شهر و جامعهعناوین اخبار

فعالان فرهنگی نباید کار را زمین بگذارند//آتش به اختیار فرهنگی به معنی هرج و مرج نیست

  حجت‌الاسلام محمد قطبی افزود: در ۱۷ خرداد مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان به بحث‌های فرهنگی اشاره کردند که همه باید دغدغه‌های ایشان را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری چه در زمان ریاست جمهوری و چه بیش از دو دهه رهبری نظام دغدغه‌های فرهنگی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایشان بوده و در سالهای اخیر نیز تأکید بیشتری به این موضوع داشته‌اند زیرا فرهنگ جز لوازم اصلی اداره جامعه است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اقتصاد زیربنای توسعه و اداره مملکت است و در کنار اقتصاد مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ دغدغه من است و گاهی این موضوع خواب را از چشمان من می‌برد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که دانشجویان را افسران جنگ نرم معرفی کردند ادامه داد: نخبگان در همه جوامع تأثیرگذار هستند و می‌توانند مسائل فرهنگی را توسعه بدهند.  افسران جنگ نرم با فهمشان می‌توانند کار را پیش ببرند و فعالان فرهنگی نباید کار را زمین بگذارند.

قطبی افزود: واژه‌هایی همچون راهبرد، استراتژیک و جبهه، واژه‌های اصلی میدان جنگ هستند، اما سالها در زمینه‌های فرهنگی هم از این واژه‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نباید از آتش به اختیار فرهنگی هرج‌ومرج و بی‌قانونی را تفسیر کنید زیرا آتش به اختیار فرهنگی در متن قانون است و در فضای منطق کشور این واژه معنا پیدا می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا