بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

افت شاخص بورس در اولین روز هفته

در معاملات امروز ،شاخص کل بورس  با ۲۲۴٫۳۹ واحدکاهش  در ایستگاه ۸۰,۲۸۸٫۹۰ واحدی متوقف شد. آپ بیشترین تاثیر مثبت و فملی و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

گروه خودرویی:
در معاملات امروز روند بهتری نسبت به دیروز شاهد بودیم.مهمترین علت آن را میتوان اصلاح چند روز اخیر و نزدیک شدن به سطح حمایتی سهام این گروه دانست. مهمترین اتفاق امروز این گروه بسته شدن نماد خودرو به عنوان لیدر گروه می باشد. در معاملات امروز خاذین به حمایت ۱۰۱ خود واکنش نشان داد و حتی در آستانه صف خرید هم قرار گرفت همچنین خپارس در ادامه روند رو به رشد خود در چند روز اخیر امروز نیز با تقاضای قابل توجهی همرا ه بود.

گروه سیمانی:
گروه سیمان در حالی که در ساعات اولیه بازار در محدوده صفر معامله می شد اما در اواسط بازار با افزایش عرضه مواجه شده بطوری که درپایان بازار در دامنه منفی معامله شد. تنها نمادی که در معاملات امروز این گروه بازدهی مثبت و قابل توجهی داشت سکرما با بازدهی پایانی حدود ۳% بود.

گروه پالایشی:
در ادامه روند چند روز گذشته همه سهام این گروه امروز نیز در رنج منفی معامله شدند که مهمترین دلیل این اتفاق کاهش قیمت نفت به کمتر از ۵۰ دلار در واکنش به خروج امریکا از توافق پاریس می باشد.

گروه فلزات اساسی?
در این گروه نیز با توجه به ریزش قیمت های جهانی امروز در دامنه منفی معامله شدندو تنها نماد های فباهنر و فولای با تقاضای بالایی مواجه بودند.در این گروه #فنوال #فمراد و #فزرین قابل بررسی می باشند.

گروه غذایی:?
بر خلاف دیگر گروه های بازار که اکثرا در رنج منفی معامله شدند نماد های این گروه معاملات نسبتا متعادل تری داشتند. نماد غگلستا با حجم خوبی در صف خرید قرار گرفت و همچنین با توجه به رشد اخیر غشهداب این سهم امروز نیز در ادامه اصلاح چند روز اخیر خود در آستانه صف فروش قرار گرفت.

با توجه به تعطیلی دو روزه در هفته جاری در ادامه هفته نیز شاهد معاملات کم حجم در کلیات بازار خواهیم بود و مهمترین اتفاق این هفته می تواند جلسه چهارشنبه شورای پول و اعتبار در مورد کاهش نرخ بهره باشد که در صورت تصویب کاهش نرخ بهره میتواند تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا