شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای پرقدرت نمایش “بی درزمان” در روز نخست جشنواره/کارگردان نمایش «نون،واو،الف ومیم» تئاتر باید به روز شود/چهار نمایش در روز دوم جشنواره منطقه ای تئاترسوره در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، احسان جانمی کارگردان “بی درزمان” اجرای گروه خود را پرقدرت خواند و گفت: این اجرا بسیار پرتمرکز، تمیز و پر انرژی بود و شاید بتوان آن را یکی از حرفه‌ای ترین اجراهای جشنواره منطقه ۳ خواند.

وی افزود: موسیقی و صحنه و ورود بازیگران به جا بود و من بسیار از این اجرا راضی هستم ، اینکه اجرای من کار دیگر اجراها را سخت می کند مشکل من نیست، این مشکل رقابت است که در هر جشنواره ای وجود دارد.

احسان جانمی کارگردان این نمایش در خصوص داستان این نمایش تصریح کرد: داستان این نمایش، داستان روحانی مبارزی است که عاشق دختر خانواده ای ثروتمند است و در تعارض و تضاد مبارزه و عشق است و در واقع رسیدن یک عشق کوچک به عشق بزرگ است.

وی در مورد اسم نمایش توضیح داد: زمان بر اینگونه انسانها حادث نیست و آنها می تواند طی الارض کنند و زمان و مکان بر آنان حادث نیست و آنها فراتر از انسانهای عادی حرکت می کنند.

این کارگردان اصفهانی خواستار راه اندازی و مدیریت سالن های تئاتر در ساختمان های حوزه هنری استان اصفهان شد و پیشنهاد برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر سوره را در ساختمان سعدی و سوره حوزه هنری استان اصفهان داد.

**کارگردان نمایش «نون،واو،الف ومیم»

تئاتر باید به روز شود

حسین گلچین زاده، کارگردان تئاتر «نون، واو، الف و میم» از استان خوزستان در جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان گفت: من معتقدم که همانطور که تکنولوژی ارتباطی (تلفن همراه) پیشرفت کرده است، تئاترما نیز باید به روز شود و طبعا یک هنرمند اگر خودش را به روز نکند از غافله عقب خواهد ماند.

کارگردان نون،واو،الف ومیم درادامه گفت: باید ابزار به روز را در اختیار هنر قرار داد با توجه به اینکه ما دارای صبغه زیادی در هنر تئاتر  هستیم و میراث گرانبهای تعزیه و نمایشنامه های روحوضی را داریم که می توانیم از آنها الهامات خوبی بگیریم.

این کارگردان افزود: اگربخواهیم مخاطب عام تئاتر افزایش یابد، باید از شعارزدگی در تئاتردوری کنیم و تئاتر هایمان چشم نوازتر باشد.

وی با اشاره به موضوع نمایش خود که انقلاب اسلامی است ادامه داد: همیشه به تفکرات مختلف در زمان انقلاب می اندیشیدم و این سوال برایم  ایجاد شده بود که چگونه از میان این همه تفکر از جمله کمونیست و غیره،  مسلمانان  توانستند موفق شوند؟ همین باعث شد که کارگردانی این تئاتر را قبول کنم.

وی خاطرنشان کرد:. شخصیت اصلی این نمایش علی نام دارد ، فردی که از پوچی به اسلام می گراید و به یک مبارزگر تبدیل می شود.

این کارگردان با سابقه تئاتر پیرامون اینکه شیوه های اجرایی و گره های متن باعث می شود که تماشاچی با موضوع این تئاتر  همذات پنداری کرده و به نوعی نوستالژی افراد را نشان می دهد که تا آخر نمایش با آن همراه می شوند تصریح کرد: پیش بینی می کنم که این تئاتر  با استقبال مخاطبان روبرو شود.

گلچین زاده تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باعث می شود تئاتر های ما در شهرستان ها با کیفیت نباشد تکراری بودن و سفارشی کار کردن برخی از کارگردان ها است.

گفتنی است، نمایش “نون ، واو، الف ، میم” در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در پلاتوی تالارهنر اصفهان به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه رفت.

**چهار نمایش در روز دوم جشنواره منطقه ای تئاترسوره در اصفهان

روز دوم جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان ، چهار نمایش از استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان در تالار هنر این شهر به روی صحنه می روند.

 در صبح روز دوم (یکشنبه ۲۵ تیر ماه ) نمایش “نون ، واو ، الف ، میم” به نویسندگی سید محمد مصطفی موتورچی و به کارگردانی حسین گلچین زاده از خوزستان به مدت ۶۰ دقیقه در پلاتوی تالار هنر به روی صحنه رفت.

پس از آن نمایش “سنگ ها برستون ایستاده اند” نوشته صابر محمدی به کارگردانی ریحانه بارانی به مدت ۵۰ دقیقه از کهگیلویه و بویراحمد در تالار اصلی به اجرا در می آید.

اجراهای بعدازظهر که از ساعت ۱۸ آغاز می شود به ترتیب نمایش “رنج قالی ” نوشته و کارگردانی ایمان ملکی پور است که به مدت ۴۵ دقیقه در پلاتوی تالار هنر بر صحنه می رود، آخرین نمایش روز دوم جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان ، اجرای نمایش “چادری برای نجیمه” کاری از استان هرمزگان است که نوشته حسن ذاکری و به کارگردانی حسن سبحانی مینایی در تالاراصلی به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا