پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تسهیل و ارزان شدن ویزای چین برای بازرگانان / تصویب آیین‌نامه پژوهشی اتاق بازرگانی اصفهان/ دفتر کنسول گری  چین درر اصفهان راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در بیست و سومین   جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  رشد ۷۰ درصدی گردشگران بازدیدکننده از اصفهان را گامی ارزشمند در توسعه کسب‌وکار شهری برشمرد و گفت: مهم‌ترین موضوع مذاکرات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان با همتایان خارجی ،توسعه صنعت گردشگری اصفهان است

.وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری اصفهان و گوانجو چین گفت:در اینتفاهم‌نامه بر توسعه روابط تجاری  و معرفی فرصت‌هایسرمایه‌گذاری دو طرف تاکید شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان برگزاری ۴۸ جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان را  نشان از همدلی و همراهی هر دو بخش برشمرد و گفت:پیگیری مصوبات این شورا به‌صورت مرتب و منظم  در دستور کار دبیرخانه شوراست .

وی برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی را  مهم‌ترین رویکرد اتاق طی دو سال گذشته برشمرد .

تصویب آیین‌نامه پژوهشی اتاق بازرگانی  اصفهان

مصطفی رنا سی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار انجام پژوهش‌های کاربردی از سوی اتاق نسبت به فضای کسب‌وکار استان شد و گفت:آیین‌نامه پژوهشی اتاق بازرگانی پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌ها به تصویب رسید .

وی تاکید کرد اعضای اتاق بازرگانی می‌تواندموضوع‌های  پیشنهادی خود را به  شورای پژوهش اتاق ارایه کنند تا پس از طی شدن مسیر قانونی انجام شود.

تسهیل و ارزان شدن ویزای چین برای ایرانیان

قاسم علی جباری عضو هیات رییسِ اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با انتقاد از تمایز صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت چین گفت:در درب ورودی سفارت چین مبلغ ویزای چین برای ایرانیان ۱۰۰ دلار و برای اتباع غیر ایرانی ۳۰ دلار  اعلام‌شده است که نوعی تبعیض بین ایرانیان و سایر اتباع مقیم ایران است.

وی افزود:هزینه ویزای بازرگانان ایرانی در چین بیشتر از سایر کشورهاست و مدت‌زمان آن از یک‌ساله به ۳۰ روز کاهش‌یافته است .

وی همچنین با اشاره به کسری کالاهای وارداتی چینی گفت:تفاوت وزن در اغلب کالاها مشاهده می‌شود و نیاز است که مسوولین نسبت به این موضوع توجه ویژه ایی داشته باشند.

مشارکت فعالان اقتصادی در انتخابات ریاست جمهوری

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت فعالان اقتصادی  در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری شد و گفت:انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی در سیاست‌گذاری کشور چه در بخش اقتصاد  کلان و چه در بخش  اقتصاد خرد دارد.

وی تاکید کرد:حضور پرشور مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی می‌تواند مسیر توسعه کشور و گذر از بحران‌ها را هموارتر از گذشته سازد.

دفتر کنسول گری  چین در اصفهان راه‌اندازی شود

محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار کاهش هزینه ویزای تجاری برای بازرگانان ایرانی شد .

وی با اشاره به افزایش مراودات اقتصادی بین اصفهان و چین در بخش‌های مختلف گفت: راه‌اندازی کنسول گری چین در اصفهان می‌تواند زمینه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو طرف را افزایش دهد.

وی با اشاره به انتخاب برند شهری اصفهان گفت:مسیر چهارساله انتخاب برند اصفهان به مرحله پایانی رسید و در خرداد با حضور مسوولین استان‌های اصفهان،یزد و شیراز  در قالب مثلث گردشگری ایران  رونمایی می‌شود.

احمد خوروش رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین همایش سنگ و چالش‌های صادراتی در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:صنعت سنگ یکی از مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اصفهان است که می‌تواند در بخش صادرات سهم قابل‌توجهی را سهیم باشد.

امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فرایند انتخاب و  اجرای طرح‌های پژوهشی گفت:کلیه مراحل انتخاب موضوع،پیمانکار و ناظر به‌صورت شفاف در سایت اتاق بازرگانی اعلام می‌شود.

حمیدرضا قلمکاری رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:مساله زاینده‌رود هنوز برای مسوولین کشور به‌صورت روشن و واضح تبیین نشده است.

وی افزود:حق آبه کشاورزان اصفهان همچنان برای برخی از مسوولین بایستی تبیین  شود .

وی در بخش دیگری  از سخنان خود به آیین‌نامه پژوهشی اتاق اشاره کرد و گفت:قرار گرفتن مشکلات اعضای اتاق بازرگانی در فضای کسب‌وکار می‌تواندبه‌عنوان مهم‌ترین اولویت طرح‌های پژوهشی اتاق باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا