پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 بهترین بستر برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر طرح کرامت و استفاده از نیروی مردمی بسیج است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان؛ دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهارداشت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون، ۳۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در این هفته باید اهمیت این موضوع و عملکرد شورا برای مردم تبیین گردد.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید برنامه هایی که در این ارتباط صورت گرفته اعلام گردد، اظهارداشت: تشریح برنامه های آتی شورا نیز ضروری است و اگر این سه محور به خوبی  انجام گردد می توان گفت که به اهداف خود در این هفته رسیده ایم.

زرگرپور با بیان اینکه باید در پایان این هفته تمامی مخاطبین اطلاعات کاملی از مبارزه با مواد مخدر و نحوه ی پیشگیری و درمان داشته باشند، اظهارداشت: صدا و سیما در این خصوص عملکرد خوبی داشته است و با توجه به اینکه فرهنگسراها در بطن مردم هستند باید برنامه های مستمر پیشگیری از اعتیاد در برنامه ریزی های آن ها گنجانده شود و از کلیه ی امکانات مدیریت شهری نیز برای مبارزه با مواد مخدر در این هفته استفاده شود.

وی به اجرای طرح پایلوت کرامت در شهرستان فلاورجان اشاره کرد و افزود: این طرح به زودی به صورت کشوری برگزار خواهد شد و بر همین اساس باید کمبود ها و نکاتی که لازم است اصلاح گردد اعلام شود.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه در اجرای طرح کرامت ۶۳ مصوبه به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ۲۳ مصوبه اجرایی، ۳۳ مصوبه در حال اجرا و ۷ مصوبه یا امکان اجرا نداشته و یا تصمیمات دیگری برای آن ها اخذ شده است.

وی با بیان اینکه طرح کرامت بسیار مهم و اساسی است، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و بهترین بستر برای اجتماعی کردن آن طرح کرامت و استفاده از نیروی مردمی بسیج است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه این طرح مهمترین طرح دولت در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر است، اظهارداشت: اساس این طرح پیشگیری و در ادامه ی آن مشارکت آحاد مردم برای مبارزه با مواد مخدر است و خوشبختانه علیرغم مشکلات و اصلاحاتی که باید در این خصوص صورت گیرد نتایج بسیار چشمگیری در شهرستان فلاورجان صورت گرفته است و ارتباطاتی که با اقشار مختلف در این شهرستان انجام گرفته باعث شده که برای اولین بار اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عینا به مرحله ی اجرا در آید.

استاندار اصفهان در پایان خواستار برگزاری جلسه ای با وزیر کشور و اعلام عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر استان و نیازها و انتظارات این شورا از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور شد.

گفتنی است در این جلسه اولویت ها و انتظارات حوزه های مختلف پیشگیری، درمان، مقابله با عرضه ، توسعه ی مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر برای برنامه های سال ۹۶ و همچنین برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر استان برای روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تشریح گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا