پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۱۹ اردیبهشت ماه)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، جشنواره بازی های بومی محلی ویژه اردوها و مدارس از ساعت ۹ تا ۱۳ میزبان عموم بانوان است.

باغ بانوان طلوع به عنوان یکی از مراکز تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به مناسبت میلاد امام زمان(عج) روز پنجشنبه در قالب این جشنواره برنامه جشنی همراه با مولودی خوانی ودف نوازی واجرای تئاتر و برنامه های شاد و متنوع برگزار می کند.
هفت سنگ، لی لی، هُپ، یه قل دو قل، بازی های امدادی گروهی، طناب زنی و طناب کشی و … از جمله بازی های این جشنواره است که ویژه بانوان و دختران به صورت رایگان برگزار می شود.
این جشنواره از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل باغ بانوان طلوع واقع در اتوبان شهید آقابابایی، نرسیده به پل تمدن برگزار می شود.

** بیان تکنیک های تغذیه و مطالعه در ماه مبارک رمضان
برنامه ای با محوریت بیان تکنیک های تغذیه و مطالعه در ماه مبارک رمضان، ۲۰ اردیبهشت ماه در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و امتحانات مدارس نشست تخصصی پیرامون نکات کلیدی نحوه مطالعه و تغذیه در ماه مبارک برگزار می شود.
این برنامه از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که با حضور دکتر غلامرضا نیکراهان برگزار خواهد شد.
تکنیک های تغذیه و مطالعه در ماه مبارک رمضان روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته ارائه می شود.
علاقه مندان برای آشنایی با برنامه های دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می توانند با شماره ۳۲۳۰۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.

** فاصله‌های متساوینمایشگاه عکس دوملیتی ایران و اتریش
نمایشگاه عکس “فاصله‌های متساوی” با آثار هنرمند اتریشی جوزف پولروس و مجید کورنگ بهشتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپاست.
جوزف پولروس اتریشی که عکاسی را از ۳ دهه پیش و با عکاسی ژورنالیستی شروع کرده در این نمایشگاه ۱۱ اثر سه‌گانه یا سه‌قطعی از فضای سنتی و مدرن شهرهای اصفهان، یزد و تهران به نمایش گذاشته است.
آثار عکاسی پولروس برداشتی از هنر تابلوهای سه‌لته‌ای کلیساهای قرون وسطی است، تابلوهای سه‌لته‌ای نوعی از هنر غربی قرن‌های گذشته است که از ۳ تصویر تشکیل و ۲ طرف کناری روی قاب اصلی وسط بسته می‌شود که این هنر ارتباطی مستقیم با حادثه به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح دارد.
این آثار که هر کدام با ۳ عکس مرتبط در زاویه‌های نزدیک به هم عکاسی شده، با نام‌هایی چون بازار اصفهان، بازار یزد، سازه تجریش، بهشت زهرا، کوچه مراغه‌ای، جلفای اصفهان، شهر قدیمی یزد، تبلیغات، بازار اصفهان، خیابان میرزای شیرازی، سایه برگ درخت و بازار ایران معرفی شده است.
این هنرمند اتریشی در جواب این سئوال که چه تفاوت‌هایی در فرهنگ غرب و شرق مشاهده کردید، گفت: درست است که فرهنگ‌ها در هر گوشه جهان رنگ و بویی متفاوت دارد، اما چیزی که من در این سفرها آموختم، این بود که تمام مردم دنیا مانند یکدیگر زندگی می‌کنند و خواسته‌های یکسانی دارند.
بخش دیگر این نمایشگاه فاصله‌های متساوی آثار مجید کورنگ بهشتی است. کورنگ بهشتی متولد ۱۳۴۶ در اصفهان بوده و لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران دارد. او در این نمایشگاه با مجموعه‌ای از عکس با نام «زمان زاینده» حاضر شده است.
کورنگ بهشتی نزدیک به ۲۰ اثر عکاسی که شناسنامه و عنوان آن‌ها به برداشت مخاطب ارتباط دارد در نمایشگاه فاصله‌های متساوی به نمایش گذاشته است. آثار او عکس‌های چند اپیزودی در قالب فتوکلاژ است و عناصر معماری اصفهان در آن به خوبی دیده می‌شود.
این هنرمند عکاس اصفهانی در یک قاب عکس چند تصویر پشت سرِهم و چند بخشی به صورت دنباله‌دار ارائه داده و خود در زمینه شناخت این آثار می‌گوید: هدف من این بوده که ترکیب بندی را به حرکت در آورم. و این تقطیع در عکس‌ها است که تصویر را مانند یک سانس فیلم به حرکت در خواهد آورد.
نمایشگاه عکس “فاصله‌های متساوی” کاری از موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در گالری شماره ۶ موزه هنرهای معاصر اصفهان تا ۴ خردادماه میزبان آثار هنرمند اتریشی جوزف پولروس و مجید کورنگ بهشتی است.

** برگزاری جشن میلاد “یگانه منجی هستیدر باغ تجربه
برنامه جشن میلاد “یگانه منجی هستی” از سوی دفتر تخصصی سالمند، ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح در باغ تجربه برگزار می شود.
رییس باغ تجربه با بیان این مطلب گفت: این برنامه به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

فریبا زارعان اظهار داشت: برنامه جشن میلاد “یگانه منجی هستی” از سوی دفتر تخصصی سالمند سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با هدف ایجاد شور و نشاط درسالمندان، گرامیداشت اعیاد مذهبی، هویت بخشی به سالمندان و ایجاد روحیه مشارکت های اجتماعی برای سالمندان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: مولودی خوانی، اجرای گروه موسیقی سالمندان باغ تجربه، شعر خوانی در مدح امام زمان(عج) توسط شاعران و اجرای مسابقه از جمله برنامه های این مراسم است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه به محل خانه تجربه واقع در پارکینگ شماره پنج باغ غدیر مراجعه کنند.

مدیر مراکز مشاوره و روانشناسی اصفهان:
** لازمه ارائه خدمات ارزشمند، قوی عمل کردن روانشناسان است
مدیر مراکز مشاوره و روانشناسی اصفهان گفت: اگر بخواهیم خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دهیم، باید روانشناسان و مشاوران قوی عمل کنند و همیشه خودشان و دلشان شاد باشد.
مراسم گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره با هدف ارتقای بهزیستی در قرن حاضر، مشارکت آنان در چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی به همت انجمن مرکز روانشناسی و مشاوره استان اصفهان، معاونت فرهنگی اجتماعی، دفتر تخصصی مشاوره سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و سازمان بهزیستی و جمعیت همیاران سلامت روان استان اصفهان و با حضور جمعی از روان شناسان و مشاوران برگزار شد.
در این برنامه، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به بیشترین تعداد مراکز روانشناسی و مشاوره در کشور گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد مرکز روانشناسی به استان اصفهان اختصاص دارد و با داشتن ۱۷۰ مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی رتبه دوم تعداد مراکز را بعد از استان تهران به خود اختصاص داده است.
سید حمید آتش پور عضو هیئت علمی دانشگاه سخنران بعدی این مراسم با اشاره به موضوع “اخلاق حرفه‌ای در مشاوره “گفت: بحث در مورد اخلاق، به دلیل این که همه روانشناسان و مشاوران تصور می‌کنند اخلاق حرفه‌ای در کارشان لحاظ می‌شود و مدعی آن هستند، آسان به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: با این حال، در صورت بازنگری رفتارها، متوجه سخت بودن مساله شده، چرا که ما روانشناسان نیز مانند همه انسان ها جایزالخطا هستیم.
علی قاسمی مدیر مراکز مشاوره و روانشناسی اصفهان در ادامه برنامه به ذکر چکیده و ماحصل گفتگوی اساتید پرداخت و تصریح کرد: اگر بخواهیم خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دهیم، باید روانشناسان و مشاوران قوی عمل کنند و همیشه خودشان و دلشان شاد باشد. چرا که آنها پای درد و دل‌های مردم می‌نشینند و فکرشان را برای حل مشکلات آنها به عرصه دید می‌گذارند، پس ضروری است که سلامت و قوت‌شان حفظ شود.

یک روانشناس خانواده:
** نوجوانی بحرانی‌ترین مقطع زندگی انسان به شمار می رود
نوجوانی بحرانی‌ترین مقطع زندگی بوده ولی این بحران به دلیل پیچیدگی شرایط در این زمان به شمار می‌رود که متأسفانه والدین از پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های این دوره بی‌خبر هستند.
دکتر حمید حبشی در نشست جوانی فصل رویش که از سوی دفتر تخصصی مشاوره سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد پیرامون تغییرات انسان در مقاطع مختلف زندگی خود و تغییرات و مقاطع مختلف رشد صحبت کرد.
این روانشناس خانواده افزود: از زمان تولد تا ۲ سالگی، ۲ تا ۶ سالگی، دوران دبستان که با ورود به محیط‌های اجتماعی همراه بوده، نوجوانی و بحرانی‌ترین زمان زندگی هر فرد، جوانی، بزرگ‌سالی و کهن‌سالی مقاطع مختلف زندگی هر انسانی است.
وی درباره دوره بحرانی زندگی فرزندان، تصریح کرد: نوجوانی بحرانی‌ترین مقطع زندگی بوده ولی این بحران به دلیل پیچیدگی شرایط در این زمان به شمار می‌رود که متأسفانه والدین از پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های این دوره بی‌خبر هستند و ارتباط فرزندان با خانواده دچار تنش و اختلال می‌شود، اما اگر دوره نوجوانی به سلامت به پایان برسد، در دوره جوانی با مشکلات کمتری روبرو می‌شویم.
این روانشناس خانواده با اشاره به عدم توانایی اداره زندگی توسط برخی از جوانان در زندگی‌های مشترک، ادامه داد: اکنون در برخی از روابط میان زوج‌های جوان عدم مدیریت از سوی دو طرف احساس می‌شود که برای مثال دختران در زمان ازدواج شیوه صحیح برخورد با همسر خود را نمی‌دانند و نکاتی که باید در ارتباط با خانواده همسرش رعایت کند را نمی‌داند و همین‌طور این موضوع از سوی آقایان نیز قابل مشاهده بوده و آن نیز بدان دلیل است که آنها دوره نوجوانی خود را به خوبی پشت سر نگذاشته‌اند.
حبشی گفت: در دوره نوجوانی عوامل مختلفی در انحراف نوجوانان وجود دارد که شامل والدین، مربیان و معلمان مرتبط با نوجوانان و محیط‌های اجتماعی است که با توجه به اینکه والدین تنها به فکر سعادت و خوشبختی فرزندانشان هستند، به دلیل عدم برخورد مناسب با فرزندان خود، یکی از عوامل انحراف آن‌ها به شمار می‌روند.
حبشی خاطرنشان کرد: محیط های اجتماعی می‌تواند فرزندان را به فضاهای مثبت‌ نیز سوق دهد و این در صورت فعالیت مناسب والدین و مربیان در زندگی آن‌ها به خوبی صورت می‌گیرد.

 

۱۹/۲/۹۶

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا