پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری ویژه برنامه “فردوسی و زبان پارسی”/ آینده‌ای روشن موسیقی اصفهان/ اسامی نفرات برتر مرحله دوم جشنواره استعدادیابی “پایه خنده”

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، فردوسی شاعر شهیر و برجسته و صاحب بزرگترین حماسه منظوم و منظومه تاریخی ایران به زبان فارسی، شاهنامه را در دوره سامانی و در سال هایی که موج ایران دوستی بالا گرفته بود، آغاز کرد.
شاهنامه یادگار قرن چهارم هجری دارای ارزش بی نظیر، هم به واسطه الفاظ و صنایع لفظی آن و هم به دلیل اندیشه های والای انسانی آن است.
مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در همین راستا به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ و گرانسنگ، میزبان بزرگترین و برجسته ترین شاهنامه پژوه معاصر کشور استاد دکتر “میرجلال الدین کزازی” است.
آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان “فردوسی و زبان پارسی” همراه با رونمائی از پنج عنوان از کتب منتشره مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل همراه با برنامه شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی زنده برگزار می شود.
این برنامه ویژه علاقمندان و فرهیختگان روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می شود.
گفتنی است؛ میرجلال الدین کزازی در دی ماه ۱۳۲۷ در کرمانشاه در خانواده ای فرهیخته و فرهنگی که بنیادگذار آموزش نوین در این سامان است، چشم به جهان گشود و تاکنون ده ها کتاب و نزدیک به ۲۰۰ مقاله نوشته و در همایش ها و بزم های علمی و فرهنگی بسیار در ایران و کشورهای دیگر سخنرانی کرده است.

** تابلوهای تبلیغات شهروندی میزبان طرح‌های مشارکت اجتماعی
با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها موضوع تابلوهای تبلیغات شهروندی با شعار محوری “جا خالی نکنیم” در خصوص مشارکت اجتماعی در نظر گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، محیط شهری نقش مهمی در شکل‌گیری رفتار اجتماعی دارد و عناصر این محیط می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند، عناصر محیط می‌توانند مفاهیم خاصی را القا کنند و یا به دلیل بی‌توجهی دچار رفتارهای نابه‌هنجار شوند.
تابلوهای شهری، شاه راه ارتباطی مردم با کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان هستند زیرا در تمام نقاط شهر وجود دارد و مردم به خصوص هنگام قرمز شدن چراغ راهنما از هشدارها و مفهوم این تابلوها آگاه می شوند.
با توجه به این موضوع، کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اقداماتی در این حوزه اجرایی کرده است.
نیمه دوم اردیبهشت با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها طرح‌های این گالری‌شهرها با شعار محوری” جا خالی نکنیم” راجع به مشارکت اجتماعی مورد توجه شهروندان قرار می گیرد.
علاقه مندان برای دریافت تصاویر طرح های تبلیغات شهری با محوریت مشارکت اجتماعی می توانند به گالری تبلیغات شهری سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

** اسامی نفرات برتر مرحله دوم جشنواره استعدادیابی “پایه خنده” اعلام شد
نفرات برتر دومین مرحله جشنواره استعدادیابی “پایه خنده” از سوی داوران جشنواره اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر ویژه برنامه های شهری با بیان این مطلب گفت: آثار ارائه شده در دومین جشنواره استعدادیابی پایه خنده، پس از بازبینی مرحله اول و جمع بندی امتیازات داوران، در جلسه مشترک داوری ارزیابی و با در نظر گرفتن جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: پس از بررسی اجرای ۷۰ نفر از برگزیدگان مرحله اول جشنواره در نهایت از میان صاحبان آثار ارائه شده، ۱۵ نفر برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.
وی افزود: جلال مشتاقیان، سلیمان سلطانی، مهسا آقادادی، پوریا رحیمی، سید محسن هاشمی، ابوالفضل قبادی نژاد، مهران دموری، توماج دشتی، تارا علی اکبری، علی رحمانی، سامان اسماعیل زاده، فاطمه امید ا…، امید امامی فرد، مهران کشاورز و نیلوفر ناظری از جمله اسامی نفرات برگزیده این دوره هستند.
وی تصریح کرد: مشارکت هنرمندان نوجوان انسیه شفیعی و امیرحسین رضوانی، در جشنواره “پایه خنده” نشانگر افق های روشن پیش روی صاحبان استعداد است که این حضور فعال و انگیزش و مشارکت مایه امید و شایسته تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: امیر کربلایی زاده، رضا ساکی، الیکا عبدالرزاقی و اسماعیل امینی از جمله داوران این جشنواره هستند که در مرحله نهایی جشنواره به بررسی آثار خواهند پرداخت.

** برگزاری سمینار علمی مهارتی “چگونه شغل خود را انتخاب کنیم؟” در تالار هنر
سمینار علمی مهارتی “چگونه شغل خود را انتخاب کنیم؟” از سوی خانه جوان، ۲۳ اردیبهشت ماه در محل تالارهنر اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، همزمان با هفته جوان در سال اشتغال و تولید، سمینار علمی مهارتی “چگونه شغل خود را انتخاب کنیم” باحضور اساتید نخبه فعال حوزه اشتغال برگزار می شود.
این سمینار علمی مهارتی از سوی دفتر تخصصی جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با محوریت ارائه مواردی همچون تیپ شناسی شغلی، روانشناسی اشتغال و روانشناسی شخصیت برنامه ریزی شده است.
علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ به محل تالار هنر واقع در میدان لاله مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۴۵۱۱۳۱ تماس حاصل کنند.

رئیس دفتر تخصصی موسیقی:
** آینده‌ای روشن در پیش روی موسیقی اصفهان است
رئیس دفتر تخصصی موسیقی نوید سالی پرشکوه برای موسیقی اصفهان را داد و گفت: آینده‌ای روشن در پیش روی موسیقی اصفهان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهگی تفریحی شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی موسیقی اصفهان سال جدید را پرقدرت‌تر و موفق آغاز کرد.
هنرسرای خورشید به عنوان دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است، در هفته نکوداشت اصفهان با برگزاری جشنواره غیررقابتی “ترنم زنده رود” توانست برگ زرینی در تاریخ هنر اصفهان را رقم بزند.
رئیس دفتر تخصصی موسیقی برگزاری این جشنواره را یک اتفاق بزرگ موسیقی در شهر اصفهان و در هفته نکوداشت این شهر دانست و بیان کرد: اساتید بسیار خوب موسیقی و خوانندگان خوش صدا و نوازندگان چیره دست شهر اصفهان در این جشنواره حضور پیدا کردند و شب‌های خاطره انگیزی را به یادگار گذاشتند.
منصور قربانی افزود: تقدیر از پیشکسوتان موسیقی در شب‌های موسیقی جشنواره ترنم زنده رود یکی از بخش‌هایی بود که با استقبال و همراهی هنر دوستان اصفهان همراه بود.
وی در این زمینه اظهار داشت: همراهی و همدلی پیشکسوتان یک لحظه جوانان را تنها نگذاشت و از ابتدای تشکیل دفتر تخصصی موسیقی سعی شد تا حلقه‌های مفقوده بین پیشکسوتان و جوانان پر شود. این همراهی پیشکسوتان و نسل جوان نوید روزهای خوب برای موسیقی شهر دارد.
برخلاف جشنواره موسیقی گذشته که به همت این دفتر به‌صورت رایگان برپا می‌شد، جشنواره ترنم زنده رود برای حفظ مقام هنرمندان با فروش بلیت همراه بود، با این وجود تمامی بلیت همه شب‌های این جشنواره به فروش رسید.
قربانی در مورد این شور و استقبال گفت: مردم ما نیاز به شور و نشاط دارند. این چند شب نشان داد مردم برای کار ارزشمند و فاخر احترام قائل بوده و هزینه می‌کنند.
رییس هنرسرای خورشید ادامه داد: با این استقبال وظیفه ما سنگین‌تر شد و باید سعی کنیم تا در انتخاب کارها دقت بیشتری به خرج دهیم. وقتی بهترین پنجه‌ها می‌نوازند و خوش آواترین حنجره‌ها می‌خوانند بی‌شک مورد استقبال قرار می‌گیرد.
منصور قربانی با اشاره به این امر که برنامه‌های هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به‌سوی تخصصی‌تر شدن می‌رود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی بلند مدت‌تر برنامه‌های سال جدید را طرح ریزی کردیم، در ۱۵ روز کاری اول سال بیش ۱۲۰ ساعت جلسه هم‌اندیشی با پیشکسوتان، صاحب‌نظران و تحصیل کرده‌های موسیقی برگزار شد.
وی در مورد برنامه‌های آینده دفتر تخصصی موسیقی گفت: جشنواره بزرگ موسیقی اصفهان با نام استاد تاج در آذرماه برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی مقامی در تابستان بر پا شده و جشنواره سرود کودک و نوجوان در حال برنامه‌ریزی است.
قربانی خاطرنشان کرد: ارکستر بزرگ سازمان فرهنگی تفریحی در حال تشکیل است، در راستای تکریم مقام پیشکسوتان برنامه‌های کارنامه ادامه پیدا کرده و دلنوازان و آلاچیق پیگیری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا