پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند سارقان /پلمپ۸۹ واحد صنفی متخلف /دستگیری سارقین حرفه ای

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “رجبعلی مختاری” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع و دستگیری عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد:کارآگاهان با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند سه سارق را که اهل یکی از استان های کشور بودند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این سارقان از هفت دامداری سرقت کرده بودند که در مجموع تعداد ۲۱۸ راس دام سرقتی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مختاری اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان با اشاره به اینکه این سارقان هنگام ورود به دامداری ها با اعمال زور و ضرب وشتم نگهبانان سرقت می کردند از دامداران خواست ، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند، از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما رجوع می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید و در صورت مشاهد افراد ناشناس و یا خودروهای مشکوک در اطراف محل نگهداری احشام موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**۸۹ واحد صنفی متخلف در اصفهان پلمپ شدند

در اجرای طرح بازدید و نظارت برصنوف تعداد ۸۹ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان شناسائی و با دستور مقام قضائی پلمپ شدند

سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به مدت ۹ روز در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از هزار و ۱۴۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در پایان تعداد ۸۹ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه به دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

این مقام مسئول همچنین از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۵۱ واحد صنفی دیگر در این مدت خبر داد و گفت: اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، به صورت روزانه انجام می شود و از عموم شهروندان می خواهیم ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**حمل ۳۹ کیلو حشیش با موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۳۹کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”  گفت : در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد مقداری مواد افیونی را از ورودی شرق اصفهان وارد این استان کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان نائین قرار گرفت .

وی افزود: ماموران حین کنترل کلیه محورهای عبوری متوجه حرکت خلاف جهت یک دستگاه موتورسیکلت سنگین با سرعت زیادی در یکی از محورهای فرعی شدند که بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت متوقف و در بازرسی از کوله پشتی راکب آن ۳۹ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” د گفت : در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود: کارآگاهان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و سارقی حرفه ای را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با دلالت متهم به پلیس آگاهی، تحقیقات از وی صورت گرفت و متهم در تحقیقات انجام شده به ۲۰۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است، روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنند.

**سارق حرفه ای مغازه با ۲۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای مغازه و کشف ۲۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهرستان خمینی شهر دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۲۷۰ میلیون ریال اموال مغازه شهروندان اعتراف کرد.

این مقام مسئول افزود : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان انتظامی این شهرستان در راستای زحمات شبانه روزی آنان از شهروندان خواست: اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگاه ترک مغازه رعایت شود ، استخدام افراد مطمئن وبا اعتماد، عدم نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد واسناد مالی درمغازه ودر مکان های ناامن،در دسترس نبودن اموال قابل حمل وقیمتی،اطلاع داشتن از موجودی دقیق مغازه وانبار وکنترل دوره ای آن،هنگام ساخت وساز،خریدیااجاره محل کسب به استحکام وایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا