پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح “نشاط معنوی” در ۲۲ بقعه متبرکه کاشان برگزار می‌شود/عملیات گاز رسانی امامزادگان سلطان گروه آباد(ع)نطنز انجام شد/تثبیت مالکیت ۵ موقوفه و رقبه دیگر شهرستان برخوار/طرح نشاط معنوی خمینی شهر در ۴ امامزاده این شهرستان اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شهر و روستای شهرستان کاشان برگزار می‌شود اظهار داشت: طرح نشاط معنوی در ۲۲ بقع متبرکه کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹ بقعه در شهر و ۱۳ بقعه در روستاها قرار دارند، افزود: امامزاده ولی بن موسی کاظم(ع) راوند، سلطان امیر احمد(ع)، هارون بن موسی(ع)، امامزاده علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان از جمله بقاع متبرکه هستند که این طرح در جوار حرم مطهر آن ها اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه جامعه هدف طرح نشاط معنوی کودکان و نوجوانان تا مقاطع راهنمایی هستند، خاطرنشان کرد: کلاس‌های اعتقادی، دینی، مذهبی، احکام، قرآن و غیره از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در طرح نشاط معنوی است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی با بیان اینکه دو مبلغ از شهر قم به کاشان جهت اجرا و مدیریت برنامه‌های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرک کاشان اعزام شدند، تصریح کرد: یک مبلغ به صورت ثابت در مشهد اردهال کاشان قرار دارد و مبلغ دیگر به صورت چرخشی در بقاع متبرکه کاشان حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بقیه بقاع متبرکه مبلغان بومی هستند، ابراز داشت: در این طرح و در کلاس‌های برگزار شده جوایزی داده می‌شود و در صورت مهیا بودن شرایط زمینه اعزام شرکت کنندگان به اردو مهیا می‌شود.

**عملیات گاز رسانی امامزادگان سلطان گروه آباد(ع)نطنز انجام شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: به همت خیرین نیکوکار عملیات گاز رسانی امامزادگان سلطان گروه آباد(ع)نطنز انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: پس از پیگیری های انجام شده عملیات به همت خیرین نیکوکار عملیات گاز رسانی امامزادگان سلطان گروه آباد(ع)نطنز انجام شد.

وی ادامه داد: این عملیات به مساحت ۱۳۰ متر طول و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال و در قالب طرح مودت جهت تامین انرژی گرمایشی این امامزاده جلیل القدر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: اطلاق نام گروه آباد به این زیارتگاه به این دلیل است که به روایت معتمدین، عده و گروهی از امامزادگان در این مکان مدفون می باشند و آستان امامزادگان سلطان گروه آباد (علیهم السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان کرکس، روستای اوره (۹ کیلومتری نطنز) واقع شده است.

**تثبیت مالکیت ۵ موقوفه و رقبه دیگر شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: جهت حراست و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش ۵ سند تک برگی به مساحت ۳۳۰۰ متر مربع و به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال برای موقوفات و رقبات شهرستان برخوار اخذ شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در راستای تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات شهرستان برخوار با هدف صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش و اجرای امینانه نیات واقفان ۵ سند تک برگی برای موقوفات و رقبات این شهرستان اخذ کرده است.

وی ادامه داد: این اسناد برای سه ملک تجاری مطعلق به موقوفه مسجد مسلم بن عقیل، مسجد جامع شهر کمشچه و مسجد خاتم النبیا کمشچه به مساحت ۳۳۰۰ متر مربع و به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال اخذ شده که اطلاعات این اسناد در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است.

**طرح نشاط معنوی خمینی شهر در ۴ امامزاده این شهرستان اجرا می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: طرح نشاط معنوی شهرستان خمینی شهر طی مراسمی در جوار حرم امامزاده سید ابراهیم(ع)درب سید خمینی شهر افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه افتتاحیه طرح نشاط معنوی شهرستان خمینی شهر در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع)درب سید با همکاری مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سید ابوالحسن(ع) دستگرد برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام نیکو کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خمینی شهر در تشریح طرح نشاط معنوی و برنامه های متنوع پیش بینی شده جهت غنی سازی اوقات فراغت در جوار بقاع متبرکه شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: طرح نشاط معنوی در چهار بقعه متبرکه منتخب شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی ادامه داد: تعدادی از بقاع متبرکه دارای ظرفیت لازم نیز به عنوان مقصد اردوی زیارتی و آموزشی در شهرستان در نظر گرفته شده که طبق برنامه ریزی  صورت گرفته افراد فعال در طرح نشاط معنوی به این اردوها اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: در این طرح کلاس های آموزشی، قرآن کریم، احکام، سرگرمی و مسابقه و..‌   در غالب کارگاه های آموزشی می شود که در پایان این طرح هدایایی به رسم یادبود به برگزیدگان کلاس های مختلف اهدا می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا