شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشنواره غیررقابتی ” نمایش های بیرونی” با محوریت اخلاق شهروندی/برگزاری دو نمایش “خسرو و شیرین” و “شب پشت پنجره های خیس”/

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، تالار هنر اصفهان به منظور تامین نمایش های مناسب اجرا در فضای بیرونی برای فصل تابستان از علاقه مندان به این حوزه به شرکت در جشنواره غیر رقابتی “نمایش های بیرونی” دعوت به عمل می آورد.
جشنواره “نمایش های بیرونی” با موضوع آزاد و با اولویت “اخلاق شهروندی” و موضوعات غیر تکراری از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری کانون نمایشگران خیابانی وابسته انجمن نمایش استان برنامه ریزی شده است.
علاقه مندان پس از آماده سازی ایده و حضور در کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور استاد “نادر برهانی مرند” نویسنده و کارگردان و بازیگر ایرانی، طی مراحل بعدی در فضایی از فضاهای تفریحی شناخته شده شهری به اجرای نمایش می پردازند.
حضور در جشنواره مشروط به حضور در کارگاه نمایشنامه نویسی بوده که علاقه مندان برای ثبت نام در این جشنواره و کارگاه می توانند تا سوم تیرماه به محل تالا هنر واقع در میدان لاله مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۱۳۳۰۷۰۲۵۶(کانون نمایشگران خیابانی) تماس حاصل کنند.
این کارگاه از ۷ تا ۹ تیرماه برگزار خواهد شد که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۲ تماس بگیرند.

** مجتمع فرشچیان میزبان دو نمایش “خسرو و شیرین” و “شب پشت پنجره های خیس
نمایش های “خسرو و شیرین” و “شب پشت پنجره های خیس” در نیمه اول تیرماه در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به اجرا در می آید.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی تئاتر با بیان این مطلب گفت: نمایش کمدی “خسرو و شیرین” به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ زاد اجرا می شود.
محمدرضا رهبری اظهار داشت: داستان این نمایش از آنجایی شروع می شود که خسرو و شیرین که زوج جوانی هستند قصد رنگ آمیزی آپارتمانشان را دارند، آنها مقدمات لازم را فراهم می کنند اما موانعی سر راهشان قرار می گیرد که ماجرای نمایش را شکل می دهد.
وی افزود: مریم جعفری، کوروش محمدی و امین زارع از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
رییس تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نمایش”شب پشت پنجره های خیس” نیز به نویسندگی و کارگردانی مصطفی شکرانی اجرا خواهد شد.
رهبری ادامه داد: این نمایش داستان یکی از بازماندگان شاهزاده های قاجاری است که دچار توهم شده به طوری که عکسهای اجداد خود را واقعی تر از زن و دخترش می داند و همین علت درگیری بین دختر که امروزی فکر می کند و شاهزاده(پدر)قاجاری شده است.
وی گفت: ناصر طالبی، سارا اشتیاقی و مهسا کاظمی از جمله بازیگران این نمایش هستند که به اجرای نمایش می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: تالار هنر به عنوان دفتر تخصصی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از اجرای نمایش های مختلف در سطح شهر حمایت می کند که در تیرماه نیز از ۱ تا ۱۶ نمایش “خسرو و شیرین” و تاریخ ۱ تا ۸ تیرماه نمایش شب پشت پنجره های خیس” در ساعات ۲۰:۴۵ و ۲۱ در مجتمع فرهنگی فرشچیان به اجرا در می آید.

** پاتوق داغ نوجوانی برنامه ای برای اوقات فراغت نوجوانان شهر
کلاس های آموزشی ویژه رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با عنوان پاتوق داغ نوجوانی در فرهنگسرای نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پاتوق داغ نوجوانی برنامه ای برای اوقات فراغت نوجوان در شهر اصفهان است که ویژه تابستان برگزار می شود.
طراحی سیاه قلم، کار با چرم، کار با نمد، کاریکاتور کارتونی، مهارت های زندگی، قصص قرآن، مهارت های ذهنی، بافت مو، روبیک، عروسک سازی و … از جمله عناوین کلاس های آموزشی ویژه نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال است.
فرهنگسرای نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ویژه رده سنی نوجوان از ۱۵ تا ۱۸ سال، کلاس های آموزشی شامل سفره آرایی، رباتیک و خوشنویسی ویژه پسران، خیاطب دون الگو، کار با چرم و نمد، شعبده فیزیک و … را برگزار می کند.
فرهنگسرای نوجوان به عنوان دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به برگزاری کلاس های آموزش خانواده نیز اقدام کرده که از آن جمله می توان به کلاس های روان شناسی عشق، تیپ شناسی شخصیت، بهبود روابط عاطفی همسران، تربیت کودک و … اشاره کرد.
علاقه مندان برای ثبت نام در هر یک از این کلاس های آموزشی می توانند به محل فرهنگسرای نوجوان واقع در خیابان لاهور، خیابان مفتح شرقی، جنب مدرسه کلاهدوزان مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۰۴۰۳۰ و ۳۲۳۰۴۰۵۵ تماس حاصل کنند.

هفته اول تیرماه/
** اجرای صحنه ای “تفریح من بازی” در پارک های سطح شهر اصفهان
کمیته فرهنگ تفریح و نشاط در هفته اول تیرماه برنامه “تفریح من بازی” را به صورت صحنه ای در پارک های سطح شهر برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مربیان با حضور در برنامه “تفریح من بازی” در سطح شهر و آموزش بسته بازی شامل هاگرگری، تیزچین، ببین و بگو و توپ چین میزبان عموم شهروندان هستند.
کمیته فرهنگ تفریح و نشاط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در قالب طرح تفریح من بازی” از ۳۱ خرداد تا چهارم تیرماه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در پارک های سطح شهر اصفهان به اجرای صحنه ای و آموزش بازی ها می پردازد.
پیست اسکیت آبشار، پارک شهید رجایی، پل خواجو، پل مارنان و پیست پشت خانه هنرمندان به ترتیب مکان های تعیین شده برای اجرای تفریح من بازی است که در تاریخ های ۳۱ خرداد، ۱، ۲ ، ۳ و ۴ تیرماه با حضور عموم شهروندان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا