پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کمپین یاوران وقف در شهرستان برخوار راه اندازی شد/افتتاح طرح نشاط معنوی فریدن با برگزاری مسابقه دوچرخه سواری/کمپین یاوران وقف در شهرستان برخوار راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: نشستی با حضور مربیان قرآنی شهرستان برخوار که در اجرای ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اداره اوقاف و امور خیریه برخوار همکاری دارند در محل این اداره برگزار شد.

وی افزود: این نشست با هدف بررسی مسائل مربوط به اجرای ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان برگزار شد همچنین در این جلسه مقرر شد تا مربیان همکار در این طرح جهت استفاده از آخرین متدهای روز برای تدریس در رشته های مختلف قرآنی به دوره تخصصی مربیان قرآن کریم در شهر قم که وابسته به امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است اعزام شوند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه به نیاز مالی برای گسترش فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان برخوار اشاره کرد و خاطر نشان شد: با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه از اعتبارات دولتی جهت اجرای برنامه های قرآنی محروم است و برنامه های قرآنی نیازمند تامین مالی است در این نشست کمپین یاوران وقف قرآنی شهرستان برخوار با هدف ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقف های قرآنی در راستای تامین هزینه های اجرای برنامه های قرآنی توسط اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان راه اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی ادامه داد: در این نشست خانم رفیعی به عنوان مسئول این کمپین انتخاب شد که در همین راستا مقرر شد تا وی جهت ترویج فرهنگ وقف و همچنین ایجاد موقوفاتی برای تامین هزینه های برنامه های قرآنی در این شهرستان از ظرفیت های فضای مجازی و بومی این شهرستان جهت حضور فعال خیرین و واقفان نیک اندیش استفاده نماید.

وی به آغاز ششمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قران کریم در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در شهرستان برخوار با حضور ۴۵۰ نفر دانش پژوه قرآنی و همچنین با همکاری ۱۲ مربی قرآن کریم شهرستان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل خوانی قرآن کریم، حفظ موضوعی و… و در ۵۰ کلاس آغاز شده است که این طرح در جوار بقاع متبرکه شاخص شهرستان و همچنین با همکاری و مشارکت چند موسسه قرآنی شهرستان اجرا می شود.

**مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) در امامزاده سیده صالحه خاتون(س)ازان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: همزمان با سالروز امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری این امام همام در جوار حرم مطهر امامزاده سیده صالحه خاتون(س)ازان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علیرضا رئیسی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تباناک آسمان امامت و ولایت ویژه برنامه عزاداری این امام همام در  کنار بارگاه ملکوتی امامزاده سیده صالحه خاتون(س) ازان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مراسم  سوگواری روز پنج شنبه۲۹  تیر ماه همراه با اقامه جماعت نماز ظهر و عصر و با مداحی مداحان اهل البیت(ع) در جوار آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: آستانه امامزاده سیده صالحه خاتون (علیها السلام) در شهرستان شاهین شهر و میمه و در روستای ازان واقع شده است.

**وقف چهار قفیز زمین مزروعی در کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: چهار قفیز زمین مزروعی و چهارسرجه آب در روستای جوشقان استرک کاشان وقف شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: واقف خیراندیش عزیزالله کاردان با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه کاشان همگی ششدانگ چهار قفیز زمین مزروعی واقع در دشت بالا  و چهارسرجه آب چشمه روستای جوشقان استرک را وقف کرد.
وی افزود: براساس وقف نامه ای که توسط واقف نیک اندیش آن تنظیم شده است عواید حاصل از این موقوفه در جهت تامین مخارج روضه خوانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام مصرف می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: ارزش این موقوفه بالغ بر یکصد میلیون ریال می باشد و همچنین این موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف وامور خیریه نیز به ثبت رسیده است.

**افتتاح طرح نشاط معنوی فریدن با برگزاری مسابقه دوچرخه سواری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: طرح نشاط معنوی شهرستان فریدن همزمان با برگزاری مسابقه دوچرخه سواری و با حضور نوجوانان فریدنی در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: مسابقه دوچرخه سواری نوجوانان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی شهرستان فریدن برگزار شد که همزمان با این مسابقه این طرح نیز به صورت رسمی در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در این مسابقه نوجوانان مسیر ۷ کیلومتری را از بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) داران تا فلکه امیر کبیر این شهر را رکاب زدند و در پایان نیز به نفرات برتر این مسابقه جوایزی نیز اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: این مسابقه در راستای ایجاد نشاط و با رویکرد تقویت انگیزه شرکت کنندگان در این طرح از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن خاطر نشان شد: امسال نیز همچون سال های گذشته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح نشاط معنوی را با محوریت بقاع متبرکه شاخص این شهرستان در رشته های علمی، قرآنی، آموزشی، درسی و همچنین برگزاری اردوهای تفریحی و سیاحتی در جوار بقاع متبرکه دارای ظرفیت این شهرستان برگزار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه به پیروی از منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی و با محوریت بقاع متبرکه و برگرفته شده از تعالیم اسلامی و انقلابی و همچنین با رویکرد تقویت روحیه فرهنگی و مذهبی در ایام تابستان تا پایان مرداد ماه با هدف ایجاد انگیزه های مذهبی و اسلامی ویژه قشر نوجوان و جوان در جوار بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا