دسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید استاندار اصفهان از امامزاده تقی(ع) شهر دهق/جزء خوانی رمضان در حرم هلال بن علی(ع)/برگزاری/ ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر درامامزاده عبدالله حسنی(ع)فریدن/احیا موقوفه مرحوم نورالدین یداللهی کاشان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه های عمرانی که در راستای توسعه زیرساخت های امامزاده تقی(ع) دهق برای تبدیل این امامزاده عظیم الشان به قطب فرهنگی در آن انجام شده است دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به همراه هیئتی که شامل؛ فرماندار نجف آباد، شهردار دهق، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و جمعی از مسئولین و مردم شهر دهق از روند پیشرفت عمرانی این امامزاده جلیل القدر بازدید کردند.

وی در ادامه افزود: در این بازدید استاندار اصفهان از اقدامات عمرانی که این امامزاده انجام شده ابراز خرسندی کرد و همچنین از مدیریت جهادی که توسط مدیر کل اوقاف و امور خیریه در جهت توسعه و عمران بقاع متبرکه و موقوفات در سال های اخیر در سطح استان اجرا شده و همچنان نیز در حال اجرا می باشد تقدیر و قدر دانی کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در پایان گفت: این بارگاه که گفته می شود برادرزاده امامزاده شمس الدین محمد(ع) شهر علویجه می باشد از احترام و تقدس خاصی برای زائران و اهالی شهرستان برخوردار می باشد و نسب ایشان به اعتقاد معتمدین محل به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان باشکوه و زیبای امامزاده تقی (علیه السلام) در دامنه کوه لافرح شهر دهق در ۷۵ کیلومتری شهر نجف آباد واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیبا و دیدنی است .

**برگزاری ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر درامامزاده عبدالله حسنی(ع)فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با سوم خرداد ۱۲۰۰ نفر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله زید حسنی (ع) فریدن حضور پیدا کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با سوم خرداد و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله زید حسنی (ع) فریدن برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور پرشور ۱۲۰۰ نفر از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب العظیم برگزار شد که اهالی شهر زیارتی رزوه  از این بزرگواران استقبال باشکوهی به عمل آوردند و مسئولین و اعضای هیئت امناء امامزاده نیز پذیرای آنان بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه گفت: آستان امامزاده عبدالله (علیه السلام)؛ نواده ی امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن (علیه السلام) است و نام فرزندش عبدالعظیم است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است و آستان متبرکه ی امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان، شهر رزوه واقع است که این شهرستان در شمال غربی استان واقع و شهر رزوه در سمت شمال شهرستان قرار دارد.

**جزء خوانی رمضان در حرم هلال بن علی(ع)، اعتبار شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: آیین ملی جزء خوانی حرم هلال بن علی(ع) در ماه مبارک رمضان، حیثیت و اعتبار قرآنی شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است.

آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل با تبریک حلول ماه رمضان و سالروز ولادت این امامزاده واجب التعظیم اظهار داشت: خدمت در آستان مقدس هلال بن علی(ع) توفیق بزرگی است که نصیب شما خادمین شده و خداوند به برکت این خدمت، به شما عزت و آبرو می دهد.

وی با تقدیر از فعالیت های ارزنده فرهنگی و تلاش و جدیت مدیریت اجرایی حرم مطهر خاطر نشان کرد: قطعا اگر همکاری و تلاش خادمین افتخاری نباشد، مدیریت آستان نمی تواند توفیق زیادی در این راه کسب کند و خادمین با اتحاد و همدلی نیروهای قدرتمندی برای آستان مقدس هستند.

آیت الله موسوی با اشاره به فعالیت های ارزنده حرم مطهر در حوزه های فرهنگی قرآنی، عمرانی و فعالیت های تبلیغی خاطر نشان کرد: این توفیقات نشانه نشاط و بالندگی آستان مقدس و نتیجه زحمات مجموعه خادمین افتخاری و عوامل اجرایی حرم مطهر است.

وی افزود: حضرت محمد هلال(ع) نعمتی است که خداوند به این منطقه ارزانی داشته و پاسداشت این نعمت آن است که حرم مطهر مرکزی برای نشر معارف اهل بیت(ع) باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل، برگزاری آیین ملی جزء خوانی را از فعالیت های ماندگار حرم هلال بن علی(ع) دانست و خاطر نشان کرد: این آیین ملی که هر روز پس از نماز صبح از شبکه قرآن سیما پخش می شود، حیثیت و اعتبار قرآنی شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است و این اعتبار باید به هر نحو حفظ و حراست شود.

آیت الله سید محمد موسوی، آیین جزء خوانی حرم مطهر را در رده بهترین آیین های جزء خوانی در سطح کشور خواند و افزود: پخش زنده و مستمر این آیین از شبکه های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه بین المللی و تخصصی قرآن و معارف سیما در هشت سال گذشته، نشانه اعتمادی است که رسانه ملی و مسؤلین فرهنگی کشور به آستان مقدس و این شهر قرآنی دارند

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه تأکید کرد: با توجه به حجم و گستره فعالیت این آیین ملی، مسؤولان شهرستان باید آستان مقدس را در انجام این رسالت خطیر یاری کنند .

وی استقبال نوجوانان از آیین جزء خوانی را ستود و تصریح کرد: آستان مقدس، سرمایه گذاری ویژه ای برای نسل جدید داشته باشد و دانش آموزان باید برای این حضور سحرگاهی و مستمر، به شیوه های مختلف تشویق و ترغیب شوند.

وی ایام بزرگداشت حضرت محمدهلال(ع) را فرصتی مغتنم برای معرفی و شناخت بیشتر این امامزاده دانست و خاطر نشان کرد: رویکرد آستان مقدس باید فرامنطقه ای باشد و ابزارهای ارتباطی جدید می تواند در نشر معارف اهل بیت (ع)، تبلیغ مکتب و توفیق در این رویکرد بکار گرفته شود.

**موقوفه مرحوم نورالدین یداللهی کاشان احیا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: موقوفه مرحوم نورالدین یداللهی کاشان با ۲۶ رقبه مسکونی، ۴ رقبه تجاری و ۱ رقبه آموزشی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال پس از ۷۷ سال احیا شد.

 حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از حقوق موقوفات و واقفان نیک اندیش و با تلاش همکاران واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه کاشان رای له موقوفه مرحوم نورالدین یداللهی پس از ۳ سال صادر شد.

وی در ادامه افزود: براساس رای صادر شده پس از ۷۷ سال وقف نامه مرحوم یداللهی به نفع موقوفه اثبات و تنفیذ شد و زمینه برای احیا موقوفه و اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن محیا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این موقوفه ۲۶ رقبه مسکونی، ۴ رقبه تجاری و ۱ رقبه آموزشی دارد و ارزش این موقوفه و رقبات آن بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا