پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اختصاص ۱۰ میلیون برگه تعرفه رأی برای استان اصفهان در ۳ انتخابات

 سید رضا عقدایی صبح امروز با بیان اینکه ۱۰ میلیون برگه تعرفه رأی برای شهرستان اصفهان و دیگر شهرستان برای هر سه انتخابات در نظر گرفته شده ،گفت :برای شهرستان ها هم به ازای هر صندوق‌ رأی ،۱۵ درصد تعرفه اضافه در نظر گرفته شده که ۵ درصد از آن در مرکز اصفهان مستقر شده تا اگر بعد از ۸ ساعت اولیه جایی برگه تعرفه رأی کم آمد، مشکلی پیش نیاید.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۱۵ درصد تعرفه رأی در هر فرمانداری موجود است که از کمبود رأی پشتیانی می‌کند البته اطمینان می‌دهیم که تعرفه رأی کم نخواهد آمد.

ویتصریح کرد: برای رساندن تعرفه به مناطق محروم و صعب‌العبور بالگرد موجود است ولی با امکاناتی که در استان اصفهان داریم و با توجه به شرایط فصلی صندوق‌های رأی تا فریدون‌شهر و فریدن و پشت کوه رفته است، با این حال بالگرد هم آماده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آرای اشتباهی در صندوق‌ها خوانده می‌شود، بیان کرد: عمده صندوق‌های اخذ رأی در یک‌زمان و دریک نوبت باز می‌شود و اگر تعرفه رأی ریاست جمهوری اشتباهاً در صندوق شورا انداخته شده باشد و یا برعکس، آن را به محل خود بازمی‌گردانند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است و کسانی که برگه‌های رأی را دریافت می‌کنند، در این قضیه توجیه هستند و به مردم راهنمایی می‌کنند.

عقدایی اذعان کرد: در شهرستان این اتفاق نخواهد افتاد به این جهت که کادر شوراها مشخص شده است و صندوق‌های رأی هم نشان مخصوص را دارند ولی در شهر اصفهان به جهت اینکه یک نماینده مجلس هم در کنار ریاست جمهوری انتخاب می‌شود ممکن است این اتفاق رخ دهد که قابل‌حل است.

وی با آمار شعب اخذ رأی در استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان ۳ هزار و ۱۸۰ شعبه ثابت برای اخذ رأی و ۲۸۸ شعبه سیار برای رأی‌گیری وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: در کل استان ۲ هزار و ۱۵۰ شعبه شهری وجود دارد که ۲ هزار و ۶۵ شعبه به صورت ثابت و ۸۵ شعبه به صورت سیار فعال است.

عقدایی تصریح کرد : شعب اخذ رأی روستایی هزار و ۳۰ شعبه است که از این میان  ۸۲۷ شعبه به صورت ثابت و ۲۰۳ شعبه به صورت سیار آماده رأی‌گیری از شرکت‌کنندگان در انتخابات است.

وی با اشاره به شعب اخذ رأی ویژه خواهران یادآور شد: همه عوامل ۹۱ شعبه در استان اصفهان به عهده بانوان است.

 رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در۱۰شهر استان اصفهان شامل کاشان، آران و بیدگل، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، گلپایگان، فولادشهر، زرین‌شهر ، مبارکه ، شهر رضا انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که مجموع شعب تمام مکانیزه در استان اصفهان ۷۵۵ صندوق است و آموزش‌های مفصلی به دست‌اندرکاران اجرایی آن داده شده است و مردم هم این‌گونه رأی دادن را تجربه کرده‌اند.

عقدایی با اشاره به اینکه در شهرستان اصفهان ۹۶۴ شعبه اخذ رأی وجود دارد، یادآور شد: با انصراف ۵ نفر، تعداد نامزدهای نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۴ نفر هستند که از میان تنها یک نفر زن حضور دارد.

وی به آمار نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۱۳۶ نفر برای تصاحب ۳ هزار و ۸۶۲  کرسی به رقابت می‌پردازند.

عقدایی گفت : تعداد داوطلبان شهری در انتخابات شورای شهر ۴ هزار و ۵۰۵ نفر است که برای تصاحب ۵۷۱ کرسی به رقابت می‌پردازند و ۶ هزار و ۶۳۱ نفر هم داوطلبین روستایی انتخابات شورای شهر هستند که برای ۳ هزار و ۲۹۱ کرسی رقابت می‌کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان ۱۰۰ روستا هم  به حدنصاب نرسیده است که اخیراً ۸ مورد دیگر به سبب استعفای نامزدها به آن اضافه شده است که انتخابات شوراها در آن برگزار نخواهد شد به این دلیل که اهالی روستا کاندیدا نشده‌اند و یا بعد از اعلام نامزدی انصراف داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل کسانی که از نامزدی انتخابات شورای شهر در استان اصفهان انصراف داده‌اند، هزار و ۳۱۹ نفر بوده‌اند که از میان ۷۷۱نفر داوطلبین شهری و ۵۵۰ نفر داوطلب روستایی بوده‌اند.

وی ادامه داد: مدت زمان رأی‌گیری ۱۰ ساعت است،  با توجه به استقبالی که از ساعات اولیه صورت گرفته است، شعبه‌ها بسیار شلوغ است و مردم از ساعت ۸ صبح در شعب حاضر شده‌اند و این نشان دهنده مشارکت بالا است، وزیر کشور مشارکت را حدود ۷۲ درصد اعلام کرده‌اند ما نیز این احتمال را در استان اصفهان می‌دهیم.

عقدایی تصریح کرد: بنابراین پس از ۱۰ ساعت به احتمال زیاد اگر رأی دهنده باشد، حتماً زمان رأی‌گیری از طریق وزارت کشور تمدید خواهد شد، تمدید انتخابات نیز از طرف وزیر کشور انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شلوغ‌ترین شعب اخذ رأی در حال حاضر خواجو، حسینیه رضوی، میدان امام و مدرسه صفورا در خیابان نظر غربی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا