پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه پلیس اصفهان در ماه رمضان/مرگ بر اثر سرعت زیاد /کشف کفش های قاچاق ،خودروهای سرقت شده و مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار “عبدالرضا آقاخانی”  با تبریک فرا رسیدن ماه پربرکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و خداجو اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه رمضان فرماندهی انتظامی استان با اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه به استقبال این ماه پربرکت می رود تا زمینه کسب فیض بیشتر مردم را در این ماه فراهم نماید.

وی افزود: براساس قانون هرگونه هنجار شکنی و روزه خواری در ملاء عام جرم محسوب شده و پلیس به عنوان ضابط قضائی موظف است به طور قاطع با افرادی که شئون این ماه را رعایت نمی کنند برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به عنوان وظیفه ای همگانی تاکید کرد و گفت: پلیس از کسانی هم که به دلایلی قادر به گرفتن روزه نیستند می خواهد از انجام روزه خواری علنی پرهیز کرده و حرمت این ماه را حفظ کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با همکاری اداره نظارت براماکن عمومی پلیس و شورای اصناف برای مسافران و گردشگران و افرادی که عذر شرعی دارند مراکزی در سطح شهر و همچنین پایانه های مسافربری پیش بینی شده که این مراکز می توانند با پوشش مناسب به ارائه خدمات بپردازند.

آقاخانی ساعت کار سایر اغذیه فروشی ها، رستوران ها و مراکز پذیرایی در ماه رمضان را از دوساعت قبل از افطار عنوان کرد و گفت: هرگونه توزیع غذا حتی به صورت بیرون بر در ساعات روز ممنوع می باشد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با توجه به اینکه مردم برای گذراندن ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها، حضور می یابند به همین جهت طرح انتظامی ویژه ای به منظور تقویت امنیت بیشتر مردم و مقابله با مجرمانی که در پی سوء استفاده از این فرصت هستند به اجرا در می آید.

این مقام انتظامی همچنین از اجرای طرح های ترافیکی در ساعات شلوغ نزدیک اذان مغرب در سطح شهر و همچنین لیالی قدرخبر داد و گفت: از شهروندان انتظار داریم در این زمینه کمال همکاری را با ماموران پلیس داشته باشند.

سردار آقاخانی از عموم شهروندان خواست و در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی و تخلف واحدهای صنفی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

**تخطی از سرعت مطمئنه یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

 رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ و کشته شدن یکی از سرنشینان و مجروحیت دیگر سرنشین خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگون شدن یک دستگاه کشنده دانگ فنگ در این محور مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو فوت و دیگر سرنشین آن به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

سرهنگ پورقیصری در پایان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**کشف ۱۴۰ کیلو گرم مواد افیونی در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک محموله تریاک به وزن ۱۴۰ کیلو و ۶۰۰ گرم و دستگیری چهار سوداگر مرگ در عملیات مشترک پلیس اصفهان و بوشهر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و استان بوشهر مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی قصد دارد محموله ای را وارد اصفهان کند که وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران به یکی از ورودی های استان اصفهان اعزام و ابتداء یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ که راه پاک کن بود و سپس کامیون کشنده حامل مواد افیونی را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از کامیون کشنده مقدار ۱۴۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی اظهار داشت: در این عملیات مشترک چهار سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

 **برخورد پلیس با روزه خواری در داخل خودرو

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: روزه خواری در داخل خودرو ممنوع بوده و در صورت مشاهده ،ماموران این پلیس با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

سرهنگ” رضا رضائی”  با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باتوجه به افزایش حجم ترافیک شهری در ساعات قبل از افطار، طرح ویژه ترافیکی این پلیس از امروز در هسته مرکزی و نقاط پرتردد شهر اصفهان به اجرا در می آید و ماموران به روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور مردم می پردازند تا مردم هرچه بهتر از فیوضات معنوی این ماه پربرکت بهره مند شوند.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه خودرو حریم خصوصی محسوب نمی شود، روزه خواری علنی در داخل خودرو را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری در داخل خودروها ماموران این پلیس برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور استان از برخورد قانونی با رانندگان و سرنشینان خودروهایی که با رفتارهای هنجار شکنانه از قبیل بد پوششی ، سگ گردانی ، آلودگی صوتی حرمت ماه مبارک و سایر روزه داران را نگه نمی دارند خبر داد.

وی به اعمال قانون خودروهای دارای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: براساس قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشد جرم محسوب شده و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزار ریالی روبرو خواهند شد.

**اعزام ۴۰۰ کارشناس پلیس اصفهان به محافل مردمی در ماه رمضان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از اعزام ۴۰۰ کارشناس انتظامی به محافل مردمی در قالب اجرای طرح “ضیافت رمضانی” با هدف ارائه آموزش های همگانی چهره به چهره در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و حضور گسترده نمازگزاران خداجو و روزه دار در مساجد، تکایا، حسینیه ها و پایگاه های فرهنگی و مذهبی و کرسی های تلاوت قرآن ، پلیس هم سعی می کند تا از این فرصت گران بها برای ارائه آموزش های چهره به چهره به مردم استفاده کند.

وی افزود: به همین منظور طرح ویژه” ضیافت رمضانی” همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توسط این معاونت در محافل مردمی به اجرا گذاشته شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این طرح، بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان انتظامی شامل معاونان پلیس، روسای کلانتری ها، کارشناسان و مشاوران در بین نمازهای ظهر و عصر مساجد و همچنین سایر محافل مردمی این ایام مطالب آموزشی در خصوص روش های پیشگیری از جرایم و آسیب هایی که امروزه گریبانگیر خانواده ها است را ارائه کرده و در پایان با برپایی نشست پرسش و پاسخ پای صحبت های مردم نشسته و به مشکلات آنان رسیدگی می کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه طرح مذکور طی سال های گذشته بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است گفت: مسئولان هیئت امنای مساجد جهت پیگیری و هماهنگی لازم برای حضور مسئولان انتظامی در مسجد خود می توانند به کلانتری محل خود مراجعه و یا با اداره آموزش همگانی این معاونت به شماره تلفن ۲۱۸۳۰۰۲ تماس حاصل نمایند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از ارائه خدمات ویژه مرکز مشاوره آرامش این معاونت و واحد مشاوره تمامی کلانتری های استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان داشت: شهروندان می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای و بدون نوبت قبلی از این خدمات بهره مند شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**افزایش ۱۰ درصدی کشف سرقت خودرو در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از افزایش ۱۰ و هشت درصدی کشف سرقت خودرو طی ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”  اظهار داشت: در دو ماهه اول سال جاری با تلاش کارآگاهان و ماموران سخت کوش فرماندهی انتظامی استان، شاهد افزایش ۱۰ و هشت درصدی کشف سرقت خودرو و افزایش پنج درصدی کشف سرقت موتور سیکلت بوده ایم.

این مقام انتظامی مبارزه با سرقت را یکی از اولویت های اصلی پلیس آگاهی استان در سال ۹۶ عنوان کرد و اظهار داشت:سرقت از جمله جرایمی است که باعث کاهش احساس امنیت دربین مردم می شود اما پلیس آگاهی استان توانسته با اقدامات موثر و مهم خود در زمینه دستگیری سارقان و انهدام باندهای سرقت امنیت خوبی را در استان فراهم و احساس امنیت مردم را ارتقاء ببخشد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه بیشتر باندهای منهدم شده در زمینه سرقت غیر بومی بودند اظهار داشت: کنترل مجرمان همواره یکی از برنامه های اصلی در پلیس آگاهی است و این افراد باید بدانند از نگاه تیز بین کارآگاهان دور نمانده و اقدامات مجرمانه ای اگر مرتکب شوند گرفتار خواهند شد .

**کفش های قاچاق به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله کفش خارجی به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ “صادق کاظم زاد”  گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۷۶ جفت کفش خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش کفش های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۱۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ کاظم زاد در پایان اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا