پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

۷۰درصد مساجد گلپایگان، موقوفه دارند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد مساجد و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان دارای موقوفه و درآمد هستند.

وی ادامه داد: مسجد حجت الاسلام موقوفه‌ای به نام میرزا یحیی خان دارد و می‌توان گفت بزرگترین موقوفه سطح استان و یا شاید کشور را این مسجد به خود اختصاص داده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه درآمد موقوفاتی که متعلق به مسجد حجت الاسلام است در سه بخش تعمیرات، روضه خوانی و هزینه‌های جاری مسجد هزینه می‌شود، ادامه داد: یک پنجم موقوفه لهرامش متعلق به امامزاده ۱۷ تن و مابقی مربوط به مسجد حجت الاسلام است که از وقف نامه جداگانه برخوردار است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری گفت: نمی‌توانیم پول‌هایی که به عنوان پذیره از مستاجران موقوفات دریافت می‌کنیم را در مسجد هزینه کنیم، بلکه باید موقوفه‌ای جدید را برای مسجد خریداری کنیم. برای مثال سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از هتل جهانگردی که در یکی از موقوفات این مسجد ساخت شده است دریافت کردیم که با آن موقوفه‌ دیگری را در شهر اصفهان به نام مسجد خریداری و وقف مسجد کردیم

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا