پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارقان دام /تصادف مرگ بار در استان /

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” ستار خسروی”گفت  : در وقوع سرقت به عنف احشام در یکی از مناطق شرقی استان  توسط چندین نفر، تحقیقات تخصصی کارآگاهان این پلیس به صورت جدی آغاز شد.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان چندین نفر هستند که با خودروهای سنگین اقدام به پرسه زدن در محل های دامداری کرده و با شناسائی طعمه های خود به این اماکن حمله ور شده و پس از بستن دست و پای چوپانان و ضرب و شتم آنها، دام ها را سرقت کرده و متواری می شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یکی از این سرقت ها سارقان به طور بی رحمانه ای چوپانی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند که باعث شکستن دست و پای وی شده بود گفت: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای  این باند بسیار خطرناک غیر بومی بوده و پس از سرقت نیز دام ها را برای فروش به استان های دیگر کشور می برند که با یک کار علمی و تخصصی ویژه مخفیگاه های آنها شناسائی و ماموران در چند عملیات همزمان ۹ نفر از متهمان به همراه سردسته باند را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی از توقیف یک دستگاه کامیون و دو دستگاه وانت نیسان که با آن سارقان اقدام به سرقت می کردند خبر داد و اظهار داشت: با اعترافات سارقان دو نفر از مالخران احشام مسروقه که در دو استان دیگر کشور بودند شناسائی و طی دو عملیات وی‍ژه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنان تعداد ۱۶۰ رأس دام مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت های متعدد در شهرستان های اصفهان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا و استان سمنان اقرار کردند گفت: ارزش مجموع سرقت های این باند بیش از پنج میلیارد ریال است.

سرهنگ خسروی اظهار داشت : در این خصوص سارقان و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد ، از علل و عوامل وقوع سرقت احشام عدم توجه دامداران به آموزش های داده شده ، تجهیز نبودن دامداری ها به تجهیزات ایمنی و دوربین مدار بسته، مراجعه نکردن گله به گله دانی یا دامداری و تجمیع دام ها در نقاط قابل دسترس برای سارقان می باشند که به دامدران عزیز توصیه می شود، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی نظیر دوربین مدار بسته،آژیر،زنگ هشدار و … مجهز نمایند، دامداری های مجاور با یکدیگر از زنگ اخبار برای هشدار و اعلام خطر به یکدیگر استفاده کنند و افراد ناشناس و کم سن و سال و کم تجربه به عنوان نگهبان و چوپان دام بکارگیری نشوند.

**تصادف اتوبوس و کامیونت مرگ راننده ای را رقم زد

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا با یک کامیونت خاور و فوت راننده خاور خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : ساعت چهار و ۳۰ دقیقه صبح امروز ماموران پلیس راه “نطنز –بادرود” از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک کامیونت خاور در آزادراه امیرکبیر مطلع و به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این تصادف جاده ای راننده کامیونت خاور جان خود را از دست داد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو توسط راننده اتوبوس و برخورد با کامیونت اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم.

**شهدا آبرو و عزت جمهوری اسلامی اند

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در دیدار با خانواده شهید “علی اکبر صادقی” گفت: شهدا آبرو و عزت نظام اند و سند جمهوری اسلامی ایران با خون شهدا قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” در دیدار با خانواده شهید “علی اکبر صادقی” ضمن دلجویی از مادر شهید گفت:خدمت و سرکشی از خانواده و بازماندگان شهدا از دغدغه ها و سفارشات اکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی افزود: خدمت و سرکشی از خانواده شهدا در واقع یک نوع تجدید عهد با آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و موجب خشنودی و رستگاری در درگاه خداوند متعال و پیدا کردن راه در تاریکی دنیای امروزه است.
این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه همواره باید قدردان فداکاری های شهیدان و خانواده صبور آنان بود، خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق قدردانی و تقدیر از شهیدان و خانواده های آنان ادامه دادن راه آنها و پاسداری از امنیت کشور است که با خون پاک و مقدس شهیدان به ثمر نشسته است.

گفتنی است : در این بازدید که در معیت روسای محترم عقیدتی سیاسی ، حفاظت اطلاعات و مدیر اداری مالی شهرستان انجام شد هدیه ای به رسم یادبود به مادر شهید اهداء شد.

**عدم توجه به جلو یک کشته برجای گذاشت

 رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پیکان در آزاد راه امیرکبیر و فوت راننده ۶۰ ساله آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : ماموران پلیس راه “کاشان-اصفهان” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پیکان در آزاد راه امیر کبیر مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده ۶۰ ساله پیکان جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس عدم توجه به جلو اعلام شده است .

اعمال قانون نزدیک به ۱۲ هزار خودرو ی فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از اعمال قانونی نزدیک به ۱۲ هزار خودروی فاقد معاینه فنی خبر داد.

سرهنگ رضا رضائی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: این پلیس در زمینه کاهش آلودگی هوا اقدامات قابل توجهی را انجام داده که از آن جمله می توان به برخورد قاطع و جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و دارای نقص فنی بود اشاره کرد.

وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۱۱ هزار و ۹۸۱ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی با اعمال قانون روبرو شدند که این تعداد برخورد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشت.

 این مقام مسئول عنوان داشت: براساس جدول جرایم تخلفات رانندگی نداشتن گواهینامه معتبر معاینه فنی وسیله نقلیه در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۵۰۰ هزار ریال  و در سایر شهرها ۳۰۰ هزار ریال است.

سرهنگ رضائی خاطر نشان کرد: براساس بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه وسیله نقلیه ای دارای عیب و نقص فنی بوده و احتمال ایجاد خطر یا وقوع حادثه وجود داشته باشد پس از اخذ پلاک وسیله نقلیه مالک و اختصاص پلاک اعزام به تعمیرگاه، خودرو به تعمیرگاه اعزام و پسر از رفع عیب و اعمال قانون پلاک اصلی به وی مسترد می گردد.

رئیس پلیس راهور استان دودزائی، نداشتن برف پاک کن در هنگام بارندگی، نداشتن زنجیر چرخ در موقع برف و یخبندان، میزان نبودن فرمان، ترمزها و چرخ ها و آج لاستیک و سیستم روشنائی را از جمله نواقص منجر به اعزام خودرو به تعمیرگاه می شود عنوان کرد.

رضائی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۱۰۲۵ دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی توسط ماموران این پلیس پلاک تعمیری دریافت و به تعمیرگاه اعزام شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

 وی از اعمال قانون هزار و ۹۸۰ دستگاه خودرو به علت دودزا بودن در سال ۹۵ خبر داد و گفت: براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودروهایی که دودزا باشند در کلانشهر ها ۴۵۰ هزار ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ هزار ریال جریمه می شوند.

سرهنگ رضائی اجرای جدی طرح زوج و فرد، فرهنگسازی برای ترویج استفاده از موتورسیکلت های برقی و دوچرخه، طرح پیاده راه سازی چهارباغ اصفهان، راه اندازی چند ایستگاه مترو در شهر اصفهان و برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا را از جمله راهکارهائی برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: مطمئناً کاهش آلودگی هوا به ثمر نمی نشیند مگر با همکاری همه مردم و ارگان ها و دستگاه های استان، به طوری اگر مردم برای امورات خود از خودروهای عمومی استفاده کرده و به تبع دستگاه ها نیز در این فرهنگسازی سهیم شوند قطعاً روزهای پاک شهر اصفهان بیشتر از سال های قبل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا