بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

ادامه تردیدها در بورس تهران ادامه دارد

در پی افزایش تنش ها در برخی از کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس از یک سو، و عواملی منفی نظیر اقدامات تروریستی در انگلیس و برخی از کشورهای دیگر، کاهش نسبی بهای مواد اولیه ( کامودیتی ها) در بازارهای جهانی … شاهد افت قیمتها و شاخصها در بورس های منطقه ای ( البته به جز بورس تهران) هستیم. ولی ماه رمضان به رکود حاکم بر بازارهای مالی و کالایی ایران عمق بیشتری داده و شاهد کاهش تدریجی شاخصها و سطح عمومی قیمتها در طی روزها و هفته های اخیر هستیم. در این میان، فعالان بازار تا حدود زیادی خوش درخشیده اند و با خریدهای خود به حمایت از دولت و بازار پرداخته و مانع افت بیشتر شاخص طی روزهای اخیر گشته اند بطوریکه در پایان معاملات امروز نه تنها شاخص کل منفی نبود بلکه با افزایش ۴٫۵۸ واحدی همراه بود تا موقعیت خود را در کانال ۸۰ هزار واحدی و ارتفاع ۸۰٫۲۹۳ واحدی حفظ نماید. ارزش معاملات نیز به یُمن خرید و فروش های سنگین صورت گرفته در اوراق خزانه دولتی، بالغ بر ۳۸۰٫۴ میلیارد تومان بود.
و اما کارنامه بورس تهران در پایان معاملات امروز بدین شرح بود:
شاخص کل بورس ۸۰۲۹۳ (۴+) واحد،
ارزش معاملات بورس ۱۰۷۴ میلیارد ریال،
ارزش معاملات فرابورس ۲۷۳۰ میلیارد ریال،
بیشترین تاثیر مثبت در شاخص: فخاس، فملی، تاپیکو
بیشترین تاثیر منفی در شاخص: واتی، وغدیر، وساپا
در گروه مواد غذایی ، لبنیاتی ها در واکنش به اخبار تحریم صادرات مواد غذایی از عربستان به قطر با رشد نسبتا خوبی در مقایسه با بازار منفی امروز مواجه شدند. در این گروه غگلستا، غگل ،غمهرا وغسالم با صف خرید همراه شدند و غشاذر نیز در آستانه صف خرید قرار گرفت.

گروه قندی:?
انتظار میرفت نماد های این گروه با توجه به اخبار مربوط به قطر و تحریم های عربستان در رنجمثبت معامله شوند اما بر خلاف انتظار جز برخی نماد ها مثلقلرست و قهکمت بقیه نمادها با بازدهی منفی رو به رو شدند که مهمترین علت آن را میتوان رکودی که به طور کلی بر بازار حاکم است دانست.

گروه فلزات اساسی:
علت اصلی کاهش قیمت سهام در این گروه را میتوان ادامه کاهش قیمت فلزات جهانی در ادامه روند اصلاح چند روز اخیر خود دانست. به عنوان مثال روی جهانی در ادامه روند اصلاح خود که از قیمت ۲۸۰۰ دلار آغاز گردید، امروز قیمت ۲۴۸۰ دلار را لمس کرد.نکته قابل توجه در این گروه صف خرید فخاس بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت .

⭕️پیش بینی میشوند با توجه به تعطیلات چند روزه هفته جاری فردا نیز شاهد ادامه معاملات کم رمق و کم حجم خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا