پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

در زندان ها ۹۵درصد کار فرهنگی و ۵درصد کار پلیسی انجام می شود

اسدالله گرجی زاده بابیان این مطلب افزود:زندان‌ها در جامعه اسلامی با سایر اقصی نقاط جهان متفاوت است،به طوری که در کشور ماو از جمله در اصفهان  زندان ها ، ۹۵درصد کار فرهنگی و ۵درصد کار پلیسی انجام می دهند .

وی ادامه داد : مسائل فرهنگی و قانونی در زندانی شدن افراد تأثیرگذار است، لذا باید در زمینهٔ فرهنگ‌سازی گام‌های اساسی برداشت که نتیجه آن کاهش زندانیان خواهد بود.

گرجی زاده بابیان اینکه قوانین زیادی در کشور وجود دارد ولی ممکن هست به‌درستی اجرا نشود، گفت: اگر قوانین به خوبی اجرا شود ،تعداد زندانی ها کم خواهند شد .

وی در خصوص حمایت از خانواده زندانی ها گفت : اگر از زن و فرزند فرد زندانی حمایت‌های لازم صورت نگیرد احتمال گرایش آن‌ها به تخلف‌ها وجود دارد، خانواده زندانی ها گناهی مرتکب نشده اند و نباید با چشم بد به  خانواده آن ها نگاه کرد، جامعه باید درک درستی از خانواده زندانی داشته باشد و آن  ها را از خود زندانی جدا بداند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان ادامه داد :باید از خانواده زندانی ها در زمینه های مختلف درمانی، فرهنگی، تأمین اجتماعی و …  حمایت کرد و آن را به حال خود رها نکنیم.

گرجی زاده یکی از مشکلات زندانی ها را پس از آزادی سوءسابقه آن ها دانست و گفت : زندانی برای تربیت و تنبیه شدن به زندان می آید و نباید  پس از آزادی با مشکلات مختلف از جمله کاری روبه رو شود  ونباید فقط برای سوءپیشینه این افراد را از جامعه طرد کرد؛به گفته گرجی زاده سازمان زندان‌ها تمام تلاش خود را برای اصلاح این افراد انجام می‌دهداما درصورتی که زندانی پس از آزادی فقط به دلیل سابقه قبلی از جامعه طرد شود و با مشکل مالی و بیکاری روبه رو شود ممکن است دوباره مرتکب خطا

شود و به زندان بیفتد .

 وی بیان کرد : ما زندانیانی داریم که در زندان حافظ قرآن و نهج‌البلاغه شده‌اند، لذا جامعه باید از آن‌ها حمایت‌های لازم را داشته و دست رد به آن‌ها نزند تا بتوانند در شغل مناسب فعالیت کنند و دوباره به انجام جرم و بزه گرایش پیدا نکند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: سال گذشته، ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی به زندان داشته‌ایم که نسبت به سال ۹۴ حدود ۱٫۸ درصد کاهش داشته ایم .

وی  با بیان اینکه ۸۱ درصد ورودی زندانیان در سال ۹۵ فاقد سوپیشینه بوده اند و برای اولین بار به زندان آمده بودندگفت :از این تعداد ۹۶ درصد مرد و چهار درصد زنبودند ،همچنین ۵۷ درصد زندانیان متأهل وسه درصد بی‌سواد بوده‌اند.

وی در مورد مرخصی‌های سال ۹۵ به زندانیان، گفت: ۵۷ هزار و ۶۰۰ مورد مرخصی به زندانیان استان داده‌شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر زندانی مرخصی در سال ۹۵ رفته‌اند که مجموع روزهای مرخصی رفته ۵۶۳ هزار روز می‌شده است.

گرجی زاده از بازدید بیش از دو هزار مورد توسط قضات از زندان‌های استان در سال ۹۵ خبر داد، گفت: ۲۹ هزار نفر در سال ۹۵ از بند زندان رهایی یافته‌اند.

وی ادامه داد:در سال گذشته  ۱۰ هزار و ۲۰ موردآزادی مشروط ، ۴۳۰ نفردر ایام ماه مبارک رمضان توسط  خیرین آزاد شدند .

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان از حافظ قرآن شدن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان استان اصفهان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۱۵ نفر ادامه تحصیل داده‌اند، همچنین شش هزار و ۳۸۴ نفر هم مشغول اشتغال مولد شده‌اند.

گرجی زاده افزود: سه هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و یک هزار و ۱۳۵ خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته‌اند.

وی گفت :در سال گذشته  دو میلیارد تومان حقوق به ۶ هزار و ۳۸۴ اشتغال مولد پرداخت نمودیم که ۱۸درصد بیشتر از سال ۹۴بوده است .

گرجی زاده در مورد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زندانی های استان نیز گفت : ۳۵۱ هزار ویزیت پزشک، ۱۲ هزار مورد خدمات دندانپزشکی و تعداد بالایی هم خدمات تخصصی پزشکی به زندانیان استان ارائه‌شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان بابیان اینکه از سال ۸۰، شش هزار و ۳۰۰ نفر توسط ستاد دیه استان آزادشده‌اند، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳۰ نفر به دست خیران و گذشت شکات از بند زندان رهایی یافته بودند.

گرجی زاده در رابطه با بیشترین جرائم زندانی های اصفهان اظهار کرد: مواد مخدر با ۲۶ درصد در رتبه اول ورودی‌ها هستند و ۵۰ درصد موجودی‌ها در زندان‌های استان مرتبط با این جرم است، سرقت با ۲۰ درصد، جرم علیه اشخاص ۱۴ درصد و محکومیت‌های مالی با ۱۳ درصد در جایگاه‌های بعدی قراردارند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: تعداد زندانیان در زندان مرکزی سه برابر ظرفیت ممکن هست که کار اصلاح و تربیتی را با مشکل روبرو می‌کند.

گرجی زاده بابیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ عنوان مجرمانه منجر به زندان وجود دارد، تأکید کرد: مردم نباید مُصر در فرستادن افراد به زندان باشند؛ زندان را باید به‌عنوان آخرین راهکار در نظر گرفت و از طرق دیگر برای اصلاح افراد باید گام برداشت.

مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان بابیان اینکه یک هزار و ۷۳۴ از زندانیان در سال ۹۵ عفو خورده‌اند، گفت: ۱۲۰ مورد از زندانیان در سال ۹۵ به دلیل پایان حبس و رضایت شاکی پس از مرخصی به زندان بازنگشته‌اند.

گرجی زاده از بهره‌برداری زندان نجف‌آباد با ظرفیت ۷۵۰ نفر خبر داد و افزود: زندان کاشان نیز با هزینه ۳۲ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است اسدالله گرجی زاده مدیرکل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان به عنوان مدیر و کارمند نمونه دستگاه قضایی کشور در سال ۹۶ معرفی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا