پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 طرح های توانمندسازی و اشتغال پذیری نیروی کار بمنظور ایجاد اشتغال و مهارت آموزی موثر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در کارگروه اشتغال استان با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اظهارداشت: در این طرح به کار آموزان در محیط واقعی کار، آموزش های مرتبط شغلی ارائه می شود.
رسول زرگرپور با بیان اینکه اهداف و محدوده ی این طرح مشخص شده است و عمدتاً در ارتباط با اصناف فعالیت می کنند، افزود: این طرح در گذشته نیز به نام طرح استاد شاگردی به اجرا در می آمد که با اصلاحاتی در طرح جدید بنام طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اجرا می گردد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این طرح برای محدوده ی سنی ۱۵ سال به بالا اجرا می شود، افزود: برای افرادی که به نحوی از تحصیل بازمانده اند زمینه ای فراهم می شود که با سیستم استاد شاگردی آماده برای ورود به بازار کار شوند و آموزش دهندگان نیز ملزم به بکارگیری آن ها نیستند.
وی تصریح کرد: این طرح نه تنها در حوزه ی آموزشی بلکه در بخش اشتغال نیز می تواند بنحوی ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه نقطه نظرات مختلفی برای اجرای این طرح وجود دارد، افزود: با اجرای این طرح به مرور مشکلات برطرف و طرح کامل تر خواهد شد.
زرگرپور بر تشکیل کمیته های مهارتی و اجرایی در چارچوب مشخص شده تاکید کرد و افزود: این کمیته ها باید هر سه ماه یک بارگزارشی را به کارگروه اشتغال استان ارائه نمایند تا نقاط ضعف و قوت و میزان موفقیت طرح مشخص گردد.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه این طرح متناسب با مسائل اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای استان است، گفت: می توان از تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه استفاده نمود و آن را با بهترین شکل به اجرا در آورد.
استاندار اصفهان در ادامه به طرح ملی کاروزی دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح هنوز ابلاغ نشده است و به همین دلیل فرصت برای ارائه ی نقطه نظرات و پیشنهادات به سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد.
زرگرپور خاطر نشان نمود: به نظر می رسد که هر دو طرح از جمله طرح هایی هستند که می تواند بخشی از مسائل و معضلات بخش اشتغال استان را مرتفع نماید.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد بانک های عامل در تخصیص اعتبارات تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور ویژه ی مددجویان نهادهای حمایتی(کمیته امداد و بهزیستی)، اظهارداشت: زمانی که بودجه ای در شورای اشتغال به تصویب می رسد و به بانک ها ابلاغ می گردد باید بدون تغییر اجرایی گردد.
استانداراصفهان خطاب به مدیران عامل بانک های استان یادآور شد: تسهیلاتی که به مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود زکات فعالیت هایی است که انجام می دهید و در این خصوص نباید کوچکترین اهمالی صورت گیرد.
مدیر ارشد استان تاکید کرد: مدیران مربوطه باید در رابطه با رفع مشکلات ضمانت مددجویان برای دریافت تسهیلات اقدام کنند تا مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بتوانند از تسهیلاتی که برای اشتغال در اختیارشان قرار می گیرد به صورت کاراتر و بهتر بهره مند شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا