شهر و جامعهعناوین اخبار

اختتامیه جشنواره قرآنی «یه قاصدک یه آیه» دراصفهان برگزار شد

 حجت‌الاسلام‌ محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان «یه قاصدک یه آیه» در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گفت: یکی از موضوعات اساسی ضعف ادبیات قرآنی در فرهنگ عمومی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات قرآنی تنک ترین قسمت در ادبیات آیینی  کودک و نوجوان است اظهار داشت: هر کس هنر خود را به آموزه های دینی و الهی پیوند زده است  اثر و هنرش ماندگار شده است.

ریس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: باید بتوانیم با شعرهای هنرمندانه خود محبت باورمندانه به قرآن را در سینه کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی از ضبط مجموعه ۲۵ قسمتی مشاعره قرآنی با حضور دکتر اسماعیل آذر  خبر داد که اکنون در مرحله تدوین است و بزودی از سیمای ملی پخش می شود.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: در طول تاریخ  شاعران، شعر خود را به قرآن گره زده اند بطوریکه شاعری همچون فردوسی که فقط حماسه سرا از او یاد می شود بیش از یک هزار و ۲۰۰  بیت شعر برگرفته از قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه شاعر یک هنرمند بین نسل است که نسلها را به هم پیوند می زند، ابراز داشت: آن چیزی که در مجموعه شعر نسل به نسل منتقل می شود  حقیقت عالم هستی  و وحدانیت است.

وی از جمع اندیشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با گسترش فضای مجازی به جایی می رسیم که همه انسانها با جمع اندیشی به اندازه توان خود نقش آفرینی می کنند.

ریس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در آینده ای نزدیک از مجموعه صوتی لالایی های قرآنی رونمایی می‌شود.

یادآور می شود دکتر امیر اسماعیل آذر، با اجرای هنرمندانه و ادبی خود بر غنای  آیین اختتامیه  شعر قرآنی کودک و نوجوان با عنوان «یه قاصدک، یه آیه»  افزود.

گفتنی است اولین شب‌شعر کودک در سطح کشور توسط حوزویان در اصفهان شکل‌گرفته است که جلسات این شب‌شعر به‌صورت منظم هر هفته در حال انجام است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا