پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری غارتگران اثار تاریخی در شاهین شهر// کشف مواد مخدروقاچاق /کنترل خشم و عصبانیت درمحل کار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” جهانگیر کریمی” اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی استان در ادامه مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در چهار عملیات جداگانه مقدار ۲۵۷ کیلو و ۲۱۸ گرم تریاک و حشیش را کشف کردند.

وی افزود: از این مقدار مواد کشف شده ۲۱۰ کیلو و ۲۱۸ گرم آن تریاک و ۴۷ کیلوگرم نیز حشیش بود و در این رابطه پنج نفر شامل چهار مرد و یک زن دستگیر شدند.

این مقام مسئول از توقیف دو دستگاه کامیون، یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت زامیاد خبر داد و گفت: این چهار عملیات طی ۲۴ ساعت گذشته توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  و ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان های شهرضا، سمیرم و نائین صورت گرفت که در جریان آن  سوداگران مرگ در انتقال مواد افیونی به سمت مرکز و استان های شمالی کشور ناکام ماندند.

**توقیف محموله پتوی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف یک محموله پتوی قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری چهار قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” گفت : ماموران یگان امداد کاشان حین گشت زنی در این شهرستان به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از پژو پارس تعدادی پتوی خارجی کشف شد افزود:راننده و سرنشین خودرو در بازجویی های صورت گرفته به دپو و انبار کردن یک محموله پتو در انباری خارج از شهر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی یک اکیپ مجرب از ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام و مقدار چهار هزار و ۷۸۱  پتوی خارجی کشف شد.

سرهنگ پورکاوه با اشاره به دستگیری چهار نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش پتوهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که در این خصوص نیروی انتظامی از عموم مردم تقاضا می کند هرگونه اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

**انهدام باند سارقان احشام در فریدن

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از دستگیری پنج سارق حرفه ای احشام و کشف ۱۵ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ”رضا محمدی” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در یکی از روستاهای شهرستان فریدن بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند پنج سارق احشام را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سارقان در بازجوئی های تخصصی پلیس به سرقت ۱۵ راس دام از یک دامداری در روستایی اعتراف کردند.

سرهنگ محمدی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل هر پنج سارق به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که زمینه‌ساز بروز سرقت از دامداری ها می‌باشد که لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

**غارتگران اثار تاریخی در شاهین شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از دستگیری ۹ قاچاقچی اشیاء عتیقه حین حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی تخت سرخ بخش میمه این شهرستان خبر داد

“سرهنگ رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر گفت:ماموران این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه خود در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز توسط چند فرد ناشناس در منطقه تاریخی تخت سرخ سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل با ۹نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه که به طمع پیدا کردن گنج و یا شیء تاریخی در حال حفاری غیر مجاز در منطقه مذکور بوده و بلافاصله آنان را دستگیر کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از متهمان ادوات و وسایل حفاری یک دستگاه گنج یاب کشف شده گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

که یکی از مناطق تاریخی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور مان می باشد را دستگیر و بهمراه ایشان علاوه بر کشف را نیز کشف و ضبط نمودند.

سرهنگ مختاری اظهار داشت: منطقه تاریخی تخت سرخ یکی از مناطق تاریخی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور مان است و این افراد با هدف غارت اموال تاریخی به صورت غیر مجاز در این محل مشغول حفاری بودند که توسط ماموران دستگیر و از در عملی کردن هدف خود ناکام ماندند.

**کشف ۷ دستگاه وسایل نقلیه مسروقه در نجف آباد

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف سه دستگاه خودرو وچهار دستگاه موتور سیکلت مسروقه طی ۴۸ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت وسایل نقلیه در شهرستان نجف آباد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران گشت انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران گشت انتظامی سه دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت مسروقه را که در خیابان رها شده بودند کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالکان این وسایل نقلیه شناسایی و وسایل نقلیه آنها پس از طی مراحل قانونی به آنها بازگردانده می شود افزود: مشارکت و تعامل مردمی یکی از مهم ترین معیارهای در کشف جرم می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از مالکان وسایل نقلیه خواست : هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری از وقوع سرقت را همیشه مدنظر داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

**کشف اموال مال باختگان از مخفیگاه سارقان

 در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان اعضای دو باند سرقت دستگیر و نزدیک به یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ” حسن یاردوستی”،فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی شکایت یک فروشنده لوازم خانگی مبنی بر وقوع سرقت از فروشگاه وی، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود :بلافاصله در این زمینه واحد های گشتی فعال و به بررسی موضوع پرداختند که سرانجام با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی اعضای یک باند سرقت را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد:در ادامه ماموران با دستور مقام قضائی از منزل سارقان بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه ۳۵ دستگاه چرخ خیاطی و ۵۴ دستگاه کتری برقی مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ یاردوستی در ادامه از انهدام یک باند سرقت دیگر توسط ماموران این فرماندهی خبر داد و گفت: در این عملیات که با همکاری و مشارکت مردم ساکن در یکی از محله های شهرستان انجام گرفت تعداد ۲۹ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند مسروقه کشف شد.

وی همچنین از کشف ۱۴ قبضه سلاح سرد و مقادیری مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف آن خبر داد و گفت: اعضای این باند همگی معتاد و دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه این دو باند سرقت، نزدیک به یک میلیارد ریال برآورد شده خاطر نشان کرد: در این راستا متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی و اموال مسروقه نیز به مال باختگان تحویل داده شد.#

**کنترل خشم و عصبانیت درمحل کار

خشم به عنوان یک مکانیسم دفاعی است که در افراد به روشهای متفاوتی بروز می نماید،برخی افراد در محل کار به محض برخورد با کوچکترین مشکل یا موضوع مخالف سلیقه و نظر خود از کوره در می روند و خشمگین می شوند و با عصبانیت با افراد درمحل کار و هر محیط دیگربرخورد می کنند.

خشم به عنوان یک مکانیسم دفاعی است که در افراد به روشهای متفاوتی بروز می نماید .از دیدگاههای مختلف در خصوص خشم مطالب فراوانی وجود دارد.  برخی افراد در محل کار به محض برخورد با کوچکترین مشکل یا موضوع مخالف سلیقه و نظر خود از کوره در می روند و خشمگین می شوند و با عصبانیت با افراد درمحل کار و هر محیط دیگربرخورد می کنند.

علل بروز خشم در افراد مختلف متفاوت می باشد لیکن از جمله علل مهم این موضوع می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- خود بزرگ بینی

۲- کینه توزی

۳- مشاجره

۴- انتظار و توقع

راهکارهای کنترل خشم:

مهمترین عامل برای کنترل خشم یاد خدا می باشد.و با توکل به حق تعالی و با بکار بستن موارد اشاره شده می توان در کنترل خشم موفق شد.

۱- شناسایی منابع خشم

۲- اصل جابجایی ( تغییر موقعیت)

۳- ورزش های هوازی و روشهای آرام سازی و تحرک

۴- خواب مناسب و کافی شبانه

۵- تغذیه مناسب و سا لم

پیشنهادها برای کنترل خشم و عصبانیت در محل کار:

۱-کمی قدم بزنید تا خشم تان فروکش کند وقتی کسی از سبک مدیریت یا بخش تحت اداره شما ایراد می گیرد، عصبانی نشوید. وقتی می بینید که درصدد خشمگین شدن هستید، خود را از آن محل دور کنید. بهانه ای بیاورید و بیرون بروید تا بتوانید عصبانیتتان را فروکش نمائید. اگر برای فروکش کردن خشمتان به خود فرصت دهید می توانید کنترل احساساتتان را دوباره به دست آورید.

۲- قبل از نشان دادن هرگونه واکنش، توضیح بخواهید با پرسیدن سؤال های مختلف وقت را بگذرانید. می توانید از صحبت های دیگران استفاده کرده و سؤالاتی از آنها بپرسید. با این کار به آن فرد زمان می دهید که اشتباه خود را تصحیح کند.

۳-از قانون ۱۰ ثانیه ای استفاده کنید هیچ عکس العملی نشان ندهید. اگر می بینید که در یک جلسه کاری یا پشت تلفن می خواهید کنترل خشمتان را از دست بدهید، با خود تا ۱۰ بشمارید تا از عصبانی شدنتان جلوگیری شود. قبل از نشان دادن هرگونه واکنش، واقعیات را بررسی کنید.

۴- باکسی که می تواند آرامتان کند حرف بزنید همیشه کسی را برای درد دل کردن و تکیه کردن داشته باشید، چه داخل و چه خارج از محل کار. در این مواقع سعی کنید که با او بیرون رفته و کمی صحبت کنید.درست نیست که همه احساساتتان را در خود نگاه داشته و بیرون نریزید. با این کار سلامتی خودتان به خطر خواهد افتاد. با دوستی صمیمی در مورد این مشکلات صحبت کنید تا او آرامتان کرده و کنترل خود را دوباره بدست آورید.

۵- برای از بین بردن عصبانیت تان ورزش کنید اجازه ندهید که تصویر کاریتان با عصبانی شدن و از دست رفتن کنترلتان مخدوش شود. در این مواقع ورزش کمک بسیار خوبی است. به باشگاه بروید و کمی ورزش کنید. مطمئنا همه چیز را فراموش خواهید کرد.

۶-ببینید چه چیز باعث عصبانیتتان می شود آگاه باشید که در چه موقعیت هایی کنترل خود را از دست داده و عصبانی می شوید. وقتی فهمیدید که چه چیز منجر به عصبانیتتان می شود درصدد جلوگیری از ایجاد چنین موقعیت هایی برآیید. یا اینکه یاد بگیرید چطور با این موقعیت ها کنار بیایید تا موقعیت کاریتان خدشه دار نشود.

۷- همکارانتان را بشناسید ببینید رفتارهرکدام ازهمکارانتان چه علائمی دارد. ممکن است خیلی از حرف های آنها که برای شما مثل انتقاد می ماند، در واقع حکم شوخی داشته باشد. با شناختن شخصیت و رفتارهای همکارانتان، بهتر می توانید با انتقادات آنها کنار آمده و خشم خود را کنترل کنید.

۸- واکنش افراد دیگر را پیش بینی کنید زمانی که می خواهید کار جدیدی را در اداره انجام دهید، واکنش و عکس العمل همکارانتان را پیش بینی کنید. با این کار می توانید بهتر با انتقادات و ایرادهای آنها پس از انجام کار کنار بیایید.

۹-خود را برای حفظ آرامش آماده کنید زمانی که می خواهید سخنرانی انجام دهید، خود را برای هر نوع سؤال و انتقادی آماده کنید. با این کار می توانید حین ایراد انتقادات سایرین آرامش خود را حفظ کرده و به درستی پاسخ منتقدین را بدهید.

۱۰-قبل از نوشتن هر ایمیل نامحترمانه کمی صبر کنید هیچگاه به دیگران بی احترامی نکنید، حتی اگر حق با شما باشد. آسان است که اجازه بدهیم ابرهای تیره جلوی قضاوتمان را بگیرد. قبل از ارسال هرپیام نامحترمانه در پاسخ به انتقادات سایرین یک روز صبر کنید. روز بعد دوباره آن را خوانده و تجدیدنظر کنید.

۱۱-در پایان هر روز خشمتان را دور بیندازید یاد بگیرید که با ترک اداره، عصبانیت های خود را نیز دور بریزید. بعد از کار به کارهایی بپردازید که به آن علاقه داشته و لذت می برید. با دوستانتان بیرون بروید، یا تلویزیون تماشا کنید، با این کار استرستان را از بین خواهید برد.

۱۲- برای طغیان های عصبی خود عذرخواهی کنید با وجود اینکه قصد بدی نداشته اید، درست نیست که جلسات اداری را با عصبانیت ترک کنید. اگر در حین جلسه عصبانیتتان باعث شده که به کسی بی احترامی کنید، از او معذرت بخواهید. لزومی ندارد که برای عصبانیت خودتوضیحی بیاورید، کافی است تا همه سوء (( من رفتار بدی داشته ام و عذر می خواهم )) فقط گفتن رفتارها را از بین ببرد.

۱۳- مثل یک انسان رفتار کرده و جلو بروید انسان خوب با شخصیت های استوار ، احساساتی قوی نیز دارند. این به این معنی نیست که می توانید اجازه بدهید احساساتتان بر شما غلبه کنند، قضاوت هایتان را تیره کرده و ایجاد مشکل کنند. درخاتمه بهتر است بدانید که با شناسایی علائم عصبانیتتان، می توانید آسان تر بر آنها چیره شوید، حتی بدون اینکه کسی بفهمد. احساسات منفی خود را با اعتماد به نفس جایگزین کنید و تعادل احساساتتان را حفظ کنید. در این مسائل عجله نکنید. سال ها طول می کشد تا آبرو و اعتبار جمع شود اما برای از بین رفتن آن فقط ثانیه ای کافی است

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا