شهر و جامعهعناوین اخبار

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزارشد

حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران الهی و  نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را به همه شما همکاران، اصحاب محترم رسانه و شهروندان عزیز اصفهان تبریک عرض می‌نمایم و برایتان پیشاپیش آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم.

نظر به این‏که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیارى دارد، در روایات اسلامى، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان‏که حضرت امام باقر(ع) مى‏فرماید: «هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

دراین ماه، با تغییر شرایط زندگیِ عادی، فرصت‏های گوناگونی جهت رشد در بُعد معنوی برای انسان فراهم می‏گردد. فرصت توفیق، تلاش، برنامه‌ریزی و تنظیم اوقات، کسب معارف، توجه به قرآن، دعا و نیایش، کسب تقوا، آشتی با خدا، تقویت حسّ نوع‌دوستی، رفع کدورت‏ها، درمان بیماری‏های روح و جان، اصلاح شرایط، ایجاد انقلاب و سایر فرصت‏های طلایی، همه و همه از میوه‏های شیرین این درخت پُربار است.

۳ خرداد: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس– روز مقاومت ، ایثار و پیروزی

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال بعنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق) توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی) وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس که از ۱ تا ۴ خرداد ۱۳۶۱ انجام شد، محقق گردید

قدرت نظامی  بازدارندگی  امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون جانفشانی ها و از خود گذشتگی حماسه آفرینان و شهدای عزیزحماسه آزاد سازی خرمشهر و فدارکاری ایثارگران و جانبازان و شهدای عزیز انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس میباشد که جادارد یاد و خاطره همه آنها را گرامی بداریم

۵ خرداد: روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان)

مصوبه « نامگذاری روز ۵ خرداد به عنوان روز نسیم مهر (روز حمایت از خانوادهزندانیان)»(مصوب جلسه ۶۴۴ مورخ ۵/۳/۱۳۸۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۴۴ مورخ ۵/۳/۱۳۸۸ ، بنا به پیشنهاد مورخ ۵/۳/۸۸  رئیس قوه قضائیه، نامگذاری روز

۵ خرداد را به شرح ذیل تصویب نمود:

«روز ۵ خرداد به عـنوان روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان) تعیین ونامگذاری می‌شود»

 

۱۰ خرداد (۵ رمضان) از  ایام الله انقلاب اسلامی در اصفهان

 حماسه عظیم مردم در تاریخ انقلاب که باعث فرودآمدن ضربه به پیکر  ر ژیم شاهنشاهی شد با هدایت آیت الله خادمی از علمای بزرگ اصفهان انجام شد آیت الله خادمی از پیشتازان و پیش قراولان انقلاب اسلامی و از چهره های تاثیرگذار  وفعال در عرصه های انقلاب اسلامی در اصفهان بودند.

 در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی منزل مسکونی ایشان مکانی برای تحصن ها و اعتراضات مردمی بود و در واقعه ۵ رمضان نیز برخی حرکات رژیم پهلوی منجر به تحصن مردم اصفهان در بیت ایشان شد.

عصر ‏روز پنجم ماه مبارک رمضان  برای اولین بار در اصفهان حکومت نظامی برقرار شدو مبارزات مردم وارد مرحله نوینی شد.در واقعه ۵ رمضان۱۰ تن از مردم مبارز وانقلابی شهید و حدود ۱۰۰ مجروح شدند. بیان این گونه وقایع مربوط به انقلاب اسلامی خصوصا برای نسل جدید بسیار حائز اهمیت است.

 

 ۱۱ خرداد: روز جهانی بدون دخانیات

سازمان بهداشت جهانی سی‌و یکم ماه می مصادف با دهم خرداد ماه هر سال را به عنوان روز جهانی بدون دخانیات جشن می‌گیرد و درعین حال بر مضرات ناشی از استعمال دخانیات و سیاست‌های لازم در جهت کاهش مصرف دخانیات تأکید می‌کند. خوب است بدانیم که استعمال دخانیات دومین عامل مرگ و میر (بعد از فشارخون) در سراسر جهان می‌باشد، بطوریکه در حال حاضر از هر ده نفر یک نفرشان بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی با اعلام رسمی روز سی و یکم ماه مه در سراسر جهان به عنوان روز جهانی بدون دخانیاتاهداف زیر را مد نظر داشته است: آگاه‌سازی عموم مردم نسبت به مضرات استعمال دخانیات، بیان روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی صنایع دخانی در جذب مصرف‌کنندگان محصولاتشان، اقدامات سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با شیوع استعمال دخانیات، چگونگی دفاع از حقوق بشری و مدنی افراد جامعه برای داشتن یک زندگی سالم و حمایت از نسل آینده.

مصرف دخانیات سالانه جان ۶ میلیون نفر را در سطح جهان می‌گیرد که از این تعداد ۶۰۰٫۰۰۰ نفر افراد غیرسیگاری بوده که بر اثر استنشاق دود تحمیلی دیگران دچار مرگ شده‌اند. در صورتی که هیچ اقدامی صورت نگیرد تا سال ۲۰۳۰ این امر باعث مرگ ۸ میلیون نفر در سال می‌شود. بیش از ۸۰% این مرگ و میر قابل پیشگیری در بین مردم کشورهایی با درآمد کم و متوسط است.

تشکر از حضور مردم در انتخابات و مشارکت بالای شهروندان در انتخابات شوراهای شهر

حضور عظیم مردم در انتخابات و مسأله‌ای که به سرنوشت کشور ارتباط دارد و نقشی حیاتی در آینده‌ی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی داردبه دور از هرگونه مرزبندی سیاسی، پاسخ هوشمندانه و قاطعی بود که ملت ایران به دسیسه‌های دشمنان داد و نقشه‌های آنان را برای ایجاد محیط یأس‌آلود و نهایتاً فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامیخنثی کرد.
حضور حداکثری در انتخابات، همه‌ی این تلاشهای خباثت‌آلود دشمنان را خنثی کرد و به همه‌ی دنیا فهماند که ملت ایران، همچنان زنده و هشیار و آماده‌ی دفاع از نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از حاصل خون شهداست.

به منتخبین مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر  فرصت کوتاه خدمت را تبریک عرض مینمایم و امیدوارم با توجه به مولفه های شهر اصفهان و جایگاه آن در کشور و جهان همه تلاش خود را معطوف به خدمت مردم کنند و شورا را از سیاست زدگی دور کنند تا زمینه اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی را افزایش دهند که قطعا انتظارات همه مردم از نهاد اجتماعی و مردمی به نام شورای اسلامی شهر همین است

امیدوارم  منتخبین محترم شورای پنجم امانت مردم یعنی رای آنها را سالم به آنها برگردانند  و از همه همکاران شورائی و مدیران شهرداری هم میخواهم که به شورای پنجم کمک کنند تا در تحقق اهدافشان در خدمت رسانی و حفظ ارزش های اسلام و اتقلاب موفق باشند .

از عزیزان منتخب شورای پنجم هم میخواهیم با حفظ و صیانت از دستاوردهای اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با استفاده از آموزه های دینی و مذهبی فضای معنوی و سالم توام با شور و نشاط و شادی را برای همه شهروندان اصفهانی فراهم کنند.

 قطعا خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران انتظار دارند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا