پیشخوانعناوین اخبار

 رای اولی ها در اولین تجربه ی رسمی خود در میدان انتخابات نقش آفرینی کنند وحقیقت بلوغ سیاسی اجتماعی خود را جاری سازند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گسترانو به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در همایش بزرگ رای اولی های استان، اظهارداشت: الگوی جمهوری اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت نهاده شده است و خداوند را شاکرم که در عصر جمهوری اسلامی به ملت سربلند ایران این افتخار را عطا فرمود تا آزادی، استقلال، حق تعیین سرنوشت، آشنایی با حقوق شهروندی و ارزش های اجتماعی را تجربه کند و متکی بر ظرفیت های ارزشمندی که از دین اسلام به ما رسیده الگوی بی همتایی را از مردم سالاری به آزادگان جهان معرفی نماید.
استانداراصفهان خطاب به رای اولی های آینده ساز، اظهارداشت: پدران و مادران شما نزدیک به ۴۰ سال پیش با درکی که از پیشرفت کشور و سعادتمندی مردم داشتند رژیم ظالم گذشته را ساقط کردند و این انقلاب و نظام الهی را با فداکاری و ایثار بنیان نهادند، انقلابی که در جهان بی بدیل بوده و هست و درخت انقلاب رویید و گل هایی چون شما در آن شکفت تا مفهوم عدالت را در جامعه جاری سازند.
مدیرارشد استان افزود: انقلاب اسلامی که متکی به رای و اراده ی مردم بوده است، برای رسیدن به شایسته سالاری در هر انتخابات به نظر مردم مراجعه می کند تا بهترین را برای اداره جامعه برگزیند.
وی خاطر نشان کرد: در چهاردهه ی گذشته آنان که به سرنوشت و تعالی کشور متعهد بودند در سنگر شرکت در انتخابات حاضر شدند و با حماسه آفرینی کشور را بیمه کردند و جمهوریت آن را عینیت بخشیدند.
رسول زرگرپور اظهارداشت: اکنون نوبت به رای اولی ها رسیده است تا در اولین تجربه ی رسمی خود در میدان انتخابات نقش آفرینی کنند و در کنار بزرگترهای خود رئیس جمهور، نماینده مجلس و نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا را برگزینند و در حقیقت بلوغ سیاسی اجتماعی خود را جاری سازند.
زرگرپور افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: وظیفه ی اول و اصلی همه ی ما شرکت در انتخابات است و اطمینان دارم که شما در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهید داد و پرشور و پرحرارت در انتخابات شرکت خواهید کرد و رای خود را به صندوق خواهید انداخت.
استانداراصفهان انتخاب بهترین ها را از دیگر وظایف کسانی که در انتخابات شرکت می کنند، خواند و افزود: شما رای اولی ها باید برای یک انتخاب آگاهانه معیارهای درستی داشته باشید مانند حل یک مسئله ریاضی که وقتی اعداد در داخل یک فرمول درست قرار می گیرد، جواب صحیح به دست می آید.
وی با اشاره به اینکه هر روز در زندگی خود مواجه با انتخاب های متعدد و مختلفی هستیم، گفت: یک انتخاب نادرست در زندگی شخصی ما کم و بیش قابل جبران است ولی انتخابی که مربوط به همه ی مردم می شود و کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است آثار آن تا سال ها باقی بماند بسیار اهمیت دارد و مهم است که از هم اکنون عادت کنید که آگاهانه در این عرصه حاضر شوید و خودتان را در مقابل خدا و مردم مسئول بدانید.
مدیرارشد استان ۲۹ اردیبهشت را روز تولد رای اولی ها در میدان مسئولیت های اجتماعی و سیاسی خواند و اظهارداشت: این انتخابات بسیار سرنوشت ساز و تاثیرگذار است چرا که از یک طرف رئیس جمهور یعنی شخص دوم کشور و مسئول اداره ی کلان کشور برای چهارسال انتخاب می شود و او کلیه ی وزرا، استانداران، سفرا و سایر مسئولین اجرایی کشور را تعیین و منصوب می کند و از طرف دیگر شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل می گیرد که در حقیقت اداره ی شئونات محلی کشور را بر عهده دارند.
رسول زرگرپور اضافه کرد: این دو یعنی در انتخابات پیش رو کلیه ی شئونات ملی، محلی و کلان کشور با رای من و شما رقم می خورد و البته در شهرستان اصفهان با برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس، پنجمین کرسی مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب می شود.
استانداراصفهان در پایان اظهارداشت: این انتخابات باید همانند بیش از سی انتخابات گذشته با چهارمشخصه امنیت و آرامش، سلامت، ابهت و شکوه و نتایج وحدت بخش همراه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا