شهر و جامعهعناوین اخبار

با حضور استاندار اصفهان ، مسائل و مشکلات شهرستانهای غرب استان (فریدونشهر، فریدن، چادگان و بویین و میاندشت) بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی برررسی مسائل و مشکلات شهرستانهای غرب استان(فریدونشهر، فریدن، بوئین میاندشت و چادگان) که با حضور فرمانداران شهرستان و برخی ازمدیران کل مربوطه برگزار گردید، اظهارداشت: با توجه به استعداد ها و پتانسیل های منطقه باید در راستای جذب سرمایه گذار در این مناطق تلاش شود و تسهیلات باید متناسب با مناطق محروم اختصاص یابد.
استاندار اصفهان بر ساماندهی و تعیین تکلیف زمین های شهرک صنعتی این منطقه تاکید کرد و اظهارداشت: باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حمایت فرمانداران و با حضور سرمایه گذاران همایشی برگزار گردید و پتانسیل ها و استعدادهای این منطقه معرفی شود.
رسول زرگرپور بر تدوین طرح های سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: باید برای این مناطق برنامه های توسعه ای اقتصادی و متوازن تهیه شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه پتانسیل این منطقه صنایع تبدیلی است؛ اظهارداشت: طرح جامع صنعت در این مناطق باید توسط صنعت ، معدن و تجارت تهیه شود و شرایط را برای سرمایه گذاری ایجاد نماید.
استاندار اصفهان افزود: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز در خصوص هزینه کردن در مناطق محروم بحث و تبادل نظر صورت گرفته است و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است و باید شرکت شهرک ها طی ۱۵ روز زمین های این شهرک را تعیین تکلیف نماید .
رسول زرگرپور افزود: باید پیگیری های لازم صورت گیرد که اسناد زمین های این مناطق توسط بانک ها بعنوان ضمانت مورد قبول واقع گردد.
وی اضافه کرد: ترویج گیاهان دارویی، ارائه ی تسهیلات در خصوص پرورش طیور، احیا و مرمت قنوات و تعیین الگوی کشت و ساماندهی و برنامه ریزی بخش کشاورزی در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.
زرگرپور با بیا ن اینکه ایجاد اشتغال از موارد بسیار مهم در این مناطق است، گفت: اختصاص زمین برای کشت گیاهان دارویی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا اداره کل منابع طبیعی باید همکاری لازم داشته باشد.
استاندار اصفهان به مشکلات راه های روستایی و ورودیهای شهرستان ها اشاره کرد و افزود: باید این مسائل توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی و همچنین باید در خصوص محوطه سازی مسکن مهر و زیرسازی آسفالت جاده ها اقدام شود.
گفتنی است در این جلسه در خصوص مشکلات آب و فاضلاب شهرستان ها بحث و گفتگو شد و مقرر گردید در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.
فرمانداران نیز در این جلسه با طرح مسائل مهم و اساسی در بخش صنعت در این شهرستان ها ، خواستار اختصاص امتیازات و تشویقی برای سرمایه گذاران و اعزام سرمایه گذاران به این منطقه شدند.
شایان ذکر است در این جلسه مدیران کل صنعت ، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب استان حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا