالار آوینی دانشگاه اصفهان حضور یابند و ورود برای عموم رایگان است.

***نمایشگاه آثار نگارگری فرشته آقارخ در گالری خانه هنرمندان

خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان ، تعدادی از آثار نگارگری فرشته آقارخ را در گالری خانه هنرمندان اصفهان به نمایش گذارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر نگارگری با موضوعات چهره و فیگور و گل و مرغ است که بر روی چرم نقاشی شده‌اند.

این آثار به سبک صفویه و قاجار کار شده اند و شیوه بیشتر آثار پرداز (نقطه گذاری) است و بیشتر در ابعاد کوچک ۲۰ در ۳۰ و ۳۰ در ۴۰ ارائه شده است.

نمایشگاه آثار نگارگری فرشته آقارخ از روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت لغایت روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در گالری خانه هنرمندان اصفهان جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

**پوررشیدی :محدودیت می‌تواند باعث خلاقیت شود

دفتر طنزحوزه هنری استان اصفهان کارگاه طنزنویسی این ماه خود را با موضوع “تکنیک های خلاقیت در نوشتن ” برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کارگاه طنزنویسی این ماه با حضور محمدپوررشیدی در چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

در این کارگاه پورشیدی با اشاره به اهمیت خلاقیت گفت: خلاقیت در واقع حل مسائلی است که قبلا نیاموخته‌ایم و خلاقیت موانعی دارد که شامل عادت های ما، عدم انعطاف پذیری، رویگردانی از ابهامات، اتکاء به مفروضات، ترس از شکست و اشتباه، اعتماد به نفس پایین، مطابقت یا نگرانی ازمتفاوت بودن و تنها بودن در جمع، سنت‌ها می‌شود.

وی به تعریف تفکر همگرا و واگرا پرداخت و افزود: تفکر همگرا را بررسی مساله و به یک نتیجه‌ی واحد رسیدن گویند و تفکر واگرا از یک نقطه شروع کردن و به نقاط متفاوت و متنوع رسیدن است و ما عموما در زندگی از تفکر همگرا استفاده می‌کنیم.

مدرس این کارگاه فرایند خلاقیت را شامل چهارمرحله دانست و ادامه داد: این فرآیند شامل آمادگی، نهفتگی (مرحله‌ای که ظاهرا ایده را فراموش می کنیم ولی ناخودآگاه ما روی آن کار می کند)، اشراق (جرقه‌ای که در ذهن ما ایجاد می‌شود و ایده ای روشن می‌شود)، اثبات (ثبت کردن ایده هایی که در ذهن ماست تا با سبک تفکر همگرا به یک نوآوری تبدیل شود) است.

محمد پوررشیدی خلاقیت و سیالی ذهن را نیز به سیالی لغات، سیالی تداعی، سیالی بیان و سیالی اندیشه تقسیم کرد و توضیح داد که محدودیت می‌تواند باعث خلاقیت شود، بازی ها و ارتباط اجباری یکی از عوامل مهم بوجود آمدن خلاقیت است.

**خوش نگاره های سید کمال الدین علوی را در گالری نقش‌خانه ببینید

نمایشگاه خوشنویسی و خوش‌نگاره های سیدکمال الدین علوی از روزگذشته در گالری نقش خانه اصفهان جهت بازدید علاقه مندان دایر می باشد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایشگاه شامل بیش از ۳۰ اثر از آثار استاد سید کمال الدین علوی است که در ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در گالری نقش خانه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه افتتاح شد.

نمایشگاه فوق بیشتر به آثار این هنرمند با مضامین مذهبی و اسماء الحسنی می پردازد این نمایشگاه با تکنیک لایه چینی به نشان دادن اسماءالهی می پردازد و برخی از این آثار شامل خطوط ثلث، نستعلیق و سیاه مشق و چلیپا هستند و تا روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

گفتنی است، سید کمال الدین علوی نژاد از اساتید دانشگاه های تربیت معلم فاطمه زهرا و باهنر است که سالیان زیادی است که در زمنیه خوشنویسی به فعالیت مستمر می پردازد . شیوه ی کار این هنرمند برجسته کاری است و بیشتر کلمه “الله” را با شیوه های نوین در آثار خود ارائه می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا