پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دعوت استاندار اصفهان از همه اقشار مردم برای حضور گسترده در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در ارتباط با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهارداشت: در خصوص اهمیت این انتخابات هم مقام معظم رهبری و هم دیگر بزرگان توصیه های فراوانی داشته اند و آنچه که اهمیت دارد این است که این انتخابات یکی از مهمترین و اثرگذارترین انتخاباتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه کارها با حساسیت و وسواس زیادی پیگیری شده است، اظهارداشت: در روز ۲۹ اردیبهشت برای مجلس شورای اسلامی در حوزه ی شهرستان اصفهان نفر پنجم از بین ۲۷ نفر تایید شده انتخاب می شود.

 وی به تشریح انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و افزود: در استان اصفهان ۱۰۷ شهر وجود دارد که ۵۷۱ نفر از اعضای شوراهای این شهرها انتخاب خواهند شد و ۹۱۹ روستا وجود دارد که ۳۲۹۳ نفر نیز اعضای شورای روستا انتخاب می شوند که جمعا ۳۸۶۴ نفر اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب خواهند شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: در شورای شهر به ازای هر کرسی۶ نفر و در شورای روستا به ازای هر کرسی کمتر از ۲ نفر نامزد داریم که باید توسط مردم انتخاب شوند و انتخابات ریاست جمهوری نیز به صورت سراسری برگزار می گردد.

وی افزود:  در مجموع ۱۰۲۶ حوزه ی انتخابیه ی شهری و روستایی و تعداد شعب اخذ رای در استان بالغ بر ۳۱۸۰ شعبه است که حدود ۷۵ هزار نفر مجریان انتخابات هستند که به صورت مستقیم در ارتباط با مسائل اجرایی و امنیتی فعالیت می کنند.

رسول زرگرپور با اعلام آمادگی صددرصد ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات، گفت: تمام مراحل کار کنترل شده و با تشکیل ستاد امنیت انتخابات هیچ گونه مشکلی در خصوص امنیت برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت و با امنیت و آرامش صد در صد انتخابات را برگزار خواهیم کرد  وکلیه ی تمهیدات و پیش بینی ها و برنامه ها اندیشیده شده است.

زرگرپور با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در ۱۰ شهر کاشان، زرین شهر،آران و بیدگل، شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان، مبارکه، شهرضا و فولاد شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود، گفت: آموزش های زیادی در این رابطه داده شده است که شهروندان مشکلی در دادن رای نداشته باشد.

وی افزود: وجود شناسنامه و ارائه ی شماره ی کارت ملی برای دادن رای الزامی است و اگر این دو فقره وجود نداشته باشد محدودیت در خصوص ارائه ی رای ایجاد خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: شعب مربوط به ثبت احوال تا پایان وقت ۲۷/۲/۹۶ آماده ی ارائه ی شناسنامه ی المثنی هستند و افراد می توانند شماره ی کد ملی خود را نیز دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: افراد باید در خصوص نامزد مورد نظر خود در انتخابات شوراها کد های مربوطه را قبل از ورود به شعب آماده نمایند تا در زمان اخذ رای با مشکل مواجه نشوند.

رسول زرگرپور افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اعلام نمودند حتما ما یک انتخاباتی خواهیم داشت که با شکوه و ابهت و با سلامت، امنیت و آرامش کامل برگزار خواهد شد و نتیجه ی آن یک انتخاباتی وحدت بخش و انسجام بخش خواهد شد.

وی افزود: مردم فهیم و بزرگوار اصفهان که مردمانی با بلوغ سیاسی بالا هستند می دانند که شرایط بین المللی و منطقه ای و داخلی به گونه ای است که ما نیازمند حضور تمام کسانی که حائز شرایط دادن رای هستند می باشیم تا بار دیگر ابهت خود را به دشمنان اسلام و انقلاب نشان دهیم و دل دوستداران انقلاب را گرم نماییم.

استاندار اصفهان یادآور شد: هر یک رای می تواند در ارتباط با مسائل سیاسی، داخلی و خارجی اثر گذار باشد و با توجه به تنوع سلایق در نامزدان انتخابات و حق الناس خواندن رای مردم توسط مقام معظم رهبری هیچ بهانه ای برای افراد باقی نخواهد ماند.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: براساس آخرین آمار تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان اصفهان ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۶۳ نفر است که ۷۶ هزار و ۲۲۴ نفر هم رایه اولی هستند و ما انتظار داریم که همه ی این افراد در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ اردیبهشت ماه پای صندوق ها رای حاضر شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا