پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از معلمان نمونه استان اصفهان تجلیل شد /تبلیغات انتخاباتی در مدارس ممنوع است

غلامرضا قائدی‌ها پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که  به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد ، به تغییر شیوه اررزیابی معلمان نمونه اشاره کرد و گفت :در سال های اخیر تعیین شاخص انتخاب معلم نمونه و انتخاب معلمان نمونه به خود معلمان هر مدرسه واگذار  شده تا خود معلمان ،از بین خود  معلمان نمونه هر مدرسه را انتخاب و معرفی نمایند ،همچنین ،علاوه بر انتخاب معلم نمونه ،از بین خدمتگزاران و سریداران مدرسه نیز تعدادی به عنوان معلم یار نمونه انتخاب شدند .

وی با بیان اینکه در این شیوه معلم‌ها در مدارس شاخصه‌های معلم نمونه را تعریف می‌کنند و بر اساس آن رای گیری و معلم نمونه انتخاب می‌شود، افزود: امسال هم با شیوه سال گذشته و کمی پیشرفته‌تر معلم‌ها در ۸ گروه تقسیم بندی و به دست خودشان انتخاب شدند و معلم نمونه استان معرفی شد و تدبیری به کار بردیم تا نیروهای سرای‌دار هم در انتخاب معلم نمونه سهیم باشند.

قائدیها با بیان اینکه ۲۶۱ نفر معلم نمونه استانی انتخاب شدند که ۱۴۴ نفر آنان معلم و دبیر، ۶۴ نفر مدیر و ۵۳ نفر معلم‌یار بودند، گفت: معلم نمونه کشوری چند سال است که در کشور دیده نشده و در سطح استانی صورت می‌پذیرد و در مجموع معلمان، مدیران و معلم‌یاران نمونه استان هزار و ۲۶۱ نفر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در هفته معلم امسال ،بزرگترین درمانگاه پزشکی و دندانپزشکی فرهنگیان کشور و مجموعه تالار فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در اصفهان افتتاح شد .

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری که علت حضور آموزش و پرورش در ستاد ساماندهی  سفرهای نوروز را سوال کرد ،گفت : براساس مصوبه ستاد خدمات سفر استان ،یکی از ارگان هایی که مسئولیت تامین امکانات اقامتی برای مسافران نوروزی از جمله فرهنگیان را دارد اداره کل آموزش و پرورش است که بر اساس مصوبه ستاد تسهیلاتی نوروزی موظف به خدمت رسانی به مسافران نوروزی است  و آموزش و پرورش به تنهایی و با تصمیم خودش وارد این حوزه نشده است .همچنین اموزش و پرورش استان در شب‌های سرد و بارنی ،برای رفاه مسافران نوروزی کلیه مسافران بی سر پناه اعم ازمسافران فرهنگی و غیر فرهنگی را در مدارس تحت پوشش خود اسکان داد و سعی مکرد تا بهترین امکانت را برای آن هافراهم نماید ،تشخیص ورود آموزش و پرورش به این حوزه با ستاد خدمات شهری است و زمانی که از ما خواستند وارد میدان شدیم.

قائدیها با اشاره به اینکه اعتقاد داریم معلمان افراد شریف جامعه هستند و بهترین امکانات باید ابتدا برای معلمان باشد،سعی و تلاش می کنیم تا بهترین خدمات را به فرهنگیان ارائه دهیم .وی افزود : در ایام نوروز ۳۵ درصد ثبت‌ نام‌ها برای فرهنگیان به صورت اینترنتی بود و مسافران ما سردرگم نبودند و مستقیمآ به مراکز تعیین شده مراجعه و حتی در همان مکان ها نیز تسویه حساب می کردند و نیاز به مراجعه به ستاد مرکزی یا اداره کل و نواحی نداشتند .

وی با اشاره به دریافت هزینه غیرقانونی در مدارس تصریح کرد: دریافت هزینه یا شهریه خارج از ضوابط غیر قانونی است و به همین علت در سال گذشته چند مدیر را عزل کردیم و به هیأت تخلفات اداری  فرستادیم،فائی ها تاکید کرد :در این خصوص اقدام های نظارتی دقیقی صورت گرفته و اعلام می کنیم که دریافت هزینه خارج از ضوابط از نظر قانونی غیرمجاز است مگر اینکه با رضایت طرف مقابل باشد.

 در همه  مدارس  نرم افزار مالی وجود دارد و همه عملیات مالی مدارس باید در آن ثبت شود و بر این اساس همه اقدامات مالی مدارس توسط اداره و بازرسان نظارت می‌شود.

وی درباره برنامه‌های جدید هدایت تحصیلی در سال جدید هم گفت : امسال رویکرد آموزش و پرورش بر‌اساس آگاهی بخشی خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای هدایت درست تحصیلی دانش‌آموزان و توانمند‌سازی مشاوران است تا مسیر درست برای انتخاب رشته دانش‌آموزان صورت گیرد و براساس پایش صورت گرفته مشخص شده خانواده حدود ۵۸ درصد در انتخاب رشته دانش آموزان مؤثر بوده است.

وی درباره تبلیغات انتخاباتی در مدارس استان هم افزود: تبلیغات در مدارس برای نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و اگر موردی مشاهده شود با خاطیان برخورد می‌شود؛ وظیفه آموزش و پرورش فقط تشویق مردم برای حضور حداکثری در صحنه انتخابات است.

**وصول درآمدهای مدارس کد دار شده

در ادامه این نشست ،محمد میرپورمعاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال تحصیلی ۹۳-۹۲ وصول درآمدهای آموزش و پرورش را کد دار کرده‌ایم، گفت : از این رو تاکنون ۱۷ هزار کد در استان اصفهان تعریف شده است.

وی با اشاره به دریافت بودجه پنج درصد از سهم مدارس از عوارض دریافتی شهرداری خاطر نشان کرد :این بودجه صرف نوسازی و بازساری مدارس خواهد شد .

میر پور همچنین به سند دار کردن فضاهای آموزشی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون بخش زیادی از فضاهای آموزشی مدارس در استان اصفهان سند دار شده‌ است.

درآمد ۷۵۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش طی سه سال

وی درآمدهای آموزش و پرورش را نیز طی سه سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد : ۹۸ درصد از این درآمد در خود مدارس هزینه می‌شود.

میر پور خاطر نشان کرد : در بحث استانداردسازی وسایل گرمایشی نیز ۶۳ درصد از مدارس ایمن سازی شده و ۳۷ درصد نیز نیازمند ایمن سازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا