پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تسریع در تدوین سند جامع گردشگری کشور و تهیه برش استانی آن ضروری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در سومین نشست احیای مثلث طلایی گردشگری ایران ( اصفهان، یزد، شیراز)، اظهارداشت: توسعه ی گردشگری و تهیه سند جامع گردشگری با برش استانی موضوع اساسی و مهمی است و در اولویت کارهای مدیریت استان قرار دارد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در توسعه ی گردشگری اعتقاد زیادی به بخش خصوصی دارم، تصریح کرد: بخش خصوصی یاور دولت است و می تواند اینگونه موضوعات را به خوبی به نتیجه برساند و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز در این مدت از بازار پر رونق گردشگری در ایران استقبال کرده اند.
وی با بیان اینکه همه ی نهادهای تخصصی، شهرداری، میراث فرهنگی و … در این بخش فعالیت می کنند، افزود: متاسفانه حوزه ی فعالیت هر بخش مشخص نیست و باید در این خصوص برنامه ریزی صورت گیرد و وظایف هر دستگاه در این خصوص مشخص شود.
زرگرپور تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ گردشگری باید در تاکسی ها، تورلیدرها و نوع تعامل کسبه با گردشگران صورت گیرد و در دولت دوازدهم طرح جامع گردشگری در برنامه ی ششم مورد توجه قرار گرفته است.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در حوزه ی گردشگری چندین مزیت طلایی وجود دارد،اظهارداشت: در پی سیاستهای خارجی دولت تدبیر وامید ، طرح ایران هراسی که از سوی دشمنان در سطح بین الملل اجرا شده بود خنثی و به ایران دوستی تغییر یافت و به همین دلیل صنعت گردشگری کشور تقویت شد و در وضعیت طلایی قرار گرفت.
استاندار اصفهان ایجاد امنیت کامل برای گردشگران در تمام ساعات شبانه روز و فضای روبه رشد بخش دولتی و خصوصی را از دیگر مزیت های مهم و طلایی توسعه ی گردشگری خواند و اظهارداشت: سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که گردشگری بازار بسیار پر رونقی است
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت سند گردشگری کشور و برش استانی آن تهیه گردد، اظهارداشت: در حال حاضر در شهرستان ها و حتی روستاها بیشتر از مراکز استان ها با حضور گردشگران مواجه هستیم که همه ی این موارد باید در برش استانی سند گردشگری کشور دیده شود.
رسول زرگرپور یادآور شد: باید طرح ها در مراجع قانونی مصوب گردد تا تبدیل به سند بالادستی شود و کلیه ی جزئیات مربوط به گردشگری در این سند مشخص شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی در خصوص بخش گردشگری ۸ درصد یارانه در نظر گرفته اند، افزود: باید این تسهیلات عملیاتی گردد و مشکلات اجرایی آن رفع شود.
استاندار اصفهان در پایان به تعطیلی پنجشنبه ها اشاره کرد و افزود: در این خصوص نمایندگان مجلس طرحی را ارائه نمودند که بجز در پایتخت هیچ استانی نباید تعطیل باشد و لازم است که استان ها با بررسی کارشناسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره شوند.
وی یادآور شد این در حالی است که همه استانها می توانند پیگیر این ممنوعیت عدم تعطیلی با هدف کاهش آلودگی هوا و توسعه گردشگری و رونق اشتغال در این بخش باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا