شهر و جامعهعناوین اخبار

رتبه نخست شورای اصفهان در کشور /مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ مشخص نیست/صنعت سنگ استان اصفهان به یک جهش در تولید و صادرات نیاز دارد

رسول زرگر پور استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه تاکید کرد:در سال اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم که  شرایط مناسبی  برای فعالیت واحدهای تولیدی استان فراهم می‌کنیم و از قطعی برق واحدها در ساعات پیک مصرف جلوگیری شود.

وی با اشاره به چالش ساعات اوج مصرف برق در تابستان  و قطعی برق برخی از واحدهای تولیدی گفت:بر اساس توافق‌نامه شرکت توزیع برق استان با انجمن‌های سنگ ،آجر و ریخته‌گری مقرر شد که ساعت اوج مصرف واحدهای تولیدی  این بخش به ساعت‌هایکم‌مصرفمنتقل و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود .

وی از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسایل و مشکلات صنف رایانه ایی استان زیرمجموعه شورای گفتگو خبر داد و گفت:متأسفانه برخی از دستگاه‌های  دولتی از خدمات فناوری اطلاعات شرکت‌های معتبر و دارای مجوز استفاده نمی‌کنند و مقرر شد که این موضوع در کارگروه ویژه پیگیری شود.

سهل‌آبادی :شورای گفتگو استان اصفهان در کشور حائز رتبه نخست شد

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان  گفت: شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان برای پنجمین سال پیایی به‌عنوان شورای گفتگو برتر کشور شناخته شد.

وی اضافه کرد:شورای گفتگو اصفهان ازنظر تعداد جلسات و مصوبات در بین تمامی استان‌ها توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

سهل‌آبادی از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان سنگ استان اصفهان متشکل از معدن داران،مدیران واحدهای فرآوری ،صادرکنندگان و تولیدکنندگانماشین‌آلات سنگ خبر داد و گفت:این اتحادیه باهدف تقویت تولید و صادرات سنگ استان در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار مشخص شدن مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ شد و گفت:متأسفانه بسیاری از واحدهای سنگ‌بری که در قالبیک کارخانه‌اند از طریق اتحادیه صنفی مجوز دریافت کردند.

محمود اسلامیان نایب ریس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به حضور گسترده مردم  در انتخابات ریاست جمهوری گفت:حضور با درایت مردم نشان از بلوغ سیاسی است که ضریب  امنیت جمهوری اسلامی را در دنیا  افزایش داد.

وی از اجرای پروژه کناره گذر شرق اصفهان توسط صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت:این صندوق آماده اجرای پروژه‌های عمرانی دارای  بازده در سطح کشور است.

فولادگر:صنعت سنگ استان اصفهان به یک جهش در تولید و صادرات نیاز دارد

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: صنعت سنگ استان اصفهان به یک جهش در تولید و صادرات نیاز دارد.

وی تصریح کرد:پتانسیل بسیاری در  واحدهای فرآوری سنگ دولت‌آباد و محمودآباد وجود دارد که به دلیل کوچک بودن این واحدها با هزینه‌های بسیاری روبروست .

احمدی:از   ۲۰۵۰ واحد فراوری سنگ استان اصفهان  ۱۱۰۰ واحد دارای پروانه تولیدی است

رضا احمدیرییس انجمن سنگ و مدعو شورای گفتگو در این جلسه گفت:استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰  واحد فرآوری سنگ است که ۱ هزار و ۱۰۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان است و حدود یک هزار واحد از امور صنفی مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی اضافه کرد:وجود این تناقض آماری باعث شده که برخی از واحدهای صنفی از اراضی کشاورزی برای فعالیت‌های تولیدی استفاده می‌کنند .

صفاری پور :مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ مشخص نیست

مسعود صفاری پور مدیر دفتر اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت:مرز بین صنعت و صنف در بخش سنگ و فرآوری آن مشخص نیست و لازم است سازمان صنعت،معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی این مرز را مشخص سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا