پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف محموله ۳۷ میلیاردریالی صنایع دستی قاچاق در اصفهان /تصادف مرگ بار /کشف مواد مخدر و قاچاق در اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال «اقتصاد مقاومتی ، تولید – اشتغال » و فرامین معظم له در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف و راهبردهای ناجا در این زمینه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان تمرکز خود را بر روی پرونده های کلان و به اصطلاح دانه درشت های قاچاق و همچنین قاچاق محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود و می تواند به تولید و اشتغال کشور ضربه بزند، معطوف ساخته است.#

وی افزود: یکی از کالاهای قاچاقی که به شدت می تواند به تولید و اشتغال استان آسیب جدی وارد کند قاچاق صنایع دستی خارجی است که در این خصوص پلیس آگاهی استان در سال جدید به طور جدی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در همین زمینه کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اشرافیت کامل خود از فعالیت تعدادی از قاچاقچیان کالا در زمینه وارد کردن صنایع دستی خارجی به استان مطلع شدند و بلافاصله تحقیقات وسیعی را در این خصوص آغاز کردند که در نهایت مشخص شد این عده ظروف مسی در قالب های مختلف را به صورت خام به یکی از کشورهای اطراف برده و پس از طراحی و حکاکی با دستگاه بر روی آنان به نام آن کشور وارد ایران کرده و در بین فروشگاه های صنایع دستی به فروش می رساندند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با انجام تحقیقات کارآگاهان سرانجام سه محل دپوی این کالاها در شهر اصفهان شناسایی و ماموران به همراه کارشناسان بازرسی اصناف از این محل ها بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۲۰ هزار و ۲۰۰ عدد انواع ظروف مسی خارجی از قبیل قندان، گلدان، سینی، ساعت دیواری، سماور، گلاب پاش و… که همگی آنها فاقد مدارک گمرکی بودند کشف شد.

آقاخانی ارزش محموله کشف شده را ۳۷ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه سه تن از قاچاقچیان کالا دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و اموال توقیفی نیز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل شد.#

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این نوع قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور و عدم امنیت شغلی در بین تولید کنندگان باعث پایین آمدن اعتبار صنایع دستی استان می شود اظهار داشت: یکی از افتخارات استان اصفهان این است که رتبه اول صنایع دستی کشور را دارد و ما در نیروی انتظامی وظیفه خود می دانیم که از این فرهنگ با ارزش و میراث ماندگار با تمام وجود محافظت کنیم.

وی برمبارزه جدی و قاطعانه با قاچاقچیان صنایع دستی تاکید کرد و با بیان اینکه به هیچ وجه قبول نمی کنیم که صنایع دستی قاچاق وارد بازر اصفهان شود اظهار داشت: تمام صنوفی که اقدام به تهیه، دپو و فروش صنایع دستی قاچاق کنند مطمئن باشند که توسط پلیس دستگیر و واحدهای صنفی آنان با دستور مقام قضائی پلمب خواهد شد.

این مقام انتظامی با تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت مردم در برنامه ها و طرح های انتظامی استان گفت: از شهروندان می خواهیم که هرگونه اخباری در زمینه تهیه، توزیع و فروش کالاهای قاچاق دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا برخورد های لازم برای کوتاه کردن دست این گونه افراد از بازارهای تولید داخل انجام گیرد.

**کشف ۴۰ میلیون ریال اموال مسروقه در نجف آباد

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف بیش از ۴۰میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان نجف آباد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد قرار گرفت.

وی افزود : در این خصوص چندین واحد گشت محسوس و نامحسوس راه اندازی شد و سارق را هنگامی که قصد سرقت از یک کارگاه داشت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : این سارق در بازجوئی های پلیس به سرقت مبلغ ۴۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان اعتراف کرد .

سرهنگ خدادوست اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از مردم خواست، هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**توقیف ۱۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق در نایین

 فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف یک محموله پوشاک قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت : ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۶۷۸ ثوب پوشاک خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت :ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان نائین اظهار داشت : در این خصوص دو قاچاقچی کالا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

**دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که از حساب یکی از شهروندان به صورت اینترنتی سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال از حساب او برداشت شده ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند عامل این برداشت ها را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان به شهروندان توصیه کرد ، از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید ، رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید ،هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید ،از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده نمائید و در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.

**تصادف ساختگی با نقشه کلاهبرداری از بیمه ناکام شد

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سردسته باندی که با ایجاد صحنه سازی و تصادف ساختگی قصد کلاهبرداری از یک شرکت بیمه را داشت خبر داد.

سرهنگ ” علی پورکاوه ” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام یک مورد تصادف جرحی در بلوار امام رضا(ع) شهر کاشان بین یک دستگاه خودرو پراید و دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت ماموران این فرماندهی به منظور بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی به موضوع تصادف مشکوک شده و با انجام تحقیقات از مجروحان حادثه پی به صوری بودن تصادف جهت کلاهبرداری و اخذ دیه از شرکت بیمه می برند و در این زمینه راننده خودرو و دو راکب موتورسیکلت را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل می کنند.

سرهنگ پورکاوه در ادامه بیان داشت: در تحقیقات تخصصی بعمل آمده راکبان موتورسیکلت که مجروحان حادثه بودند به تبانی برای کلاهبرداری از شرکت بیمه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه متهمان از سردسته باند ۷۰۰ میلیون ریال سفته برای همکاری در این تبانی دریافت کرده بودند اظهار داشت: آنها عنوان داشتند که اهل یکی از استان های همجوار کاشان هستند و پس از دریافت سفته ها توسط دو نفر ابتدا با ضربه ای به سر آنها بی هوش و سپس توسط لوله و تبر اقدام به زدن ضربه و شکستگی سرو صورت و دست و پای آنان می کنند و آنها را توسط خودرویی به محل تصادف آورده و با خودرو و موتور سیکلتی که از قبل مهیا گردیده اقدام به صحنه سازی تصادف به صورت صوری و بسیار ماهرانه کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه با اقدام هوشمندانه ماموران باند مذکور در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند اظهار داشت: با اعترافات مجروحان حادثه ماموران بلافاصله متهم اصلی پرونده را دستگیر و به همراه دو همدست دیگرش جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند .

 **آیا خریدن گوشی تلفن همراه برای کودکان مناسب است؟

چطور باید پسر ۱۰ ساله‌ ام را متوجه کنم که اگر دوستانش گوشی تلفن همراه دارند دلیل خوبی برای این نیست که او هم گوشی نیاز دارد. من هر طور به او می گویم قانع نمی شود و باز هم از مدرسه که به منزل رجوع می کند یا به میهمانی می رویم وقتی که می بیند بچه های فامیل هم سن خودش گوشی موبایل دارند بهانه گوشی می‌گیرد

پاسخ:

به فرزند آموزش دهیم هر آنچه دوست داریم باید مبتنی بر نیازها و خواسته ها و علائق شخصی باشد نه از روی مقایسه با همسالان خود.

 با خانواده هایی که گوشی دارند صحبت کنیم نه بعنوان مخالفت بلکه بعنوان یک موضوع گفتگوی فامیلی در مورد”اشتراک تجربیات برای سن مناسب برای گوشی گرفتن برای بچه ها ” بجای حرف های تکراری که معمولا انجام می شود.

ضمنا مراقب الگو گرفتن بچه ها از بزرگترها باشید ، خیلی وقت ها بچه ها از رفتار والدین و بزرگتر ها تقلید می کنند ، تمرین لذت بردن از مهمانی های بدون موبایل را به بچه ها آموزش دهید.

با فرزند خود در مورد مسئله داشتن گوشی از روش های تحکمی استفاده نکنید بلکه گفتگویی عالمانه و استدلالی پیدا کنید،با او گفتگویی استدلالی در مورد تفاوت های سبک زندگی خانوادگی با دوستانش داشته باشید تا تفاوت ها دیده شود و درک نماید،برای مثال ممکن است تفریحات دو خانواده با هم متفاوت باشد.

با فرزندان صحبت کنید و دلیل داشتن گوشی  را از او جویا شوید؟ از او بپرسیم چه نیازی از او قرار است پاسخ داده شود نه اینکه چون دیگران و دوستان دارند پس باید من هم داشته باشم، پس این اصل را آموزش دهیم که درخواست هایش باید متناسب با نیازهای خودش باشد نه چون دوستانش دارند…

 والدین محترم مراقب باشند شاید این مقایسه فرزند ریشه در مقایسه گذشته خود ما در دیگر امور است هیچ وقت مقایسه خوب نیست.

جمله آخر: به خاطر فرزندتان هم که شده از خودتان شروع کنید و رفتار و فرهنگ خودتان را تغییر دهید مطمئن باشید تاثیرگذار خواهید بود.

تهیه و گرد آوری توسط اداره اجتماعی  پلیس فتا استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا