پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

۴۰ امامزاده استان اصفهان میزبان اجتماع بزرگ منتظران/تجلیل از مربیان مرکز تربیت و آموزش امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان/نورافشانی آسمان امامزاده سید ابراهیم(ع)لنجان در شب میلاد منجی عالم بشریت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: همزمان با دهه مهدویت و به مناسبت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ارواح نافدا) بقاع متبرکه سراسر استان با برگزاری ویژه برنامه هایی میزبان زائران و عاشقان امامت و مردم ولایت مدار هستند.

وی در ادامه افزود: برپایی سه شب جشن میلاد حضرت مهدی(عج)، احیاء شب نیمه شعبان به همراه قرائت دعای کمیل، برپایی خیمه های معرفت و همچنین برپایی اجتماع بزرگ منتظران از جمله برنامه هایی هستند که در ایام مهدویت و به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی(ارواح نافدا) در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: ویژه برنامه اجتماع بزرگ منتظران شامل؛ برپایی نماز باشکوه جماعت در شب روز نیمه شعبان، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار و محصولات فرهنگی با موضوع آثار مهدویت، ایجاد غرفه های مخصوص کودک و نوجوان همراه با مراسم نوشتن نامه ای به حضرت مهدی(عج)، پخش ادعیه ویژه امام زمان(ارواح نافدا) نماهنگ و سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات دل نوشته، خاطر نویسی، شب شعر و کتابخوانی است که همه این برنامه ها با محوریت ترویج فرهنگ مهدویت در امامزادگان مجری این طرح برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: این ویژه برنامه ها با دعوت از سخنرانان مطرح و برجسته کشوری در جهت اشاعه فرهنگ مهدویت و پیرامون شخصیت والای حضرت مهدی(عج) و همچنین وظایف منتظران منجی عالم بشریت در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود.

**تجلیل از مربیان مرکز تربیت و آموزش امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی از مربیان مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در این مراسم که با حضور مربیان و معلمان مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد، از مربیان مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر با اهدای هدیه ای تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه افزود: همچنین مربیان مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر ظهر پنج شنبه مهمان سفره کریمانه دختر موسی بن جعفر (علیهم السلام) بودند.

**ایجاد سازه های پیش ساخته در امامزاده احمد(ع) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: ۱۰۰ متر مربع از فضای اطراف امامزاده احمد(ع) نطنز با سازه های پیش ساخته اسپیس فریم جهت رفاه حال  مسافران و زائران این امامزاده جلیل القدر مسقف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای توسعه حرم مطهر امامزاده احمد(ع) نطنز با هدف استفاده از ظرفیت های این امامزاده عظیم الشان و در راستای جذب گردشگران مذهبی فضای اطراف این امامزاده بزرگوار با سازه های پیش ساخته اسپیس فریم مسقف شد.

**نورافشانی آسمان امامزاده سید ابراهیم(ع)لنجان در شب میلاد منجی عالم بشریت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: همزمان با شب نیمه شعبان و به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) جشن بزرگی همراه با نورافشانی در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست لنجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست در شب نیمه نیمه شعبان و همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشیرت حضرت مهدی(ارواح نافدا) با برگزاری جشن بزرگی میزبان زائران و عاشقان اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه شب پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین زارعی امام جمعه ورناخواست و با مداحی سید سلمان حسینی و مهدی خاشعی برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان ادامه داد: این برنامه با همکاری و مشارکت مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست و پایگاه های مقاومت بسیج شهید شاهمرادی و شهید بهشتی در جوار حرم مطهر این امامزاده برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این پروژه در فضای ۱۰۰ متر مربع و همراه با چیدمان صندلی و میز به همت خیر نیکوکار با هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التکریم اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: همچنین یک دستگاه شربت ساز دوقلو و شربت ساز برقی نیز جهت پذیرایی از زائران این امامزاده توسط همسر مرحوم حسن شریف به آستان مقدس این امامزاده عظیم الشان نیز اهدا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه گفت: نسب ایشان به امام زین العابدین (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، ۷ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز به فاصله کوتاهی از جاده آسفالته مرکز شهر بادرود، دهستان کرکس، شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای  واقع شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا