پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای نمایش آخرین غروب در تالار سعدی/دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در اصفهان افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایش به کارگردانی شاپور شفیعی و نویسندگی احمد نیک پیام از روز پنج شنبه ۲۱اردیبهشت ماه در تالار سوره واقع در ساختمان مرکزی حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه رفت.

در این نمایش که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر اجرا می شود رضا آژ ، فرزانه نصرتی ، فریده مولانی و کوروش نیک پیام به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به فهیمه عباد منشی صحنه، محمد طیبانی مدیر صحنه، شاپورشفیعی طراح صحنه اشاره کرد.

بازی های نمایش “آخرین غروب” رئال است و با گویش جنوبی اجرا می شود، این نمایش داستان خانواده ی جنوبی در خرمشهر را روایت می کند که درگیر و دار آغاز جنگ، خانه شان ویران می شود و در حیاط خانه خود سنگری را برای ادامه زندگی بنا می کنند .

شاپور شفیعی کارگردان این نمایش گفت: برداشت تماشاگر برایمان بسیار مهم است و در اجرای این نمایش به دنبال این هستیم که در ذهن تماشاگر علامت سوال ایجاد کنیم که روایت این نمایش را چه کسی انجام می دهد؟ کودک زنده مانده از این خانواده یا دفتر خاطرات دختر خانواده.

این نمایش تا ۵ خرداد به جز روزهای ۲۸و۲۹ اردیبهشت ماه،  هر شب ساعت۱۹ در تالار سعدی واقع در خیابان استانداری.خیابان سعدی به اجرا درمی آید.

**دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در اصفهان افتتاح می شود

خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان از افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در اصفهان خبر داد.

 مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در حوزه هنری مراکز استانی خود دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد را افتتاح می کند.

این دفتر در شهر اصفهان در بعداز ظهر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت سال جاری در خانه هنرمندان اصفهان (واقع در خیابان آبشار اول – پارک ایثارگران ) با حضور کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، توحید معصومی مسئول امور تئاتر استانهای حوزه هنری کشور در میان جمعی از اهالی تئاتر اصفهان افتتاح خواهد شد.

رسول هنرمند مدیرخانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان با بیان این توضیحات گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با هدف شناسایی گروه ها ی مردمی تئاتر در مساجد و ساماندهی آنان و همچنین آموزش و تولید تئاترهایی که بتوان در مساجد آنها را اجرا کرد آغاز به فعالیت می کند.

وی افزود: این دفتر در واقع زیر نظر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان و با همکاری امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا