پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پروژه های عمرانی امامزادگان تیران و کرون/تشکیل کمپین حامیان دانش آموزان نیازمند در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت و همچنین سالروز بزرگداشت مقام امامزادگان فرماندار شهرستان تیران و کرون از نزدیک از روند اجرای پروژه های عمرانی امامزاده بی بی فاطمه(س) روستای محمدیه و امامزاده احمد بن الرضا(ع) تیران بازدید کرد.

وی افزود: در این بازدید علی رحمانی فرماندار تیران و کرون از تلاش های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و همچنین زحمات مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان که باعث شده اند تا در سه سال اخیر بقاع متبرکه این شهرستان توسعه پیدا کنند و به قطب های فرهنگی تبدیل شوند تشکر و قدر دانی کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون خاطر نشان شد: پروژه کاشی کاری امامزاده بی بی فاطمه(س) روستای محمدیه در مساحت ۲۲۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به همت خیرین در حال اجرا است همچنین پروژه روشنایی صحن امامزاده احمد(ع) تیران به همراه پروژه کاشی کاری این امامزاده در مساحت ۳۵۰ متر مربع با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که برای این پروژه ها نیز هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط خیرین نیکوکار اختصاص داده شده است.

**تشکیل کمپین حامیان دانش آموزان نیازمند در استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جهت حمایت از دانش آموزان نیازمند در قالب طرح مهر تحصیلی کمپین حامیان دانش آموزان نیازمند را در استان اصفهان راه اندازی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نظر دارد تا در راستای جذب افراد خیر و نیکوکار جهت کمک به دانش آموزان نیازمند در قالب طرح مهر تحصیلی کمپین حامیان دانش آموزان نیازمند را در استان اصفهان راه اندازی کند.

وی خاطر نشان شد: هرسال اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در روزهای آغازین مهر ماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح مهر تحصیلی را با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند و همچنین در جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش از محل موقوفات منطبق با این امر اجرا می کند لذا با توجه به اینکه تعداد موقوفات منطبق با اجرای این طرح در سطح استان محدود است و اینکه اداره اوقاف و امور خیریه نیز در نظر دارد تا این طرح را در سطح گسترده تری نسبت به سال های گذشته اجرا نماید به همین منظور امسال قصد دارد تا با راه اندازی کمپین حامیان دانش آموزان نیازمند با جذب منابع مالی از محل کمک های خیرین و نیکوکار این طرح را در سطح استان و با شکل گسترده تری اجرا نماید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا هر فرد خیر و نیکوکاری می تواند فقط با مبلغ ۴۱۵۰۰ تومان پک لوازم التحریر یک سال تحصیلی دانش آموز نیازمند را تهیه و به آنان اهدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه به نحو اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با برنامه ریزی هایی که انجام داده است با یکی از شرکت های داخلی تولید کننده لوازم التحریر جهت تهیه لوازم التحریر با کیفیت و همچنین مطابق با محتوی اسلامی، جذاب و با کیفیت قراردادی امضا کرده است که یک پک کامل برای هردانش آموز جهت استفاده در یک سال تحصیلی که شامل؛ دفتر، کیف مدرسه، خودکار و… است را به صورت عمده و با قیمت ۴۱۵۰۰ تومان در اختیار این اداره کل قرار دهد.

**ثبت نام ۴۵۰ نفر در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: با ثبت نام ۴۵۰ نفر قرآن پژوه در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان برخوار سهمیه این شهرستان تکمیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: امسال برای ششمین سال متوالی است که طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و در جهت پیروی از منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظان قرآن کریم در شهرستان برخوار اجرا می شود.

وی افزود: امسال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه سهمیه این شهرستان برای حضور در این طرح ملی ۴۵۰ نفر اعلام شده بود که با تلاش ها و پیگیری های انجام شده تا کنون بیش از ۴۵۰ نفر قرآن پژوه در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: این طرح با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان و همچنین چند موسسه قرآنی و با همکاری ۵۰ مربی مجرب در ۶۰ کلاس و در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل خوانی، حفظ موضوعی و احادیث قرآن کریم در شهرستان در حال اجرا می باشد.

**امامزادگان قطب معنوی و چراغ هدایت منطقه هستند

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: امامزادگان از دیرباز قطب فرهنگی و عامل اجتماع مردم و قطب نورانی هدایت بوده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد ساداتی نژاد در پیامی به دومین کنگره بزرگداشت امامزادگان فین کاشان اظهار داشت: قال اللّه الحکیم فی کتابه: قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى (شورى: ۲۳)؛ تکریم از اهل البیت علیهم السلام و امامزادگان واجب التعظیم از وظایف دینی و مذهبی مسلمانان است.

وی ادامه داد: بنابر حدیث شریف ثقلین تمسک به عترت و احترام به اهل البیت علیهم السلام از تکالیف اصلی مسلمانان است همانطور که قرآن کریم برای مسلمانان، محترم و کتاب هدایت و قانون آسمانی است، عترت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم هم هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت هستند و مردم ایران با پذیرایی از ذریه پاک پیامبر و ائمه و پیروی از ایشان سعی نموده اند راه و روش زندگی خود را نیز از آنان بیاموزند.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: مسلما آشنایی با سیره آنان و با سیره امامزادگان و مطالعه زندگانی آن بزرگواران برای همه مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تاریخ وقتی ما به زندگی امامزادگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آنان با مجاهدت‌های خود و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد آیین مقدس اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج نموده و حتی در این راه، بسیاری از آن بزرگواران شربت شهادت را نوشیده و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری کردند.

سید جواد ساداتی نژاد خاطر نشان شد: منطقه فین و اهالی ولایتمدار آن نیز از دیر زمان یار و پذیرای ذریه پاک پیامبر صلی الله علیه و آله و امامزادگان بوده که داستان دعوت و حمایت جانانه و دفاع آنها از شهید اردهال حضرت علی ابن محمد باقر علیه السلام در تاریخ ثبت شده و همچنان این روحیه در این منطقه زنده است که مراسم و آئین قالیشویان نمادی از این علاقه و ولایتمداری است که در این منطقه تاریخی، امامزادگان از دیرباز قطب فرهنگی و عامل اجتماع مردم و قطب نورانی هدایت بوده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در خاتمه از مسئولین محترم همایش بزرگداشت امامزادگان منطقه فین کاشان تقدیر و تشکر نموده، مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام در ظل عنایات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا