پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیگیری استفاده از فاینانس به منظور ساخت خط ۲ قطارشهری/ تجربیات خط یک را در خط ۲ مورد توجه قرار می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه، مهندس جواد شعرباف در جلسه هفتگی کنترل پروژه سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان و ضرورت توجه به این مسئله اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت شهری به موضوع خط دوم قطارشهری توجه جدی صورت داده و تلاش اصلی ما اختصاص بودجه مناسب به منظور ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط است.

وی با بیان اینکه ساخت همزمان ایستگاه‌ها و سایر بخش‌های خطوط مختلف قطارشهری اصفهان مد نظر قرار دارد، ادامه داد: اعتقاد ما این است که اصفهان باید به سرعت در زمینه شبکه قطارشهری به وضعیت مناسبی دست پیدا کند و با توجه به این موضوع، آغاز هرچه سریعتر خط دوم قطارشهری نصف‌جهان در دستور کار قرار گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های فنی خط دوم قطارشهری اصفهان ادامه داد: طول مسیر این خط بالغ بر ۲۴٫۷۵ کیلومتر بوده و اولویت فعلی مسیر ایجاد خط، که شامل ۱۶ ایستگاه میانی آن بوده، ۱۴٫۶ کیلومتر است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های خط دوم متروی اصفهان تصریح کرد: این خط ۲۳ ایستگاه دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در مرحله نخست ۱۶ ایستگاه از این تعداد ساخته شده و به بهره‌برداری برسد.

شعرباف به اهمیت استفاده از تجربیات خط یک متروی اصفهان در ساخت خط دوم اشاره کرد و افزود: همه دست‌اندرکاران خط ۲ متروی اصفهان باید استفاده از تجربیات خط یک را مد نظر قرار دهند و با استفاده از این اندوخته ارزشمند، زمینه ساخت هرچه سریعتر این خط را فراهم کنند.

وی درباره اهمیت استفاده از فاینانس در بحث تجهیزات و سازه‌های قطارشهری اصفهان افزود: یکی از موضوعات مهم درباره خط ۲ قطارشهری اصفهان، مسائل مالی بوده و باید تلاش کنیم که موضوع تأمین اعتبارات از طریق فاینانس خارجی در بخش‌های تجهیزات و سازه‌های این خط به سرعت و با جدیت پیگیری شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه مسائل مالی در خط ۲ قطارشهری از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: با توجه به این موضوع، تلاش می‌کنیم که خط ۲ متروی اصفهان از نظر بودجه، شرایط خوبی پیدا کرده و اعتبارات مورد نظر خود را دریافت کند.

گفتنی است، با بهره‌برداری بخشی از خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون ۱۱ کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا، به ایستگاه تختی می‌رسد.

قرار است که در نیمه نخست سال ۹۶، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی تکمیل شود و تا پایان سال، سایر ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا