شهر و جامعهعناوین اخبار

راه اندازی نخستین مرکز کسب و کار و فناوری استان اصفهان پس از ۱۲سال

محمد جواد بگی در خصوص برنامه های آینده شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: راه اندازی شهرک تخصصی گیاهان دارویی در محور اصفهان – تیران، نخستین شهرک تخصصی داروسازی در جنوب اصفهان و  نخستین شهرک فراوری عناصر راهبردی در شرق اصفهان و نخستین شیمی پارک تخصصی در شهرضا اعلام کرد.

وی ادامه داد :در سال های گذشته بدلیل برخی مسائل و فشار تعدادی از مسئولان، شهرک های صنعتی در برخی شهرستان ها ایجاد شد که هیچ مزیتی ندارند.

وی با بیان اینکه این قبیل شهرک ها در دولت های قبل به وفور در استان ایجاد شد، افزود: این شهرک ها که حدود ۳۰ شهرک است، قابلیت واگذاری به واحدهای صنعتی یا جذب سرمایه گذاری ندارند هرچند از ۲ سال گذشته طرح های تشویقی برای احیای آنها در پیش گرفته شده است که به احتمال زیاد ۲۰شهرک از این ۳۰شهرک  فعال خواهندشد

به گفته وی، با اجرای سیاست های تشویقی حدود ۲۰ شهرک از میان شهرک های مذکور در مسیر راه اندازی قرار دارد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی به عملکرد این شرکت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۳۹۹ قرارداد برای واگذاری زمین با مساحت ۶۸۵ هکتار و جذب سرمایه ۴۲هزار و ۶۰۱ میلیارد ریالی صورت پذیرفته که  از میان آنها یک هزار و ۱۳۶ واحد صنعتی با اشتغال هشت هزار و ۵۰۰نفر به بهره برداری رسیده است .

بگی با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد از اراضی شهرک های صنعتی استان دارای سند مالکیت است،تصریح کرد: در این مدت علاوه بر افزایش ظرفیت آبرسانی در شهرک های صنعتی استان ، ۱۳ شهرک نیز به شبکه گاز رسانی متصل، هفت شهرک مجهز به فیبرنوری و ۶ تصفیه خانه نیز در شهرک ها ایجاد شد.

به گفته مدیرعامل شهرک های صنعتی اصفهان  ۶ تصفیه خانه از ۱۲ تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان در دولت یازدهم ایجاد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن ۱۸۰ هکتار به فضای سبز شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: ۱۱۰ هکتار از اراضی نیز بدلیل عدم پیشرفت طرح های صنعتی، خلع ید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ما در استان بدنبال اضافه کردن ‘شهرک های صنعتی سیاسی’ که قابلیت واگذاری و جذب سرمایه ندارند، نیستیم،افزود: تاکنون ۷۶ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا