شهر و جامعهعناوین اخبار

 دو مقوله امنیت و سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، احمد رضوانی فرماندار اصفهان در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که پیرامون پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، برگزار گردید، اظهار داشت: توجه به دو مقوله امنیت و سلامت برای دولت از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا باید اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

رضوانی با تأکید بر اهمیت همکاری دستگاه های مختلف در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، تصریح کرد: دستگاه های مختلف موظفند جهت پیشگیری و کنترل شیوع و ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، با تشکیل کمیته های تخصصی در موارد حیوانی با دامپزشکی و در موارد انسانی این بیماری با مراکز بهداشت همکاری های لازم را انجام دهند.

وی افزود: مدیریت بحران شهرستان نیز باید در آماده باش کامل بوده و بر فعالیت کمیته های تخصصی دستگاه ها، نظارت دقیق، داشته باشد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم آموزش در جهت پیشگیری و کنترل بیماری ها، تأکید کرد: جهاد کشاورزی با برگزاری دوره های آموزشی درخصوص مقابله با بیماری تب کریمه کنگو، اقدام نماید.

رضوانی همچنین خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت و دیگر دستگاه های ذی مدخل باید بر روند کار کشتارگاه های شهرستان نظارت کاملی داشته باشند.

وی بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه پیرامون پیشگیری از شیوع و ابتلا به تب کریمه کنگو، تأکید کرد و گفت: دهیاری ها، شهرداری ها و صدا و سیما باید به طرق مختلف نسبت به آگاه بخشی و اطلاع رسانی در جامعه در ارتباط با این بیماری اقدام نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا