پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

نیروی انتظامی و دادگستری دو دستگاه مکمل هم هستند//تهدید و اخاذی در فضای مجازی//کشف مواد مخدر وقاچاق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در حاشیه دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دفتر وی انجام شد گفت:عدالت ، مطالبه جدی و اصلی مردم از حکومت هاست و هر حکومتی نیز وظیفه دارد که به این خواسته آنان تحقق ببخشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در حادثه تروریستی هفتم تیر گفت: شهید بهشتی پایه گذار قوه قضائیه در انقلاب بود و به خاطر اقدامات برجسته ای که در زمینه ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان داشت مورد هجمه دشمنان این نظام قرار گرفت و در نهایت نیز به دلیل بغض و کینه ای که از وی داشتند وی را به شهادت رساندند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دادگستری دو دستگاه مکمل هم هستند اظهار داشت: قطعاً تلاش ها و زحمات نیروهای انتظامی زمانی نتیجه می دهد که عدالت توسط قضات متدین و متعهد اجرا شود.

وی به تعامل خوب دستگاه قضائی و نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت:با هماهنگی خوبی که بین این دو دستگاه وجود دارد به حمد الله امروز امنیت پایداری در سطح استان حاکم است که این امنیت حاصل تعامل بسیار خوب بین دو دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بوده و باید این روند همچنان ادامه یابد.

“احمد خسروی وفا” ، رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات شبانه روزی ماموران سخت کوش نیروی انتظامی استان تصریح کرد: بار اصلی برقراری امنیت ، برخورد با ناهنجاری ها، جرایم و نا امنی ها بر دوش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است و بنای دادگستری نیز بر تعامل و همکاری با نیروی انتظامی می باشد.

**تهدید و اخاذی در فضای مجازی

گ  سرمایه گستران :فردی که با بدست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان قصد اخاذی از او را داشت توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :یکی از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه ای و مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت شخص ناشناسی تصاویر شخصی اش را بدست آورده و با تهدید انتشار تصاویر او در فضای مجازی قصد اخاذی از او را دارد که بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: ماموران پلیس فتا پس از مشاهده مستندات شاکی و بررسی های دقیق و تخصصی متهم را که از اقوام شاکی بود شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: در ا ین رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: تصاویر شخصی و خانوادگی هر فردی در جامعه جزئی از اطلاعات محرمانه او به حساب می آید که می بایست به خوبی از آنها محافظت شود و از انتشار آنها در فضای مجازی خودداری شود.

**توقیف بیش از ۲۶۰ کیلو مواد افیونی در نائین

گ  خبر سرمایه گستران :معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۲۶۷ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد افیونی در عملیات مشترک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدراصفهان و استان سمنان خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه اعضای یک باند حرفه ای سوداگران مرگ در حال انتقال یک محموله مواد افیونی از شرق کشور به استان اصفهان می باشند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر استان اصفهان و استان سمنان قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند حرفه ای قصد داشتند محموله ای را در پوشش خانوادگی از استان اصفهان عبور دهند افزود: در این خصوص سه اکیپ تشکیل و دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان را در یکی از محورهای فرعی شهرستان نائین شناسایی کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با رعایت کلیه موارد امنیتی هر دو خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آنها مقدار ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۱۶۸ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی اظهار داشت : در این عملیات مقدار ۲۶۷ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد افیونی کشف و چهار سوداگر مرگ که یکی از آنها خانم بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی شبانه روز در سرتاسر مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#

**محموله لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

گ سرمایه گستران : فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا افشاری ” گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لنجان حین نظارت بر خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

 وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۶۲ عدد انواع لوازم خانگی خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

 این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۸۰ میلیون ریال اعلام شده است .

 سرهنگ افشاری ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان برخورد با قاچاقچیان کالا را یکی از اولویت های پلیس دانست و از مردم خواست ، هر گونه اطلاعات راجع به کالای قاچاق را به نیروی انتظامی اطلاع دهند .

**دستگیری سارقان منازل در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه ای منزل و کشف هفت میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل اش بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی دو نفر از عاملان وقوع این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این دو متهم در بازجویی های صورت گرفته به سرقت هفت میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند .

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مال باختگان شناسایی شده اند و اموال آنها بازگردانده می شود افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و هر دو سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد :وجوه نقد و طلاجات خود را در بانک ها و صندوق امانات نگهداری کنید ، منزل خود را به تجهیزات پیشگیری از وقوع سرقت مانند دزدگیر ،نرده و حفاظ مجهز کنید و در صورت مشاهده پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف محل زندگیتان موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید .#

**تصادف زنجیره ای ۳ مجروح برجای گذاشت

گ سرمایه گستران : رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده فائو با چهار خودروی سبک و سنگین و مجروحیت سه نفر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده فائو با دو سواری ، یک کامیون و یک اتوبوس در ایستگاه شهید امامی شهرضا مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

 وی افزود: در این حادثه کامیون کشنده فائو با سرعت زیادی با یک سواری ال ۹۰ ،یک پیکان،یک کامیونت ایسوز و یک اتوبوس مسافربری برخورد می کند که متاسفانه دو نفر از سرنشینان پیکان و یک نفر از سرنشیان کامیونت مجروح شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این حادثه چهار خودرو در ایستگاه توقف کرده بودند که کامیون کشنده به شدت با آنها برخورد می کند افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم توانایی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سرهنگ پورقیصری از کلیه رانندگان مخصوصا رانندگانی که در عرصه حمل و نقل مسافر یا بار فعالیت می کنند خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث جاده ای نباشیم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا