پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اخذ اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه از اولویت های اداره اوقاف و امور خیریه است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که با حضور رئوسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و همچنین معاونان ستادی اداره کل اوقاف استان که در شهر چادگان برگزار شد اظهار داشت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال باید پروژه های عمرانی مربوط به موقوفات و همچنین بقاع متبرکه با جدیدت تمام پی گیری شود لذا احیای موقوفات در جهت ایجاد اشتغال و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش زمینه ساز تولید اشتغال و همچنین از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی افزود: از دیرباز وقف از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی بوده است که واقفان نیک اندیش با ایجاد وقف در جامعه باعث پیشرفت و ترقی در کلیه زمینه های مختلف شده اند که از مصداق های بارز این امر نیز وقف برای حوزه های علمیه می باشد که این موضوع باعث شده با درآمدی که حوزه های علمیه از موقوفات داشته اند همواره در راستای توسعه دین اسلام و علم و دانش به تربیت عالمان بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جامعه اسلامی اقدام کنند و به بقای خود ادامه دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش تاثیر گذار وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز امام خمینی(ره) می فرمایند: اگر ادارات دولتی و ارگان ها در جهت ترویج فرهنگ وقف و تبلیغ این فرهنگ غنی فعالیت کنند تمام مسائل دولت و کشور در زمینه های مختلف حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به نقش و جایگاه رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه، صدا وسیما و کلیه افرادی که قلم به دست دارند در راستای ترویج و رونق این فرهنگ غنی بسیار موثر و تاثیرگذار هستند و می توانند با احیای این سنت حسنه زمینه را برای حل مسائل مختلف جامعه و کشور ایجاد نمایند.

وی همچنین در ادامه به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در جامعه اشاره کرد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه همواره در توسعه فرهنگ غنی شیعه در سطح کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند که این امر تا جایی پیشرفته است که تکفیری ها و داعشی ها برای از بین بردن فرهنگ شیعه حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه را موردهدف خود قرار داده اند و سعی در تخریب آنان دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حفاظت و حراست از امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه وظیفه عمومی است و همگان باید در این راستا کوشش نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان شد: باید با راه اندازی کمیته خیرین بقعه ساز و همچنین ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در جهت توسعه و عمران امامزادگان تلاش و کوشش کرد تا امامزادگان به قطب های فرهنگی و گردشگری مذهبی تبدیل شوند که این امر زمینه ساز تحقق اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه شهرستان فریدن اشاره کرد و بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی همواره یکی از امامان جمعه فعال در زمینه ترویج فرهنگ غنی وقف در استان اصفهان محسوب می شود که وی در این جهت بسیار موثر تلاش و کوشش کرده است که از اقدامات انجام شده توسط وی در این شهرستان کمال تشکر و قدر دانی را دارم همچنین فرماندار شهرستان فریدن نیز در این راستا حامی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان بوده که از وی نیز تشکر می کنم اما شهرستان فریدن از جمله شهرستان های محروم محسوب می شود که باید جهت جذب اعتبارات لازم برای توسعه و احیای موقوفات و بقاع متبرکه اقدامات لازم انجام شود تا با برنامه ریزی بتوانیم زمینه را برای تبدیل بقاع متبرکه این شهرستان به قطب های فرهنگی محیا کنیم.

**برگزاری دوره آموزشی ویژه خادمان خواهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: کلاس درس اخلاق ویژه خادمان خواهر در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

بهزاد صبری اظهار داشت: کلاس درس اخلاق ویژه خادمان خواهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حق شناس در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حق شناس با اشاره به آیات و روایات سخنانی پیرامون حسن خلق، گفتار نیک و خوش خویی بیان نمود.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: گفتنی است؛ این کلاس درس روز های یکشنبه از ساعت ۹ لغایت ۱۰ صبح با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حق شناس در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار می شود.

**برگزاری ویژه برنامه شهادت امام جعفرصادق(ع) در امامزاده نصرالدین محمد(ع)مبارکه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: مراسم ویژه شهادت رئیس مذهب تشییع حضرت امام جعفرصادق(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده نصرالدین محمد(ع)دیزیچه مبارکه برگزار می شود.

 علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه ای به همین مناسبت در جوار حرم مطهر امامزاده نصرالدین محمد(ع)دیزیچه مبارکه برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه همراه باقرائت دعای پرفیض کمیل بانوای گرم ذاڪر اهلبیت ڪربلایی محمد رضا صادقی از ڪاشان و سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ مهدی احمدی روز پنج شنبه ۲۹ تیر ماه پس از اقامه نماز مغرب وعشاء در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: نسب این امامزاده با ۵ نسل به امام محمد باقر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سیدنصرالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی و در شهر دیزیچه واقع شده است.

**تجمع عزاداران امام جعفر صادق(ع) در امامزاده ابراهیم(ع) لنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) قافله عزاداران امام جعفر صادق(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) ورنامخواست شهرستان لنجان عزاداری می کنند.

 محمد رضا ترحمی اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت(ع) و در قالب قافله عزاداران امام جعفر صادق(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) ورنامخواست به عزاداری می پردازند.

وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه و با همکاری ستاد مراسمات شهر ورنامخواست در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

**حرکت قافله عزاداری صادق آل محمد(ص) به سمت امامزاده ابوالعباس(ع)اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری این امام همام در جوار حرم مطهر امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان اصفهان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان اصفهان برگزار می شود که این مراسم همراه با حرکت قافله عزاداری صادق آل محمد(ص) به سمت این امامزاده عظیم الشان و با حضور هیئت های مذهبی منطقه خوراسگان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۲۵ شوال برابر با ۲۹ تیر ماه از ساغت ۱۷ بعدازظهر با همکاری و مشارکت شورای هیئت های مذهبی منطقه خوراسگان و حومه، هیئت های مذهبی محله سفلی خوراسگان و پایگاه های مقاومت بسیج شهید رجایی، ولی عصر(عج) و المهدی برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا