پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود/صادرات ۹۹  میلیون دلار استان اصفهان  در فروردین ۹۶/رتبه پنجم کشور به اصفهان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود صفاری پور مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت:این کمیته باهدف تحلیل صادرات و واردات استان و ارایه راهکارهای اجرایی در راستای تقویت تجارت از گمرک به اتاق بازرگانی منتقل‌شده است.

وی تصریح کرد:استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور جایگاه ویژه ایی باید در صادرت داشته باشد .

صفاری پور از بخش خصوصی استان خواست که مسایل و مشکلات صادرکنندگان را به‌صورت کلی  و جزیی در این کمیته مطرح تا مسوولین از نزدیک این مسایل را دنبال کنند.

وی خواستار تمرکز  فعالان اقتصادی به بازارهای افریقا و آسیایی شد وگفت: حضور استان‌های متعدد در بازار کشورهای همسایه رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی دشوار ساخته است .

معافیت مالیاتی صادرکنندگان به‌طور کامل اجرا نمی‌شود

قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:صادرکنندگان استان از معافیت مالیاتی به‌طور کامل برخوردار نیستند .

وی افزود:باوجودی که در قانون صادرات معاف از مالیات است ممیزان دارایی کاهش میزان صادرات واحدهای تولیدی را  درامد پنهان محاسبه می‌کنند.

صادرات ۹۹  میلیون دلار استان اصفهان  در فروردین ۹۶

امین مدیر روابط عمومی گمرکات استان اصفهان در این جلسه با ارایه آمار صادراتی استان گفت: در سال ۹۵ استان اصفهان ۲۸۹۲ هزار تن به ارزش  یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار صادرات  به ۹۸ کشور داشته است .

وی افزود: در فروردین‌ماه سال جاری ۳۲۰ هزار تن کالای صادراتی به ارزش  ۹۹ میلیون دلار از  استان اصفهان  صادرشده که به جایگاه  پنجمی   استان‌های صادرکننده ارتقا یافته است .

وی  فلزات سنگین ،فراورده‌های نفتی،فرش و کف‌پوش‌ها ،محصولات لبنی مصنوعات سنگ،گچ و سیمان ،سنگ فلز جوش و خاکستر آن،محصول شیمی آلی ،مواد پلاستیکی و اشیا آن ،محصولت سرامیکی و مصنوعات چدن و آهن به ترتیب ۱۰ فصل عمده صادراتی استان است .

وی تصریح کرد: عراق ،امارات متحده عربی ،افغانستان ،تایلند،عمان ،پاکستان ،چین ،ترکیه ،ترکمنستان و ارمنستان  ۱۰ کشور مقصد صادراتی استان در فرودین ماه ۹۶ بوده است .

وی اضافه کرد:تایلند و عمان به‌عنوان دو مقصد جدید صادراتی استان شناخته می‌شود .

رشد صادرات به سرمایه‌گذاری  در زیرساخت‌ها وابسته است

 احمدرضا همتی دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت: تنزل رتبه پنجم به نهم صادرات استان اصفهان به دلیل  سرمایه‌گذارینشدن در زیرساخت‌ها طی یک دهه اخیر است .

وی افزود:رشد صادرات نیاز به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و ارایه خدمات است که در استان اصفهان کمترموردتوجهقرارگرفته است .

رسول محققیان مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این جلسه خواستار تحلیل آمار صادراتی و وارداتی استان شد و گفت:شناسایی بازارهای هدف صادراتی می‌تواند تمرکز استان را بر این بازارها بیشتر سازد.

محسن شکرچی زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در این جلسه تحقیقات بازار را یکی از ابزارهای مهم رشد صادرات استان برشمرد و گفت: ایجاد تیم تحقیقات بازار برای بازارهای هدف صادراتی یکی از حلقه‌های گمشده صادرات استان است .

سعید ابراهیمی مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:شناسایی مزیت‌های صادراتی و بازاریابی کشورهای هدف دو بخش مهم و اثرگذار در توسعه صادرات استان اصفهان است .

وی خواستار به‌روز شدن مزیت‌های نسبی تولید و همچنین شناسایی ۲۰ کشور هدف صادراتی برای استان شد و گفت:مطالعه دقیق و به‌روز بر این دو موولفه می‌تواند مسیر صادرات استان را صعودی سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا