پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره ای که مردم را به سینماها کشانده است//صف های طولانی پشت گیشه های سینمای کودک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ستاداطلاع رسانی سیامین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوان،اشتیاق اصفهانی ها این روزها که تقریبا نیمی از فیلم ها به نمایش درآمده است، زیاد است، اکران فیلم هایی که بر حسب سلیقه هر سنی باعث شده صف های طولانی را جلوی گیشه ها رقم بزند.

حتی گرما هم نتوانسته قدری از جمعیت را کاهش دهد، سالن ها پر شده از والدین و فرزندانی که مشتاقانه این رویداد را دنبال می کنند. گویی دلشان نمی خواهد این روزها تمام شود چرا که سینمای کودک نادر است و کم .

این موضوع برای روزهای داغ جشنواره امسال قابل پیش بینی بود. به گفته خیلی ها به دلیل کیفیت مناسب فیلم های امسال مردم بیشتر روی خوش به سینماها نشان داده اند، مثال ها هم روشن است با یک حساب سرانگشتی و نگاهی گذرا به وضعیت سینماهایی که میزبان فیلم های جشنواره کودک هستند می توان فهمید که این روزها رونق خوبی در سینماها شکل گرفته است. رونقی که تا چند روز پیش از این قابل مشاهده نبود.

سینماداران هم از این موضوع راضی هستند، گویی جشنواره کودک بزرگ و کوچک را در گرماگرم روزهای گرم اصفهان شاد کرده است.

آمدن دوباره جشنواره کودک به اصفهان خانواده ها را هم دور هم جمع کرده است. نمونه آن خانواده اصلانی است، آنها هیچوقت باهم به سینما نمی آمده اند، اما شادی که در شهر ایجاد شده و علاقه ای که برانگیخته باعث شده که پدر خانواده که به گفته خودش ۲۰ سال بوده به سینما نرفته را با فیلم هایی که بچه هایش دوست دارند پیوند دهد.

علت این موضوع را که از او جویا شویم، خودش هم نمی داند ولی می گوید: خب بعضی وقت ها پیش می آید انگار جشنواره کودک با بقیه مناسبت ها فرق می کند، بچه ها علاقه به سینما دارند ما هم با آنها هم صدا شدیم.

زهرا همسرش هم با این موضوع موافق است، آنها صاحب ۴ نوه و دو پسر و یک دختر هستند و تفریح امروزشان این است که همه باهم به سینما بیایند تا هم از لذت بردن نوه ها خوشحال شوند و هم جشنواره کودک را دنبال کنند. به نظر آنها فیلم ها اینقدر تنوع دارد که می توانی هر کدام را بخواهی انتخاب کنی . مطابق با هر سن و سالی و این برای همه خوب است به خصوص فیلمهایی که بچه ها می توانند همراه با والدینشان ببینند.

بقیه سینماها هم دست کمی از شلوغی ندارند، هر کدام به نوعی گیشه های شلوغ را مثال می زنند و افرادی که در این گرما و شلوغی باز هم در صف ایستاده اند تا فیلم مورد علاقه شان را ببینند.

میلاد و برادرش در حال ورق زدن فهرست فیلم های جشنواره هستند، آنها هر دو انیمیشن کار می کنند و هم از کارگاه ها و هم از فیلم های انیمیشنی که در جشنواره نمایش داده شده راضی هستند. به نظر آنها جشنواره توانسته برای همه اقشار و خانواده ها در هر شغل و سمتی جذابیت ایجاد کند و این یکی از ویژگی های خوب جشنواره کودک است .

اگر از بالا نگاه کنی خیلی چیزها دستگیرت می شود. جشنواره کودک بیشتر از آنچه که فکرش را بکنی به سینماها شور و نشاط بخشیده و گویا سالن های خلوت را زنده کرده است.جوانانودخترانوپسران و بچه هایی که با خانواده هایشان آمده اند و حالا عاشق سینما شده اند. به گفته خیلی ها کاش هر روز جشنواره بود تا نشاط از سینماها و شهر رخت برنمی بست…

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا