پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان مینیاتور شهرهای ایران است/ نصف جهان را باید روی چشم نگاه داشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، خسرو معتضد تاریخ نگار و پژوهشگر تاریخ با مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

این مجری – کارشناس رشته تاریخ برنامه های تلویزیونی در این دیدار با بیان اینکه بلدیه ها در تاریخ ایران سابقه ای طولانی دارند، اظهار کرد: نخستین بلدیه ها در شهرهایی مانند تبریز و اصفهان بوجود آمده و کلمه شهرداری نیز از سال ۱۳۱۵ به جای بلدیه قرار می گیرد.

وی اصفهان را یکی از زیباترین و مهمترین شهرهای ایران ذکر کرد و افزود: از آنجایی که اصفهان شهری بسیار مهم در تاریخ ایران و دارای ظرفیت های بسیار زیاد پنهان تاریخی است باید بیش از گذشته به مردم معرفی شود.

که کمیته رفع خطر از درختان شکننده به طور مرتب از این درختان بازدید می کند.

وی به کاشت چمن های مقاوم به کم آبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط کم آبی کلکسیونی از ۵۵۰ نوع چمن ایجاد شد که پس از بررسی شرایط اصفهان ۱۶ رقم مقاوم به کم آبی انتخاب و نسبت به تکثیر آنها اقدام شد.

این مقام مسئول شهری بیان کرد: در ایستگاه تحقیقاتی توانسته ایم گونه های درختی که نیاز آبی پایین دارد به اصفهان بیاوریم و تکثیر کنیم چراکه اگر قرار باشد سرانه ۲۶ متر مربعی فضای سبز در اصفهان را حفظ کنیم نیاز به ۱۲۰ هکتار توسعه در سال داریم.

وی افزود: بلوط زاگرس یا بلوط همیشه سبز یکی از گونه های مقاوم به کم آبی است که در محدوده کوه صفه کاشته شده و به خوبی پاسخگوی نیازهای شهر اصفهان بوده است.

وی اضافه کرد: جاهایی که از لحاظ استاندارد، شرایط خوبی داشت نیز درختکاری شد به طوری که  ۷۵۰ هزار درخت و درختچه طی ۲ سال گذشته در فضاهای موجود به صورت تک درخت، کپه ای و درختچه ای کاشته شده است.

سلیمانی پور اظهار کرد: با توجه به شرایط کم آبی همچنین استفاده از آب های نامتعارف مثل پساب در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اعتباراتی از سوی شهرداری برای توسعه تصفیه خانه هایی که با هدف تصفیه پساب در ۴ تا ۵ نقطه اصفهان می تواند تأسیس شود، اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کلکتورها یا همان لوله های بزرگ انتقال آب که به صورت حلقوی بتواند فضای سبز شهر را دور بزند در دستور کار قرار گرفته که اکنون ساخت تعدادی مخازن در دست اجراست بنابراین امیدواریم بتوانیم با داشتن آب پایدار در حفظ فضای سبز موجود کوشا باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا