پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۶خردادماه)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سومین دوره جشنواره “همبازی همشهری” با ارائه بازی های میدانی و تفریحی متنوع شب های ماه مبارک رمضان میزبان عموم شهروندان در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است.

این برنامه از سوی مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مناطق ۲، ۵، ۶، ۸ و ۱۲ از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار می شود.
مسابقات میدانی شامل دارت، طناب کشی، توپ و حلقه و مسابقات فکری و هیجانی شامل ابرجنگا، اعصاب سنج، دست چین، معمای ابرچوب کبریت، ابرکاکتوس و … از جمله بازی های این جشنواره است.
سومین دوره جشنواره “همبازی همشهری” ویژه ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ درمناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
عموم شهروندان علاقه مند به بازی های میدانی و مسابقات تفریحی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۲۶۵۸۵۷۴ تماس حاصل کنند.
** داوری و انتخاب فیلمنامه های برگزیده هنرجویان اولین دوره فنون فیلم نامه نویسی
آثار هنرجویان اولین دوره نشست های تحلیلی و آموزشی فنون فیلمنامه نویسی اصفهان به مرحله داوری و انتخاب فیلمنامه های برگزیده رسید.
رییس دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: از مجموع ۴۴ فیلمنامه بدست آمده، تعداد ۴ اثر برای حمایت در راستای تولید و ۱۲ اثر به منظور شرکت در جلسات فیلمنامه خوانی انتخاب شدند.
مصطفی حیدری اظهار داشت: با توجه به تعهد دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در قبال بررسی آثار هنرجویان اولین دوره نشست های تحلیلی و آموزشی فنون فیلمنامه نویسی اصفهان، مرحله داوری و انتخاب فیلمنامه های برگزیده با حضور سه نفر از اساتید محترم دوره آقایان جمشید خانیان، شاهپور شهبازی و امیررضا نوری پرتو برگزار شد.
وی افزود: “به چی می خندی؟” نوشته حامد گلناری، “زندان” نوشته سعید رجبی و محمد ابوطالبیان، “کمی بعد از تصادف” نوشته شیرین بدرلو و “تقدیر” نوشته فاطمه احمدی از جمله فیلمنامه های تصویب شده برای تولید هستند.
وی ادامه داد: عناوین فیلمنامه های تصویب شده برای شرکت در جلسات فیلمنامه خوانی شامل “پمپ بنزین” نوشته جهانگیر مرادی، “پیرزن” نوشته حامد گلناری، “دشمنِ کور” نوشته حمید بیدرام، “فراموشی” نوشته راضیه طاهری، “مهمان”نوشته سعید رجبی و محمد ابوطالبیان، “زنده است” نوشته سعید مؤذنی، “غنچه” نوشته سعیده بقایی، “هرمونتیک” نوشته غلامرضا جعفری، “تَتو” نوشته یاسمین عباسی، “بوقِ ممتد” نوشته عبدالکریم سعادت فر، “آقای سبیل” نوشته میلاد مهیاری و “جراحت” نوشته میلاد مهیاری است.
رییس دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: تمامی ۱۶ اثر عنوان شده زیر نظر یکی از اساتید دوره بازنویسی خواهند شد و همچنین فیلمنامه های معرفی شده برای جلسات فیلمنامه خوانی، پس از تأیید نهایی در این جلسات و رسیدن به فیلمنامه مطلوب، براساس شرایط و اولویت های دفتر در مرحله تولید قرار می گیرد.
حیدری خاطرنشان کرد: زمان و شیوه برگزاری جلسات فیلمنامه خوانی متعاقباً از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اعلام خواهد شد.

** کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاه عکس “اصفهان در آلبوم‌های کاخ سعدآباد
نمایشگاه عکس‌ “اصفهان در آلبوم‌های کاخ سعدآباد” از سوی موزه عصارخانه شاهی تا ۱۱ خردادماه در کتابخانه مرکزی دائر است.
موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد کاخ سعدآباد در اولین ارتباط خود با موزه عصارخانه شاهی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان، برای نمایش عکس‌ها و خاطرات شهرها در پهلوی اول و دوم، نمایشگاه مشترک “عکس‌های اصفهان در آلبوم‌های سلطنتی کاخ سعد آباد” را برگزار کرده است.
مستند “اصفهان” ساخته حسین ترابی در سال ۱۳۵۳ برای اولین بار بعد از ۴۳ سال اکران و نقد شد و بعد از آن، نمایشگاه عکس‌های اصفهان در آلبوم‌های سلطنتی کاخ سعدآباد افتتاح شد.
نمایشگاه عکس‌های اصفهان در آلبوم‌های سلطنتی کاخ سعدآباد شامل ۲۵ اثر از زمان پهلوی اول و دوم است که تصاویر زمان پهلوی اول مربوط به سال ۱۳۱۸ بوده که مسابقات فوتبالی برگزار شده در شهر شیراز را به تصویر می‌کشد.
اکثر عکس‌های این نمایشگاه که از سال ۱۳۴۸ به یادگار مانده، متعلق به عکاس معروف مرتضی رستمی است که تصاویر زیبایی را از شیراز و اصفهان به تصویر کشیده است.
این نمایشگاه تا ۱۱ خردادماه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی مورد بازدید هموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

** برگزاری جشنواره تفریحی آموزشی “به اتفاق خانواده” در اصفهان
جشنواره تفریحی آموزشی “به اتفاق خانواده” ویژه ماه مبارک رمضان در مدارس منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار می شود.
جشنواره تفریحی آموزشی “به اتفاق خانواده” در اولین دوره ویژه ماه مبارک رمضان در مدارس منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار می شود.
این جشنواره از سوی کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از تاریخ ۷ تا ۱۲ خردادماه به غیر از ۱۰ خردادماه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار خواهد شد.
این برنامه به ترتیب در دبیرستان سراییان(باطان)، دبیرستان شهدای شهرداری(سودان)، مدرسه چگونیان(دارک،) مدرسه حاج قاسمی ۱(جلوان، روبروی مسجد امیرالمومنین) و زمین ورزشی(خ آیت اله غفاری، خ آیت اله دستغیب) اجرا می شود.
جشنواره تفریحی آموزشی “به اتفاق خانواده” با محوریت روابط همسران در خانواده با بخش های مختلف و متنوع تفریحی و اجرای مسابقه و پخش کلیپ و … میزبان شهروندان است.
عموم شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با جشنواره تفریحی آموزشی “به اتفاق خانواده” می توانند با شماره ۳۲۳۰۲۰۰۶ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا