پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سیاست های آموزشی فنی و حرفه ای باید متناسب با بسته های حمایتی اشتغال و اولویت های توسعه ای استان باشد

به گزارشسرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، ابوطالب جلالی مدیر کل استان به همراه جمعی از مسئولین با دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان به مناسبت ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کردند.

زرگرپور اظهارداشت: در طول سال های پس از انقلاب هیچ زمانی مسائل فنی و حرفه ای به اندازه ی امروز جایگاه خود را پیدا نکرده است و امروز این سازمان در یک دوران طلایی قرار دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در همه ی بسته های حمایتی دولت در خصوص اشتغال ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز دیده شده است، افزود: در بسته های ابلاغی اقتصادی، حمایتی و اقتصاد مقاومتی، پیوست یا فصلی با عنوان آموزش فنی وحرفه ای وجود دارد که نشان دهنده ی جایگاه مهم این سازمان است.
زرگرپور با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های غیرقابل تصور و در کنار آن مشکلات استان در بخش های مختلف، اظهارداشت: اصفهان در بخش صنعت، صنعتی ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۶۰ درصد مصنوعات طلا و ۲۵ درصد فراورده های نفتی کشور در اصفهان تولید می شود.

رسول زرگرپور اضافه کرد: اصفهان با ۱۵۰ واحد دانشگاهی پس از تهران دومین استان دانشگاهی کشور است و ۶ دانشگاه این استان در رنکینگ بین المللی جای دارند و ۳۳۰ هزار دانشجو که ۷ هزار دانشجو در مقطع دکترا در این استان تحصیل می کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم دین دار، ولایتمدار اصفهان در همه ی صحنه های انقلاب پیش قراول بوده اند، افزود: اصفهان با دارا بودن ۶ درصد از جمعیت کشور ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد جانبازان و ایثارگران را تقدیم انقلاب و کشور نموده است.

زرگرپور افزود: با این شرایط نرخ بیکاری در این استان ۲ درصد از متوسط کشور بالاتر است و باید مشخص شود که چرا با این امکانات و ظرفیت ها که باید این استان را به بهشت اشتغال تبدیل کند، نرخ بیکاری آن بالاتر از متوسط کشوری است و این در شان استان نیست.

رسول زرگرپور با اشاره به فعالیت بخش خصوصی بویژه در بخش صنعت در استان اظهارداشت: زمانی که اقتصاد با مشکل مواجه می شود بیکاری در این استان نمود بیشتری می یابد.
استاندار اصفهان افزود: حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به عرصه ی کار و همچنین مهاجرت افراد جویای کار از استانهای دیگر به سمت این استان نیز می تواند از عوامل بالا بودن نرخ بیکاری باشد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در استان سیاست های آموزشی متناسب با بسته های حمایتی اشتغال باشد، افزود: باید سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آموزش نیروهای فناوری و تحقیقاتی بپردازد و آموزش ها در فضاها و اولویت های توسعه ی استان قرار گیرد.

رسول زرگرپور به لزوم آموزش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: صنایع دستی دنیایی از آموزش ها است و باید سمت و سوی آموزش ها در این راستا قرار گیرد.


وی تاکید کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باید در این سه مقوله قرار گیرد تا در جهت توسعه ی استان قدم های مثبت برداشته شود و از این دوران طلایی و شرایط ویژه و بسیار مهم ایجاد شده استفاده شود.
زرگرپور با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی اطلاعات فنی کافی ندارند، اظهارداشت: اغلب کارخانه ها نیاز به کارمندان و کارگران متخصص دارند و در این راستا باید سازمان فنی و حرفه ای آموزش های لازم را به این افراد بدهد تا تخصص فنی نیز در فارغ التحصیلان ایجاد شود.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به آموزش های فنی و حرفه ای ورود پیدا کند، اظهارداشت:‌  سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید سیاستگذار و ناظر باشد و بخش خصوصی برای آموزش ورود پیدا کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در دو سال گذشته طرح هر دانش آموز یک مهارت اجرا گردید، اظهارداشت: امید است که با همکاری اصناف و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از شیوه های جدید مدیریتی بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال استان برطرف شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا