شهر و جامعهعناوین اخبار

اصناف و مشاغل تا پایان خردادماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند

مراد امیری با بیان این مطلب افزود :کلیه اشخاص حقیقی باید تا پایان خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره مالیاتی ارسال نمایند .در غیر این صورت مشمول پرداخت اصل و جرایم مالاتی خواهند شد .

وی ادامه داد :در قانون جدید نرخ صفر مالاتی جایگزین معافیت مالیاتی شده است و کلیه مودیان مالیاتی باید اظهار نامه مالیاتی خود را در مدت اعلام شده به اداره دارایی تسلیم نمایند .

وی پیرامون “نرخ صفر مالیاتی” گفت : اگر مؤدیان مالیاتی در زمان مقرر اظهارنامه خود را ارائه ندهند از تمام معافیت‌ها محروم و شامل ۳۰ جرائم غیرقابل بخشش نیز می‌شوند.

امیری با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ ویژه صاحبان مشاغل تصریح کرد: بر اساس بخشنامه جدید ،مودیان در گروه سوم در صورتی که میزان فروش و خدماتشان حداکثر تا  ۱۵۶ میلیون تومان باشد می‌توانند با در خواست استفاده از تسهیلات  این تبصره،اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند و مالیات خود را با ۸درصد افزایش نسبت به سال قبل پرداخت نمایند .بنابراین  این گروه نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارندومی‌توانند مالیات خود را با اقساط ۴ ماهه پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مؤدیان مالیاتی که  از پرداخت مالیات معاف هستند، باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خردادماه تسلیمکنند،اظهار کرده:در غیر این صورت از معاف بودن مالیات محروم و جریمه نیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی‌مان در حال کامل شدن است، افزود: صاحبان گرو‌های اول تا سوم اظهارنامه‌های خود را دقیق وارد کند زیرا امکان رصد میزان درآمدهای مالیاتی فراهم و در همین راستا اداره‌کل پولشویی کشور نیز فعال شده است.

تحقق ۹۲درصد مالیات در سال گذشته

 مراد امیری با بیان اینکه پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی استان در سال قبل  بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در همین راستا توانستیم ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد معادل ۹۲ درصد درآمد استان را محقق کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه موضوع اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت مالیات به یکی موضوعات داغ کشور تبدیل شده است، اظهارداشت: باید بپذیریم که پرداخت مالیات سبب ثبات و برنامه‌ریزی منسجم دولت برای ارائه خدمات مورد نیاز به کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای افزایش درآمدهای مالیاتی فرهنگ‌سازی مناسبی شود، افزود: با این کار مردم با اطمینان بیشتری مالیات فعالیت‌های اقتصادی خود را به دولت می‌پردازند.

امیری پیرامون اظهارنامه‌های مالیاتی تصریح کرد: این امر یکی از جنبه‌های تجاری و اداری کسب و کار بوده و در این راستا نحوه پر کردن و زمان تحویل در میزان پرداختی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به برخی از اصلاحیه‌های جدید خاطرنشان کرد: در گذشته مؤدیان مالیاتی تا پایان تیرماه مهلت داشتند اما اکنون این زمان از تیرماه به خرداد ماه انتقال پیدا کرده و کسبه و اصناف تا پایان خردادماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۹۵ خود را دارند، این تاریخ غیرقابل تمدید است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اصلاح دیگر در ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: در قانون قدیم مشاغل الف، ب و ج داشتیم ولی اکنون در قانون جدید گروه‌های شغلی اول، دوم و سوم داریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیشتر دفاتر قانونی فعالان اقتصادی پذیرفته شد، بیان کرد: در همین راستا فعالان اقتصادی نسبت به گذشته از فعالیت اداره‌کل امور مالیاتی بیشتر راضی هستند.

امیری در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری سرمایه گستران مبنی بر بخشودگی جرائم مالیاتی گفت : تمام مؤدیان خوش حساب و بدحساب با شرط اصل پرداخت مالیات می‌توانند از شرط ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا اگر فردی اظهارنامه جدید خود را اصلاح نکند شامل معافیت مالیاتی نخواهند شد و جریمه نیز می‌شود، بالغ بر ۸۰۰ خیریه در استان شناسایی شده و از مالیات معاف هستند اگر همین خیریه‌ها اظهارنامه پر نکنند شامل معافیت مالیاتی نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان پیرامون ۹ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته خاطرنشان کرد: از این مقدار ۳ درصد مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که سال گذشته در استان بالغ بر هزار میلیارد تومان شد و یک درصد نیز مربوط به طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه امسال شهرداری‌ها به دلیل اینکه بخش مسکن و دریافت و صدور پروانه ساخت به حداقل رسید کمی نگران هستند،تصریح کرد: در موضوع آلایندگی‌ها نیز هر واحدی که آلاینده اعلام شود از آن واحد مالیات و عوارض آلایندگی دریافت می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا